Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Qinneth

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Overwatch League-speler geschorst wegens homofobe opmerking

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Overwatch League-speler geschorst wegens homofobe opmerking

  • unipro81 heeft gereageerd op je bericht:

    @armilo-theus Jouw directe reactie leest zo, hoewel je het niet zo schrijft. Deze meid schrijft over haar ervaringen, en jij walst er gelijk overheen met je eigen standpunt, in een (onbewuste) poging haar eigen ervaringen te irrelevant te maken.

    Ik kan prima lezen, misschien dat jij je in moet schrijven voor een schrijf cursus.

    @Qinneth / @armilo-theus

    Toch heeft Qinneth een punt. Ik snap je inhoudelijke reactie, maar het is niet handig. Mijn ervaring is ook dat vrouwen prima kunnen gamen, maar óók dat mannen wel degelijk heel kinderachtig doen tegen vrouwen en zich vaak niet beseffen dat die grapjes helemaal niet leuk zijn en het verschrikkelijk respectloos is tegenover vrouwen.

    Eens dat het van de game afhangt, maar vrouwen moeten ook gewoon Cod kunnen spelen toch? ;)

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • unipro81 heeft gereageerd op je bericht:

    @armilo-theus Jouw directe reactie leest zo, hoewel je het niet zo schrijft. Deze meid schrijft over haar ervaringen, en jij walst er gelijk overheen met je eigen standpunt, in een (onbewuste) poging haar eigen ervaringen te irrelevant te maken.

    Ik kan prima lezen, misschien dat jij je in moet schrijven voor een schrijf cursus.

    @Qinneth / @armilo-theus

    Toch heeft Qinneth een punt. Ik snap je inhoudelijke reactie, maar het is niet handig. Mijn ervaring is ook dat vrouwen prima kunnen gamen, maar óók dat mannen wel degelijk heel kinderachtig doen tegen vrouwen en zich vaak niet beseffen dat die grapjes helemaal niet leuk zijn en het verschrikkelijk respectloos is tegenover vrouwen.

    Eens dat het van de game afhangt, maar vrouwen moeten ook gewoon Cod kunnen spelen toch? ;)

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    armilo-theus .

    @Qinneth waar in lees jij dat ik zeg dat het niet gebeurt? Volgens mij heb jij moeite met lezen. Mensen kunnen altijd het probleem groter maken dan dat het is, daarmee zeg ik dus niet dat het niet gebeurt. Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk wel mee valt.

    Beter nog lees die laatste zin van mijn vorige comment daar staat leterrlijk
    ( "We leven nu in een tijd waar ook steeds meer meiden gamen oppakken, dus zal het domme gedrag wel steeds minder worden".)

    Vertel mij waar ik zeg dat het nooit gebeurt. Ik zeg namelijk dat ik het nog niet ben tegengekomen.

    Neem een cursus leren lezen aub.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    armilo-theus .

    @Qinneth waar in lees jij dat ik zeg dat het niet gebeurt? Volgens mij heb jij moeite met lezen. Mensen kunnen altijd het probleem groter maken dan dat het is, daarmee zeg ik dus niet dat het niet gebeurt. Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk wel mee valt.

    Beter nog lees die laatste zin van mijn vorige comment daar staat leterrlijk
    ( "We leven nu in een tijd waar ook steeds meer meiden gamen oppakken, dus zal het domme gedrag wel steeds minder worden".)

    Vertel mij waar ik zeg dat het nooit gebeurt. Ik zeg namelijk dat ik het nog niet ben tegengekomen.

    Neem een cursus leren lezen aub.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • armilo-theus heeft gereageerd op je bericht:

    @armilo-theus Altijd leuk als iemand iets plaatst over PERSOONLIJKE ervaringen en dan iemand daarop reageert met: "Maar ik heb dat niet zo ervaren, dus waar heb je het over? Dit gebeurt niet."

    @Qinneth waar in lees jij dat ik zeg dat het niet gebeurt? Volgens mij heb jij moeite met lezen. Mensen kunnen altijd het probleem groter maken dan dat het is, daarmee zeg ik dus niet dat het niet gebeurt. Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk wel mee valt.

    Beter nog lees die laatste zin van mijn vorige comment daar staat leterrlijk
    ( "We leven nu in een tijd waar ook steeds meer meiden gamen oppakken, dus zal het domme gedrag wel steeds minder worden".)

    Vertel mij waar ik zeg dat het nooit gebeurt. Ik zeg namelijk dat ik het nog niet ben tegengekomen.

    Neem een cursus leren lezen aub.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • armilo-theus heeft gereageerd op je bericht:

    @armilo-theus Altijd leuk als iemand iets plaatst over PERSOONLIJKE ervaringen en dan iemand daarop reageert met: "Maar ik heb dat niet zo ervaren, dus waar heb je het over? Dit gebeurt niet."

    @Qinneth waar in lees jij dat ik zeg dat het niet gebeurt? Volgens mij heb jij moeite met lezen. Mensen kunnen altijd het probleem groter maken dan dat het is, daarmee zeg ik dus niet dat het niet gebeurt. Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk wel mee valt.

    Beter nog lees die laatste zin van mijn vorige comment daar staat leterrlijk
    ( "We leven nu in een tijd waar ook steeds meer meiden gamen oppakken, dus zal het domme gedrag wel steeds minder worden".)

    Vertel mij waar ik zeg dat het nooit gebeurt. Ik zeg namelijk dat ik het nog niet ben tegengekomen.

    Neem een cursus leren lezen aub.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    -it- .

    Jongens wat een gezeur over een woordje.. Gaan jullie straks zeker ook zeuren dat zwarte piet niet meer mag?

    Gekke millennials met hun overdreven gedrag

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    -it- .

    Jongens wat een gezeur over een woordje.. Gaan jullie straks zeker ook zeuren dat zwarte piet niet meer mag?

    Gekke millennials met hun overdreven gedrag

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Hastur .

    Het is leuk geschreven, alleen jammer van die vooringenomen SJW titel. Waardoor je er toch een beetje de nasmaak van linkse propaganda aan overhoudt.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Hastur .

    Het is leuk geschreven, alleen jammer van die vooringenomen SJW titel. Waardoor je er toch een beetje de nasmaak van linkse propaganda aan overhoudt.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    armilo-theus .

