Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

TomKerkhof

  • TomKerkhof heeft gereageerd op een bericht van

    Nuage .

    Vroeger dacht ik altijd dat online gaming dé oplossing zou zijn om altijd tegen menselijke tegenstanders te kunnen vechten. Maar omdat je de ander vaak niet kent én ook helemaal niet kunt zien, voelt het niet anders aan als tegen de computer vechten. Het enige verschil met tegen de computer vechten, is dat het meer frustrerend is om online te verliezen. Ik ben er dan ook snel weer mee gestopt.

    Van mij mogen sommige franchises wel een niche blijven; niet alles hoeft de casual aan te spreken. Dit gebeurt bij Street fighter ook al. De bekende parry van Daigo uit Third strike is heel makkelijk met Ryu na te doen in Street fighter v, terwijl het bij Street fighter III om ongekende precisie vraagt.
    Super smash bros is te vergelijken met een game als Burnout terwijl een spel als Street fighter meer als Project cars is, waarbij de voldoening komt uit de tijd en energie die je erin stopt.

    Ik denk ook niet dat het vereenvoudigen van de inputs het verschil zal maken. Voor de liefhebbers is het ongewenst en de casuals blijven toch tegen een muur aan lopen. Het zal misschien even leuk zijn om special moves met eenvoudige inputs te kunnen uitvoeren, maar dat maakt je nog lang geen goede speler.
    Eén van de mooie eigenschappen aan een fighter is de voldoening die je haalt uit een succesvolle complexe aanval. Vergelijk het met skateboarden en de voldoening die je krijgt door een ollie in het echt te doen vergeleken met een ollie in Tony Hawk (op X drukken).

    bij het artikel Waarom fighters niet toegankelijk zijn

  • TomKerkhof heeft gereageerd op een bericht van

    Nuage .

    Vroeger dacht ik altijd dat online gaming dé oplossing zou zijn om altijd tegen menselijke tegenstanders te kunnen vechten. Maar omdat je de ander vaak niet kent én ook helemaal niet kunt zien, voelt het niet anders aan als tegen de computer vechten. Het enige verschil met tegen de computer vechten, is dat het meer frustrerend is om online te verliezen. Ik ben er dan ook snel weer mee gestopt.

    Van mij mogen sommige franchises wel een niche blijven; niet alles hoeft de casual aan te spreken. Dit gebeurt bij Street fighter ook al. De bekende parry van Daigo uit Third strike is heel makkelijk met Ryu na te doen in Street fighter v, terwijl het bij Street fighter III om ongekende precisie vraagt.
    Super smash bros is te vergelijken met een game als Burnout terwijl een spel als Street fighter meer als Project cars is, waarbij de voldoening komt uit de tijd en energie die je erin stopt.

    Ik denk ook niet dat het vereenvoudigen van de inputs het verschil zal maken. Voor de liefhebbers is het ongewenst en de casuals blijven toch tegen een muur aan lopen. Het zal misschien even leuk zijn om special moves met eenvoudige inputs te kunnen uitvoeren, maar dat maakt je nog lang geen goede speler.
    Eén van de mooie eigenschappen aan een fighter is de voldoening die je haalt uit een succesvolle complexe aanval. Vergelijk het met skateboarden en de voldoening die je krijgt door een ollie in het echt te doen vergeleken met een ollie in Tony Hawk (op X drukken).

    bij het artikel Waarom fighters niet toegankelijk zijn

  • TomKerkhof heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Reload: Dead Space

  • TomKerkhof heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Reload: Dead Space

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Ik denk juist dat er wel een behoefte is aan toegankelijkere fighting games, en dat Injustice 2 het wat dat betreft ook wel goed aanpakt. Ik vind namelijk ook niet dat deze game diepgang mist, ook al is het dan niet zo complex als de titels die je noemt. Games als Injustice 2 kunnen het genre juist helpen z'n elitaire randje los te laten.

    @TomKerkhof Ik zeg ook nergens dat er geen behoefte is aan een game als deze. Het is alleen een game die wat geschikter is voor de meer casual fighter.

    bij het artikel Injustice 2 kreeg me aan het vechten

  • darkmanwls heeft gereageerd op je bericht:

    @darkmanwls Ik denk juist dat er wel een behoefte is aan toegankelijkere fighting games, en dat Injustice 2 het wat dat betreft ook wel goed aanpakt. Ik vind namelijk ook niet dat deze game diepgang mist, ook al is het dan niet zo complex als de titels die je noemt. Games als Injustice 2 kunnen het genre juist helpen z'n elitaire randje los te laten.

    @TomKerkhof Ik zeg ook nergens dat er geen behoefte is aan een game als deze. Het is alleen een game die wat geschikter is voor de meer casual fighter.

    bij het artikel Injustice 2 kreeg me aan het vechten

  • TomKerkhof heeft gereageerd op een bericht van

    darkmanwls .

    Nou wil ik niet uit de hoogte doen, maar injustice is een enorm simpele fighter met weinig variatie in t daadwerkelijke vechten. Waarschijnlijk mede daarom en inderdaad de wel enorm goede story mode is dit een game die in de smaak valt bij mensen die normaal geen fighters spelen.
    Maar als je gewend bent aan streetfighter, Killer Instinct, Tekken of iets dergelijks dan is Injustice echt enorm oppervlakkig qua gameplay.

    bij het artikel Injustice 2 kreeg me aan het vechten

  • TomKerkhof heeft gereageerd op een bericht van

    darkmanwls .

    Nou wil ik niet uit de hoogte doen, maar injustice is een enorm simpele fighter met weinig variatie in t daadwerkelijke vechten. Waarschijnlijk mede daarom en inderdaad de wel enorm goede story mode is dit een game die in de smaak valt bij mensen die normaal geen fighters spelen.
    Maar als je gewend bent aan streetfighter, Killer Instinct, Tekken of iets dergelijks dan is Injustice echt enorm oppervlakkig qua gameplay.

    bij het artikel Injustice 2 kreeg me aan het vechten