    @elineoosterloo Ik weet niet welke spellen jij speelt maar uit mijn ervaring valt het wel mee. Ik ben vaak meiden tegengekomen bij R6, CS-GO en League of Legends. Tot nu toe heeft nog niemand raar of dom gedaan tegen die meiden.

    Ik volg ook youtubers zoals Sovjetwomble en Fitz waar ik ook nog geen filmpje ben tegengekomen waar mensen raar deden tegen meiden.

    We leven nu in een tijd waar ook steeds meer meiden gamen oppakken, dus zal het domme gedrag wel steeds minder worden.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    armilo-theus .

    @elineoosterloo Ik weet niet welke spellen jij speelt maar uit mijn ervaring valt het wel mee. Ik ben vaak meiden tegengekomen bij R6, CS-GO en League of Legends. Tot nu toe heeft nog niemand raar of dom gedaan tegen die meiden.

    Ik volg ook youtubers zoals Sovjetwomble en Fitz waar ik ook nog geen filmpje ben tegengekomen waar mensen raar deden tegen meiden.

    We leven nu in een tijd waar ook steeds meer meiden gamen oppakken, dus zal het domme gedrag wel steeds minder worden.

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Minoesh .

    Ik ga me hier als gamende vrouw maar even in mengen xD
    Ik vind het artikel inhoudelijk goed en hoop dat het mensen inderdaad wat bewuster maakt van hun (onbewuste) gedrag t.o.v. vrouwen, mensen met een andere seksuele geaardheid en mensen die in een ander opzicht anders zijn.

    Verder ben ik het ermee eens dat de toevoeging 'witte' in de titel hier geen meerwaarde heeft, omdat het artikel niet inhoudelijk ingaat op ras of huidskleur, maar op geslacht en seksuele geaardheid. Het voelt er nu nogal random bij staan. Het stoort me niet, maar begrijpen doe ik het in deze context ook niet, aangezien het artikel ingaat op seksisme/geaardheid en juist daar huidskleur niets mee te maken heeft. Het is bijvoorbeeld niet zo dat iemand met een donkere huidskleur niet seksistisch zal zijn, omdat hij weet wat het is om gediscrimineerd te worden. Uit onderzoek blijkt er geen verband tussen al deze zaken.
    Beter kun je dat woord uit de titel weglaten of in je artikel inhoudelijk een stuk toevoegen over online racisme.

    Uit 15 jaar online game ervaring kan ik met grote zekerheid zeggen dat seksistisch gedrag niks met huidskleur etc. te maken heeft. Het is niet zo dat mensen met een bepaalde afkomst of bepaald uiterlijk mij nou zo anders behandelen.
    Wat echt uitmaakt is man/ vrouw, zoals ook het artikel inhoudelijk op in ging, en verder lijkt leeftijd ook van invloed te zijn. Oudere mannen zijn gemiddeld genomen wat aardiger/normaler, hoe je het ook wilt noemen, in hun gedrag. (Wijsheid komt met de jaren?)


    PS. Het is me eigenlijk ook onduidelijk wie 'de witte man' is. Zijn dat ook Polen en Bulgaren? Is iemand uit Noord-Afrika nog wit genoeg of telt dat niet meer? Is een Aziaat wit of noemen we die dan geel? Het is zo een ontzettend onduidelijke omschrijving dat het sowieso nergens echt ooit iets toevoegd. (Ik meen dit oprecht, ik weet niet wie hier allemaal onder valt.)

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Minoesh .

    Ik ga me hier als gamende vrouw maar even in mengen xD
    Ik vind het artikel inhoudelijk goed en hoop dat het mensen inderdaad wat bewuster maakt van hun (onbewuste) gedrag t.o.v. vrouwen, mensen met een andere seksuele geaardheid en mensen die in een ander opzicht anders zijn.

    Verder ben ik het ermee eens dat de toevoeging 'witte' in de titel hier geen meerwaarde heeft, omdat het artikel niet inhoudelijk ingaat op ras of huidskleur, maar op geslacht en seksuele geaardheid. Het voelt er nu nogal random bij staan. Het stoort me niet, maar begrijpen doe ik het in deze context ook niet, aangezien het artikel ingaat op seksisme/geaardheid en juist daar huidskleur niets mee te maken heeft. Het is bijvoorbeeld niet zo dat iemand met een donkere huidskleur niet seksistisch zal zijn, omdat hij weet wat het is om gediscrimineerd te worden. Uit onderzoek blijkt er geen verband tussen al deze zaken.
    Beter kun je dat woord uit de titel weglaten of in je artikel inhoudelijk een stuk toevoegen over online racisme.

    Uit 15 jaar online game ervaring kan ik met grote zekerheid zeggen dat seksistisch gedrag niks met huidskleur etc. te maken heeft. Het is niet zo dat mensen met een bepaalde afkomst of bepaald uiterlijk mij nou zo anders behandelen.
    Wat echt uitmaakt is man/ vrouw, zoals ook het artikel inhoudelijk op in ging, en verder lijkt leeftijd ook van invloed te zijn. Oudere mannen zijn gemiddeld genomen wat aardiger/normaler, hoe je het ook wilt noemen, in hun gedrag. (Wijsheid komt met de jaren?)


    PS. Het is me eigenlijk ook onduidelijk wie 'de witte man' is. Zijn dat ook Polen en Bulgaren? Is iemand uit Noord-Afrika nog wit genoeg of telt dat niet meer? Is een Aziaat wit of noemen we die dan geel? Het is zo een ontzettend onduidelijke omschrijving dat het sowieso nergens echt ooit iets toevoegd. (Ik meen dit oprecht, ik weet niet wie hier allemaal onder valt.)

    bij het artikel VR Vrijdag: Wat witte heteromannen kunnen leren van vr

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Fortnite Battle Royale gaat PUBG verslaan

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Fortnite Battle Royale gaat PUBG verslaan

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De honderd bestverkochte Steam-games van 2017

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel De honderd bestverkochte Steam-games van 2017

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel PlatinumGames werkt aan twee nieuwe IPs

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel PlatinumGames werkt aan twee nieuwe IPs

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Quorumz .

    prijs vragen zonder winnaars, vage artikelen over hardware en dan met zo'n top 25.. moeilijk om gamer.nl nog serieus te nemen…
    denk zelf dat assassins creed origins een goede nr1 zou zijn geweest

    bij het artikel De 25 beste games van 2017

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Quorumz .

    prijs vragen zonder winnaars, vage artikelen over hardware en dan met zo'n top 25.. moeilijk om gamer.nl nog serieus te nemen…
    denk zelf dat assassins creed origins een goede nr1 zou zijn geweest

    bij het artikel De 25 beste games van 2017

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb Mijn excuses voor de laatste, nogal korte reactie…tegen dat tijdstip had ik behoorlijk wat wijn en eten op, want kerstavond. Ben nog steeds niet helemaal hersteld…

    De groei van de game-industrie zit voor een gedeelte in mobiele games, maar dat voor het grootste gedeelte een nieuwe generatie kinderen en extreme casual gamers die nooit in hun leven een console zouden kopen, behalve misschien een Wii (als die uberhaupt nog te krijgen was)…

    We zitten nog maar halverwege in deze console generatie, maar als ik al de enorme hoeveelheid consoles zag die de afgelopen tijd verkocht werd in mijn winkel… vooral als ik dat vergelijk met de verkoopcijfers van de vorige console generaties (yep, ik zit al veels te lang in retail…) dan worden de verkoopcijfers van de PS3 en Xbox 360 wel verslagen, maar niet die van de Wii. Maar dat komt vooral om de Wii betreft hardware enorm goed verkocht, maar betreft software niet veel deed (relatief gezien), het gros van de Wii kopers speelde alleen Wii Sports, sommige klanten noemden het zelfs een 'Tennis Machine' toen ze kwamen vragen om een exemplaar.

    De Switch is dan ook veel meer een game console dan de Wii was, en dat zie je ook terug in de software verkoop, vooral nu Nintendo dan ook eindelijk weer is een kwalitatieve software line-up heeft (vooral in vergelijking met de Wii U. Mistakes were made.).

    Het zal inderdaad geen verviervoudiging worden, maar het gaat zeker meer worden.

    En hoewel Activision en Ubisoft minder veel minder games uitbrachten, harkten ze meer geld binnen betreft fysieke en digitale verkoop en vooral met alle microtransacties daarom heen, plus minder games ontwikkelen betekent minder ontwikkelkosten, betekent minder marketingkosten, betekent minder productiekosten.

    Anyway, ik zou graag van Gamer.nl een wat meer kritische houding willen zien en misschien zelfs wat eigen onderzoek werk, i.p.v. alleen maar artikelen en persberichten overtypen vanuit andere websites. Het is zeker rozengeur en maneschijn in de ontwikkelwereld voor de aandeelhouders en management, want de grote AAA studio's rollen in het geld, terwijl ze hard hun best doen om over te komen als slachtoffers die moeite hebben om de touwtjes bij elkaar te knopen.

    Maar goed, dit was een prettig gesprek, en ik wens je dan ook een vrolijk kerstfeest.

    @Qinneth

    Insgelijks! (Ik zit nu in een vergelijkbare situatie :))

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb Mijn excuses voor de laatste, nogal korte reactie…tegen dat tijdstip had ik behoorlijk wat wijn en eten op, want kerstavond. Ben nog steeds niet helemaal hersteld…

    De groei van de game-industrie zit voor een gedeelte in mobiele games, maar dat voor het grootste gedeelte een nieuwe generatie kinderen en extreme casual gamers die nooit in hun leven een console zouden kopen, behalve misschien een Wii (als die uberhaupt nog te krijgen was)…

    We zitten nog maar halverwege in deze console generatie, maar als ik al de enorme hoeveelheid consoles zag die de afgelopen tijd verkocht werd in mijn winkel… vooral als ik dat vergelijk met de verkoopcijfers van de vorige console generaties (yep, ik zit al veels te lang in retail…) dan worden de verkoopcijfers van de PS3 en Xbox 360 wel verslagen, maar niet die van de Wii. Maar dat komt vooral om de Wii betreft hardware enorm goed verkocht, maar betreft software niet veel deed (relatief gezien), het gros van de Wii kopers speelde alleen Wii Sports, sommige klanten noemden het zelfs een 'Tennis Machine' toen ze kwamen vragen om een exemplaar.

    De Switch is dan ook veel meer een game console dan de Wii was, en dat zie je ook terug in de software verkoop, vooral nu Nintendo dan ook eindelijk weer is een kwalitatieve software line-up heeft (vooral in vergelijking met de Wii U. Mistakes were made.).

    Het zal inderdaad geen verviervoudiging worden, maar het gaat zeker meer worden.

    En hoewel Activision en Ubisoft minder veel minder games uitbrachten, harkten ze meer geld binnen betreft fysieke en digitale verkoop en vooral met alle microtransacties daarom heen, plus minder games ontwikkelen betekent minder ontwikkelkosten, betekent minder marketingkosten, betekent minder productiekosten.

    Anyway, ik zou graag van Gamer.nl een wat meer kritische houding willen zien en misschien zelfs wat eigen onderzoek werk, i.p.v. alleen maar artikelen en persberichten overtypen vanuit andere websites. Het is zeker rozengeur en maneschijn in de ontwikkelwereld voor de aandeelhouders en management, want de grote AAA studio's rollen in het geld, terwijl ze hard hun best doen om over te komen als slachtoffers die moeite hebben om de touwtjes bij elkaar te knopen.

    Maar goed, dit was een prettig gesprek, en ik wens je dan ook een vrolijk kerstfeest.

    @Qinneth

    Insgelijks! (Ik zit nu in een vergelijkbare situatie :))

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Als dat zo is - de groei van de game-industrie de laatste jaren komt in de eerste plaats door de explosie van mobiele games - groeien ze evenredig? Om de voorbeelden uit de video van Tarmack te gebruiken: in 2010 brachten de uitgevers EA, Activision en Ubisoft gemiddeld 19 multiplatform-titels uit. In 2017 gemiddeld 5. Om dan dezelfde omzet te draaien moet je van een game bijna vier keer zoveel exemplaren verkopen.

    Dat staat niet in verhouding tot het aantal verkochte consoles: http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

    De vorige generatie - en daar reken ik de Xbox 360, PlayStation 3 en Wii onder - is respectievelijk 85 miljoen, 87 miljoen en 102 miljoen keer verkocht, voor een totaal van 274 miljoen thuisconsoles. De huidige generatie - Xbox One, PlayStation 4, Wii U en Switch - respectievelijk 33 miljoen, 67 miljoen, 14 miljoen en 9 miljoen, voor een totaal van 123 miljoen. Nou weet ik niet hoe stevig al deze cijfers zijn en deze generatie is natuurlijk in volle gang, maar dit wordt geen verviervoudiging.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Als dat zo is - de groei van de game-industrie de laatste jaren komt in de eerste plaats door de explosie van mobiele games - groeien ze evenredig? Om de voorbeelden uit de video van Tarmack te gebruiken: in 2010 brachten de uitgevers EA, Activision en Ubisoft gemiddeld 19 multiplatform-titels uit. In 2017 gemiddeld 5. Om dan dezelfde omzet te draaien moet je van een game bijna vier keer zoveel exemplaren verkopen.

    Dat staat niet in verhouding tot het aantal verkochte consoles: http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

    De vorige generatie - en daar reken ik de Xbox 360, PlayStation 3 en Wii onder - is respectievelijk 85 miljoen, 87 miljoen en 102 miljoen keer verkocht, voor een totaal van 274 miljoen thuisconsoles. De huidige generatie - Xbox One, PlayStation 4, Wii U en Switch - respectievelijk 33 miljoen, 67 miljoen, 14 miljoen en 9 miljoen, voor een totaal van 123 miljoen. Nou weet ik niet hoe stevig al deze cijfers zijn en deze generatie is natuurlijk in volle gang, maar dit wordt geen verviervoudiging.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Geloof me, ik begrijp de reacties. Het beste dat we kunnen doen is duidelijk aangeven waar je als lezer mee te maken hebt.

    bij het artikel Verdienen met het lezen van Gamer.nl-artikelen op je vergrendelscherm!

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Geloof me, ik begrijp de reacties. Het beste dat we kunnen doen is duidelijk aangeven waar je als lezer mee te maken hebt.

    bij het artikel Verdienen met het lezen van Gamer.nl-artikelen op je vergrendelscherm!

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De budgetten stijgen, maar de markt groeit ook. Continue.

    @Qinneth

    Als dat zo is - de groei van de game-industrie de laatste jaren komt in de eerste plaats door de explosie van mobiele games - groeien ze evenredig? Om de voorbeelden uit de video van Tarmack te gebruiken: in 2010 brachten de uitgevers EA, Activision en Ubisoft gemiddeld 19 multiplatform-titels uit. In 2017 gemiddeld 5. Om dan dezelfde omzet te draaien moet je van een game bijna vier keer zoveel exemplaren verkopen.

    Dat staat niet in verhouding tot het aantal verkochte consoles: http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

    De vorige generatie - en daar reken ik de Xbox 360, PlayStation 3 en Wii onder - is respectievelijk 85 miljoen, 87 miljoen en 102 miljoen keer verkocht, voor een totaal van 274 miljoen thuisconsoles. De huidige generatie - Xbox One, PlayStation 4, Wii U en Switch - respectievelijk 33 miljoen, 67 miljoen, 14 miljoen en 9 miljoen, voor een totaal van 123 miljoen. Nou weet ik niet hoe stevig al deze cijfers zijn en deze generatie is natuurlijk in volle gang, maar dit wordt geen verviervoudiging.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De budgetten stijgen, maar de markt groeit ook. Continue.

    @Qinneth

    Als dat zo is - de groei van de game-industrie de laatste jaren komt in de eerste plaats door de explosie van mobiele games - groeien ze evenredig? Om de voorbeelden uit de video van Tarmack te gebruiken: in 2010 brachten de uitgevers EA, Activision en Ubisoft gemiddeld 19 multiplatform-titels uit. In 2017 gemiddeld 5. Om dan dezelfde omzet te draaien moet je van een game bijna vier keer zoveel exemplaren verkopen.

    Dat staat niet in verhouding tot het aantal verkochte consoles: http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

    De vorige generatie - en daar reken ik de Xbox 360, PlayStation 3 en Wii onder - is respectievelijk 85 miljoen, 87 miljoen en 102 miljoen keer verkocht, voor een totaal van 274 miljoen thuisconsoles. De huidige generatie - Xbox One, PlayStation 4, Wii U en Switch - respectievelijk 33 miljoen, 67 miljoen, 14 miljoen en 9 miljoen, voor een totaal van 123 miljoen. Nou weet ik niet hoe stevig al deze cijfers zijn en deze generatie is natuurlijk in volle gang, maar dit wordt geen verviervoudiging.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Bedankt voor de link. :)

    Tarmack maakt een sterk punt over dat microtransacties niet noodzakelijk zijn voor een game om winst te maken en vooral dienen voor hogere winsten, maar hij bevestigt wel dat de budgetten voor individuele games sterk zijn gestegen. Het totale budget voor R&D; blijft grotendeels hetzelfde of daalt licht, maar het aantal titels per jaar daalt sterk. Dan is het toch niet gek om te spreken over hogere ontwikkelkosten, of mis ik nu iets?

    Nog over Visceral Games: de redenen waarom de studio ten onder ging zijn legio (slecht management, Frostbite, Disney die alles goed moest keuren), maar de sluiting heeft ook te maken met de hoge kosten. Om het uitstekende Kotaku-artikel te quoten:

    "One of the big issues was where they lived. Expenses in San Francisco were so high, between salaries and rent and costs of living, that by one source’s estimate each employee could cost over $16,000 a month. (That number, which includes salary and other expenses, dwarfs the widely accepted average estimate of $10,000 a month.) Compared to EA’s studios in cities like Vancouver, Montreal, and Austin—all of which offered tax benefits to video game companies—Visceral was way too pricey to maintain a staff as large as they needed. “Visceral was the most expensive studio that EA had,” said one person who worked there. “Even during Dead Space 3 and then Hardline, we would always joke, ‘I don’t understand why [EA] still has a studio here.’ Financially, it made no sense.”"

    (https://kotaku.com/the-collapse-of-viscerals-ambitious-star-wars-game-1819916152)

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Bedankt voor de link. :)

    Tarmack maakt een sterk punt over dat microtransacties niet noodzakelijk zijn voor een game om winst te maken en vooral dienen voor hogere winsten, maar hij bevestigt wel dat de budgetten voor individuele games sterk zijn gestegen. Het totale budget voor R&D; blijft grotendeels hetzelfde of daalt licht, maar het aantal titels per jaar daalt sterk. Dan is het toch niet gek om te spreken over hogere ontwikkelkosten, of mis ik nu iets?

    Nog over Visceral Games: de redenen waarom de studio ten onder ging zijn legio (slecht management, Frostbite, Disney die alles goed moest keuren), maar de sluiting heeft ook te maken met de hoge kosten. Om het uitstekende Kotaku-artikel te quoten:

    "One of the big issues was where they lived. Expenses in San Francisco were so high, between salaries and rent and costs of living, that by one source’s estimate each employee could cost over $16,000 a month. (That number, which includes salary and other expenses, dwarfs the widely accepted average estimate of $10,000 a month.) Compared to EA’s studios in cities like Vancouver, Montreal, and Austin—all of which offered tax benefits to video game companies—Visceral was way too pricey to maintain a staff as large as they needed. “Visceral was the most expensive studio that EA had,” said one person who worked there. “Even during Dead Space 3 and then Hardline, we would always joke, ‘I don’t understand why [EA] still has a studio here.’ Financially, it made no sense.”"

    (https://kotaku.com/the-collapse-of-viscerals-ambitious-star-wars-game-1819916152)

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb Tsja, ik hoop dat dit maar genoeg geld oplevert, want je levert aardig wat in betreft goodwill.

    @Qinneth

    Geloof me, ik begrijp de reacties. Het beste dat we kunnen doen is duidelijk aangeven waar je als lezer mee te maken hebt.

    bij het artikel Verdienen met het lezen van Gamer.nl-artikelen op je vergrendelscherm!

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb Tsja, ik hoop dat dit maar genoeg geld oplevert, want je levert aardig wat in betreft goodwill.

    @Qinneth

    Geloof me, ik begrijp de reacties. Het beste dat we kunnen doen is duidelijk aangeven waar je als lezer mee te maken hebt.

    bij het artikel Verdienen met het lezen van Gamer.nl-artikelen op je vergrendelscherm!

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De sluiting van Visceral Studios heeft niks te maken met niet of wel betaalbaar, dat is gewoon EA die onredelijke verwachtingen heeft en zelf opgeblazen ontwikkelbudgetten opstelt voor games die het niet waar kunnen maken. Zoals een horrorgame series als Dead Space dat altijd maar een kleine groep liefhebbers heeft, simpelweg omdat het een horrorgame is, maar dan wel verwachten dat Dead Space 3 veel meer verkoopt dan überhaupt redelijk is. Dat is gewoon slecht inschatten.

    Ik zeg ook niet dat games goedkoop zijn om te maken, ik zeg dat over de jaren heen, de stijging van ontwikkelkosten meer dan gecompenseerd worden door efficiëntere ontwikkeling en een grotere markt (er worden meer PS4's verkocht dan PS3's, zoals er ook meer PS3's werden verkocht in verhouding met PS2's).

    En misschien dat broodje aap verhaal wat overdreven is als benoeming, dus laat ik het anders zeggen: Het is lang niet zo'n doemverhaal als het wordt voor gedaan en we moeten niet zo snel ontwikkelaars na-papegaaien. We hoeven hun financiële plannen niet te verdedigingen.

    Je hebt een interessant Otaku artikel gelinked, en ik geef je een youtube video daarvoor terug: https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

    @Qinneth

    Bedankt voor de link. :)

    Tarmack maakt een sterk punt over dat microtransacties niet noodzakelijk zijn voor een game om winst te maken en vooral dienen voor hogere winsten, maar hij bevestigt wel dat de budgetten voor individuele games sterk zijn gestegen. Het totale budget voor R&D; blijft grotendeels hetzelfde of daalt licht, maar het aantal titels per jaar daalt sterk. Dan is het toch niet gek om te spreken over hogere ontwikkelkosten, of mis ik nu iets?

    Nog over Visceral Games: de redenen waarom de studio ten onder ging zijn legio (slecht management, Frostbite, Disney die alles goed moest keuren), maar de sluiting heeft ook te maken met de hoge kosten. Om het uitstekende Kotaku-artikel te quoten:

    "One of the big issues was where they lived. Expenses in San Francisco were so high, between salaries and rent and costs of living, that by one source’s estimate each employee could cost over $16,000 a month. (That number, which includes salary and other expenses, dwarfs the widely accepted average estimate of $10,000 a month.) Compared to EA’s studios in cities like Vancouver, Montreal, and Austin—all of which offered tax benefits to video game companies—Visceral was way too pricey to maintain a staff as large as they needed. “Visceral was the most expensive studio that EA had,” said one person who worked there. “Even during Dead Space 3 and then Hardline, we would always joke, ‘I don’t understand why [EA] still has a studio here.’ Financially, it made no sense.”"

    (https://kotaku.com/the-collapse-of-viscerals-ambitious-star-wars-game-1819916152)

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De sluiting van Visceral Studios heeft niks te maken met niet of wel betaalbaar, dat is gewoon EA die onredelijke verwachtingen heeft en zelf opgeblazen ontwikkelbudgetten opstelt voor games die het niet waar kunnen maken. Zoals een horrorgame series als Dead Space dat altijd maar een kleine groep liefhebbers heeft, simpelweg omdat het een horrorgame is, maar dan wel verwachten dat Dead Space 3 veel meer verkoopt dan überhaupt redelijk is. Dat is gewoon slecht inschatten.

    Ik zeg ook niet dat games goedkoop zijn om te maken, ik zeg dat over de jaren heen, de stijging van ontwikkelkosten meer dan gecompenseerd worden door efficiëntere ontwikkeling en een grotere markt (er worden meer PS4's verkocht dan PS3's, zoals er ook meer PS3's werden verkocht in verhouding met PS2's).

    En misschien dat broodje aap verhaal wat overdreven is als benoeming, dus laat ik het anders zeggen: Het is lang niet zo'n doemverhaal als het wordt voor gedaan en we moeten niet zo snel ontwikkelaars na-papegaaien. We hoeven hun financiële plannen niet te verdedigingen.

    Je hebt een interessant Otaku artikel gelinked, en ik geef je een youtube video daarvoor terug: https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

    @Qinneth

    Bedankt voor de link. :)

    Tarmack maakt een sterk punt over dat microtransacties niet noodzakelijk zijn voor een game om winst te maken en vooral dienen voor hogere winsten, maar hij bevestigt wel dat de budgetten voor individuele games sterk zijn gestegen. Het totale budget voor R&D; blijft grotendeels hetzelfde of daalt licht, maar het aantal titels per jaar daalt sterk. Dan is het toch niet gek om te spreken over hogere ontwikkelkosten, of mis ik nu iets?

    Nog over Visceral Games: de redenen waarom de studio ten onder ging zijn legio (slecht management, Frostbite, Disney die alles goed moest keuren), maar de sluiting heeft ook te maken met de hoge kosten. Om het uitstekende Kotaku-artikel te quoten:

    "One of the big issues was where they lived. Expenses in San Francisco were so high, between salaries and rent and costs of living, that by one source’s estimate each employee could cost over $16,000 a month. (That number, which includes salary and other expenses, dwarfs the widely accepted average estimate of $10,000 a month.) Compared to EA’s studios in cities like Vancouver, Montreal, and Austin—all of which offered tax benefits to video game companies—Visceral was way too pricey to maintain a staff as large as they needed. “Visceral was the most expensive studio that EA had,” said one person who worked there. “Even during Dead Space 3 and then Hardline, we would always joke, ‘I don’t understand why [EA] still has a studio here.’ Financially, it made no sense.”"

    (https://kotaku.com/the-collapse-of-viscerals-ambitious-star-wars-game-1819916152)

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @whopper

    Jammer om te horen. :(

    In een ideale wereld zouden we met alle plezier alles gratis en voor niets aanbieden, zonder advertenties, advertorials, abonnementsdiensten, branded content of wat dan ook. Maar vervelend genoeg is het in de lucht houden van de website niet gratis en moeten we iets verzinnen.

    bij het artikel Verdienen met het lezen van Gamer.nl-artikelen op je vergrendelscherm!

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @whopper

    Jammer om te horen. :(

    In een ideale wereld zouden we met alle plezier alles gratis en voor niets aanbieden, zonder advertenties, advertorials, abonnementsdiensten, branded content of wat dan ook. Maar vervelend genoeg is het in de lucht houden van de website niet gratis en moeten we iets verzinnen.

    bij het artikel Verdienen met het lezen van Gamer.nl-artikelen op je vergrendelscherm!

  • Qinneth heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De sluiting van Visceral Studios heeft niks te maken met niet of wel betaalbaar, dat is gewoon EA die onredelijke verwachtingen heeft en zelf opgeblazen ontwikkelbudgetten opstelt voor games die het niet waar kunnen maken. Zoals een horrorgame series als Dead Space dat altijd maar een kleine groep liefhebbers heeft, simpelweg omdat het een horrorgame is, maar dan wel verwachten dat Dead Space 3 veel meer verkoopt dan überhaupt redelijk is. Dat is gewoon slecht inschatten.

    Ik zeg ook niet dat games goedkoop zijn om te maken, ik zeg dat over de jaren heen, de stijging van ontwikkelkosten meer dan gecompenseerd worden door efficiëntere ontwikkeling en een grotere markt (er worden meer PS4's verkocht dan PS3's, zoals er ook meer PS3's werden verkocht in verhouding met PS2's).

    En misschien dat broodje aap verhaal wat overdreven is als benoeming, dus laat ik het anders zeggen: Het is lang niet zo'n doemverhaal als het wordt voor gedaan en we moeten niet zo snel ontwikkelaars na-papegaaien. We hoeven hun financiële plannen niet te verdedigingen.

    Je hebt een interessant Otaku artikel gelinked, en ik geef je een youtube video daarvoor terug: https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

    @Qinneth Er komen steeds minder games uit van de grote ontwikkelaars…ik bedoel, wat heeft Rock Star uitgebracht de laatste vijf jaar? Alleen maar GTA V. Red Dead Redemption 2 is hun eerste titel sinds lange tijd en die komt pas op zijn vroegst eind volgende jaar uit.

    Ik kan me nog een tijd herinneren dat Rock Star meerdere games per jaar uitbracht, maar de laatste jaren hebben ze alleen maar vette cash geïnd via GTA V microtransacties (€40,- voor een vliegtuig, yay!) en af en toe een update voor GTA Online uitgepompt. Dus ik kan me niet voorstellen dat hun ontwikkelkosten zijn gestegen, die zijn eerder gedaald.

    Het is ook niet de vraag of microtransacties nodig zijn om een game winstgevend te maken, GTA V heeft zoveel verkocht dat de game allang winstgevend was. Maar toch hebben ze er microtransacties in gepompt, want hoe meer geld hoe beter. En maak je borst maar nat voor Red Dead Redemption 2, die willen ze helemaal volproppen met microtransacties.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De sluiting van Visceral Studios heeft niks te maken met niet of wel betaalbaar, dat is gewoon EA die onredelijke verwachtingen heeft en zelf opgeblazen ontwikkelbudgetten opstelt voor games die het niet waar kunnen maken. Zoals een horrorgame series als Dead Space dat altijd maar een kleine groep liefhebbers heeft, simpelweg omdat het een horrorgame is, maar dan wel verwachten dat Dead Space 3 veel meer verkoopt dan überhaupt redelijk is. Dat is gewoon slecht inschatten.

    Ik zeg ook niet dat games goedkoop zijn om te maken, ik zeg dat over de jaren heen, de stijging van ontwikkelkosten meer dan gecompenseerd worden door efficiëntere ontwikkeling en een grotere markt (er worden meer PS4's verkocht dan PS3's, zoals er ook meer PS3's werden verkocht in verhouding met PS2's).

    En misschien dat broodje aap verhaal wat overdreven is als benoeming, dus laat ik het anders zeggen: Het is lang niet zo'n doemverhaal als het wordt voor gedaan en we moeten niet zo snel ontwikkelaars na-papegaaien. We hoeven hun financiële plannen niet te verdedigingen.

    Je hebt een interessant Otaku artikel gelinked, en ik geef je een youtube video daarvoor terug: https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

    @Qinneth Er komen steeds minder games uit van de grote ontwikkelaars…ik bedoel, wat heeft Rock Star uitgebracht de laatste vijf jaar? Alleen maar GTA V. Red Dead Redemption 2 is hun eerste titel sinds lange tijd en die komt pas op zijn vroegst eind volgende jaar uit.

    Ik kan me nog een tijd herinneren dat Rock Star meerdere games per jaar uitbracht, maar de laatste jaren hebben ze alleen maar vette cash geïnd via GTA V microtransacties (€40,- voor een vliegtuig, yay!) en af en toe een update voor GTA Online uitgepompt. Dus ik kan me niet voorstellen dat hun ontwikkelkosten zijn gestegen, die zijn eerder gedaald.

    Het is ook niet de vraag of microtransacties nodig zijn om een game winstgevend te maken, GTA V heeft zoveel verkocht dat de game allang winstgevend was. Maar toch hebben ze er microtransacties in gepompt, want hoe meer geld hoe beter. En maak je borst maar nat voor Red Dead Redemption 2, die willen ze helemaal volproppen met microtransacties.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De sluiting van Visceral Studios heeft niks te maken met niet of wel betaalbaar, dat is gewoon EA die onredelijke verwachtingen heeft en zelf opgeblazen ontwikkelbudgetten opstelt voor games die het niet waar kunnen maken. Zoals een horrorgame series als Dead Space dat altijd maar een kleine groep liefhebbers heeft, simpelweg omdat het een horrorgame is, maar dan wel verwachten dat Dead Space 3 veel meer verkoopt dan überhaupt redelijk is. Dat is gewoon slecht inschatten.

    Ik zeg ook niet dat games goedkoop zijn om te maken, ik zeg dat over de jaren heen, de stijging van ontwikkelkosten meer dan gecompenseerd worden door efficiëntere ontwikkeling en een grotere markt (er worden meer PS4's verkocht dan PS3's, zoals er ook meer PS3's werden verkocht in verhouding met PS2's).

    En misschien dat broodje aap verhaal wat overdreven is als benoeming, dus laat ik het anders zeggen: Het is lang niet zo'n doemverhaal als het wordt voor gedaan en we moeten niet zo snel ontwikkelaars na-papegaaien. We hoeven hun financiële plannen niet te verdedigingen.

    Je hebt een interessant Otaku artikel gelinked, en ik geef je een youtube video daarvoor terug: https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

    @Qinneth Er komen steeds minder games uit van de grote ontwikkelaars…ik bedoel, wat heeft Rock Star uitgebracht de laatste vijf jaar? Alleen maar GTA V. Red Dead Redemption 2 is hun eerste titel sinds lange tijd en die komt pas op zijn vroegst eind volgende jaar uit.

    Ik kan me nog een tijd herinneren dat Rock Star meerdere games per jaar uitbracht, maar de laatste jaren hebben ze alleen maar vette cash geïnd via GTA V microtransacties (€40,- voor een vliegtuig, yay!) en af en toe een update voor GTA Online uitgepompt. Dus ik kan me niet voorstellen dat hun ontwikkelkosten zijn gestegen, die zijn eerder gedaald.

    Het is ook niet de vraag of microtransacties nodig zijn om een game winstgevend te maken, GTA V heeft zoveel verkocht dat de game allang winstgevend was. Maar toch hebben ze er microtransacties in gepompt, want hoe meer geld hoe beter. En maak je borst maar nat voor Red Dead Redemption 2, die willen ze helemaal volproppen met microtransacties.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op je bericht:

    @Swieb De sluiting van Visceral Studios heeft niks te maken met niet of wel betaalbaar, dat is gewoon EA die onredelijke verwachtingen heeft en zelf opgeblazen ontwikkelbudgetten opstelt voor games die het niet waar kunnen maken. Zoals een horrorgame series als Dead Space dat altijd maar een kleine groep liefhebbers heeft, simpelweg omdat het een horrorgame is, maar dan wel verwachten dat Dead Space 3 veel meer verkoopt dan überhaupt redelijk is. Dat is gewoon slecht inschatten.

    Ik zeg ook niet dat games goedkoop zijn om te maken, ik zeg dat over de jaren heen, de stijging van ontwikkelkosten meer dan gecompenseerd worden door efficiëntere ontwikkeling en een grotere markt (er worden meer PS4's verkocht dan PS3's, zoals er ook meer PS3's werden verkocht in verhouding met PS2's).

    En misschien dat broodje aap verhaal wat overdreven is als benoeming, dus laat ik het anders zeggen: Het is lang niet zo'n doemverhaal als het wordt voor gedaan en we moeten niet zo snel ontwikkelaars na-papegaaien. We hoeven hun financiële plannen niet te verdedigingen.

    Je hebt een interessant Otaku artikel gelinked, en ik geef je een youtube video daarvoor terug: https://youtu.be/0qq6HcKj59Q

    @Qinneth Er komen steeds minder games uit van de grote ontwikkelaars…ik bedoel, wat heeft Rock Star uitgebracht de laatste vijf jaar? Alleen maar GTA V. Red Dead Redemption 2 is hun eerste titel sinds lange tijd en die komt pas op zijn vroegst eind volgende jaar uit.

    Ik kan me nog een tijd herinneren dat Rock Star meerdere games per jaar uitbracht, maar de laatste jaren hebben ze alleen maar vette cash geïnd via GTA V microtransacties (€40,- voor een vliegtuig, yay!) en af en toe een update voor GTA Online uitgepompt. Dus ik kan me niet voorstellen dat hun ontwikkelkosten zijn gestegen, die zijn eerder gedaald.

    Het is ook niet de vraag of microtransacties nodig zijn om een game winstgevend te maken, GTA V heeft zoveel verkocht dat de game allang winstgevend was. Maar toch hebben ze er microtransacties in gepompt, want hoe meer geld hoe beter. En maak je borst maar nat voor Red Dead Redemption 2, die willen ze helemaal volproppen met microtransacties.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Journalisten als Jason Schreier hebben de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de ontwikkelkosten en ondervond aan den lijve hoe moeilijk het is om te achterhalen hoeveel de ontwikkeling van een game nou echt heeft gekost: https://kotaku.com/why-video-games-cost-so-much-to-make-1818508211

    Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar de ontwikkelkosten van elke primaire Battlefield of Call of Duty. Dat zou mooi vergelijkingsmateriaal zijn, maar daar is niets over bekend. Dit maakt het erg moeilijk om goed in kaart te brengen hoe de budgetten zich van jaar tot jaar zich ontwikkelen, maar over de lange termijn is het echt niet zo raar om te stellen dat de ontwikkelkosten enorm zijn gestegen: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/10/31/why-have-video-game-budgets-skyrocketed-in-recent-years/#4e6f26233ea5

    Zoals Erwin het opschrijft is wellicht ongenuanceerd, maar om het nou een broodjeaapverhaal te noemen gaat wat ver. Niet dat ik daarmee microtransacties wil goedpraten, maar de eis van de gemiddelde consument dat elke game er mooier uit moet zien dan de vorige heeft een prijs. Dat kost meer mensen, die meer tijd nodig hebben om meer gespecialiseerd werk te doen. Als het maken van een AAA-titel tegenwoordig echt zo betaalbaar is, kan ik dat bijvoorbeeld niet rijmen met de sluiting van Visceral Studios.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Qinneth

    Journalisten als Jason Schreier hebben de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de ontwikkelkosten en ondervond aan den lijve hoe moeilijk het is om te achterhalen hoeveel de ontwikkeling van een game nou echt heeft gekost: https://kotaku.com/why-video-games-cost-so-much-to-make-1818508211

    Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar de ontwikkelkosten van elke primaire Battlefield of Call of Duty. Dat zou mooi vergelijkingsmateriaal zijn, maar daar is niets over bekend. Dit maakt het erg moeilijk om goed in kaart te brengen hoe de budgetten zich van jaar tot jaar zich ontwikkelen, maar over de lange termijn is het echt niet zo raar om te stellen dat de ontwikkelkosten enorm zijn gestegen: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/10/31/why-have-video-game-budgets-skyrocketed-in-recent-years/#4e6f26233ea5

    Zoals Erwin het opschrijft is wellicht ongenuanceerd, maar om het nou een broodjeaapverhaal te noemen gaat wat ver. Niet dat ik daarmee microtransacties wil goedpraten, maar de eis van de gemiddelde consument dat elke game er mooier uit moet zien dan de vorige heeft een prijs. Dat kost meer mensen, die meer tijd nodig hebben om meer gespecialiseerd werk te doen. Als het maken van een AAA-titel tegenwoordig echt zo betaalbaar is, kan ik dat bijvoorbeeld niet rijmen met de sluiting van Visceral Studios.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    Ik wil alleen even reageren op één gedeelte van dit artikel:
    "Terwijl het budget van menig multiplayerspektakel met de jaren explosief gestegen is, blijft het lastig om gamers ook voor dit alles te laten betalen. "

    Ontwikkelbudgetten zijn de laatste jaren gestabiliseerd en zelfs in sommige gebieden gedaald. Daarentegen is de groep potentiële klanten alleen maar gestegen, hebben grote ontwikkelaars steeds meer sponsorcontracten en zijn er ook heel veel belastingvoordelen beschikbaar voor bedrijven zoals EA. Games ontwikkelen op AAA schaal is nog nooit zo betaalbaar geweest en heeft nog nooit zoveel opgeleverd voor de maker. Maar ze willen alleen maar meer en meer.

    Het zou prettig zijn als gamer.nl niet meer dit broodje aap verhaal in stand zou houden.

    @Qinneth

    Journalisten als Jason Schreier hebben de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de ontwikkelkosten en ondervond aan den lijve hoe moeilijk het is om te achterhalen hoeveel de ontwikkeling van een game nou echt heeft gekost: https://kotaku.com/why-video-games-cost-so-much-to-make-1818508211

    Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar de ontwikkelkosten van elke primaire Battlefield of Call of Duty. Dat zou mooi vergelijkingsmateriaal zijn, maar daar is niets over bekend. Dit maakt het erg moeilijk om goed in kaart te brengen hoe de budgetten zich van jaar tot jaar zich ontwikkelen, maar over de lange termijn is het echt niet zo raar om te stellen dat de ontwikkelkosten enorm zijn gestegen: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/10/31/why-have-video-game-budgets-skyrocketed-in-recent-years/#4e6f26233ea5

    Zoals Erwin het opschrijft is wellicht ongenuanceerd, maar om het nou een broodjeaapverhaal te noemen gaat wat ver. Niet dat ik daarmee microtransacties wil goedpraten, maar de eis van de gemiddelde consument dat elke game er mooier uit moet zien dan de vorige heeft een prijs. Dat kost meer mensen, die meer tijd nodig hebben om meer gespecialiseerd werk te doen. Als het maken van een AAA-titel tegenwoordig echt zo betaalbaar is, kan ik dat bijvoorbeeld niet rijmen met de sluiting van Visceral Studios.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    Ik wil alleen even reageren op één gedeelte van dit artikel:
    "Terwijl het budget van menig multiplayerspektakel met de jaren explosief gestegen is, blijft het lastig om gamers ook voor dit alles te laten betalen. "

    Ontwikkelbudgetten zijn de laatste jaren gestabiliseerd en zelfs in sommige gebieden gedaald. Daarentegen is de groep potentiële klanten alleen maar gestegen, hebben grote ontwikkelaars steeds meer sponsorcontracten en zijn er ook heel veel belastingvoordelen beschikbaar voor bedrijven zoals EA. Games ontwikkelen op AAA schaal is nog nooit zo betaalbaar geweest en heeft nog nooit zoveel opgeleverd voor de maker. Maar ze willen alleen maar meer en meer.

    Het zou prettig zijn als gamer.nl niet meer dit broodje aap verhaal in stand zou houden.

    @Qinneth

    Journalisten als Jason Schreier hebben de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de ontwikkelkosten en ondervond aan den lijve hoe moeilijk het is om te achterhalen hoeveel de ontwikkeling van een game nou echt heeft gekost: https://kotaku.com/why-video-games-cost-so-much-to-make-1818508211

    Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar de ontwikkelkosten van elke primaire Battlefield of Call of Duty. Dat zou mooi vergelijkingsmateriaal zijn, maar daar is niets over bekend. Dit maakt het erg moeilijk om goed in kaart te brengen hoe de budgetten zich van jaar tot jaar zich ontwikkelen, maar over de lange termijn is het echt niet zo raar om te stellen dat de ontwikkelkosten enorm zijn gestegen: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/10/31/why-have-video-game-budgets-skyrocketed-in-recent-years/#4e6f26233ea5

    Zoals Erwin het opschrijft is wellicht ongenuanceerd, maar om het nou een broodjeaapverhaal te noemen gaat wat ver. Niet dat ik daarmee microtransacties wil goedpraten, maar de eis van de gemiddelde consument dat elke game er mooier uit moet zien dan de vorige heeft een prijs. Dat kost meer mensen, die meer tijd nodig hebben om meer gespecialiseerd werk te doen. Als het maken van een AAA-titel tegenwoordig echt zo betaalbaar is, kan ik dat bijvoorbeeld niet rijmen met de sluiting van Visceral Studios.

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2

  • Qinneth heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Geniale multiplayer zonder lootboxes in Splatoon 2