Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Clay

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Speel jij een game het liefst op Easy, Medium of Hard?

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Speel jij een game het liefst op Easy, Medium of Hard?

  • SuperDre heeft gereageerd op je bericht:

    De ongelijkheid van spelers blijft natuurlijk een element van de game met star cards die letterlijk je abilities verbeteren tov iemand anders. Nou schijn je volgens de AMA gematched te worden met mensen van ongeveer hetzelfde niveau, maar het blijft natuurlijk raar dat iets wat een pure competetieve skill-based shooter had kunnen zijn inherente krachtverschillen tussen spelers creeert. Maargoed, dat was natuurlijk het model om spelers tot aankopen over te halen.

    @Clay Dat is toch bij elke online shooter tegenwoordig.. ken eigenlijk geen 1 shooter waar het nog werkelijk puut om skill gaat.

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • SuperDre heeft gereageerd op je bericht:

    De ongelijkheid van spelers blijft natuurlijk een element van de game met star cards die letterlijk je abilities verbeteren tov iemand anders. Nou schijn je volgens de AMA gematched te worden met mensen van ongeveer hetzelfde niveau, maar het blijft natuurlijk raar dat iets wat een pure competetieve skill-based shooter had kunnen zijn inherente krachtverschillen tussen spelers creeert. Maargoed, dat was natuurlijk het model om spelers tot aankopen over te halen.

    @Clay Dat is toch bij elke online shooter tegenwoordig.. ken eigenlijk geen 1 shooter waar het nog werkelijk puut om skill gaat.

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • Ichi heeft gereageerd op je bericht:

    @Ichi Overwatch lootboxes zijn toch echt alleen maar cosmetisch? en mobile games die dit model hanteren zijn vaak gratis. Hier gaat het om een full price AAA game die f2p principes toepast om progressie te versnellen.

    In China is er al wetgeving over lootboxes dat je winkansen bekend moeten zijn, net zoals dat in het casino voor slotmachines geldt. Voor games is er nog niet veel wat dit betreft, en de ESRB en PEGI werken ook niet echt mee. Ik vind het echt de hoogste tijd dat hier wetgeving over komt. Op dit moment hebben uitgevers namelijk veelal de vrije hand om aankoopverhogende psychologische truuks straffeloos en grenzeloos toe te passen.

    @Clay Klopt Clay mbt Overwatch, alleen cosmetisch.
    Ik doelde ook meer op dat je bij Overwatch ook boxes kan kopen en niet weet wat er uitkomt. Het is een vorm van gokken.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Ichi heeft gereageerd op je bericht:

    @Ichi Overwatch lootboxes zijn toch echt alleen maar cosmetisch? en mobile games die dit model hanteren zijn vaak gratis. Hier gaat het om een full price AAA game die f2p principes toepast om progressie te versnellen.

    In China is er al wetgeving over lootboxes dat je winkansen bekend moeten zijn, net zoals dat in het casino voor slotmachines geldt. Voor games is er nog niet veel wat dit betreft, en de ESRB en PEGI werken ook niet echt mee. Ik vind het echt de hoogste tijd dat hier wetgeving over komt. Op dit moment hebben uitgevers namelijk veelal de vrije hand om aankoopverhogende psychologische truuks straffeloos en grenzeloos toe te passen.

    @Clay Klopt Clay mbt Overwatch, alleen cosmetisch.
    Ik doelde ook meer op dat je bij Overwatch ook boxes kan kopen en niet weet wat er uitkomt. Het is een vorm van gokken.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    @timtim96 op youtube staan clips met fully upgraded chars, oa van ene SwanyPlaysGames. Kijk en oordeel zelf ;)

    @Clay Dit vroeg ik niet

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    @timtim96 op youtube staan clips met fully upgraded chars, oa van ene SwanyPlaysGames. Kijk en oordeel zelf ;)

    @Clay Dit vroeg ik niet

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    timtim96 .

    @Clay
    Is het verschil in star cards dan móg groter dan on SWBF 1? Ik vond dat daar af en toe ook richting oneerlijke balans gaan.

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    timtim96 .

    @Clay
    Is het verschil in star cards dan móg groter dan on SWBF 1? Ik vond dat daar af en toe ook richting oneerlijke balans gaan.

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    De ongelijkheid van spelers blijft natuurlijk een element van de game met star cards die letterlijk je abilities verbeteren tov iemand anders. Nou schijn je volgens de AMA gematched te worden met mensen van ongeveer hetzelfde niveau, maar het blijft natuurlijk raar dat iets wat een pure competetieve skill-based shooter had kunnen zijn inherente krachtverschillen tussen spelers creeert. Maargoed, dat was natuurlijk het model om spelers tot aankopen over te halen.

    @Clay
    Is het verschil in star cards dan móg groter dan on SWBF 1? Ik vond dat daar af en toe ook richting oneerlijke balans gaan.

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • timtim96 heeft gereageerd op je bericht:

    De ongelijkheid van spelers blijft natuurlijk een element van de game met star cards die letterlijk je abilities verbeteren tov iemand anders. Nou schijn je volgens de AMA gematched te worden met mensen van ongeveer hetzelfde niveau, maar het blijft natuurlijk raar dat iets wat een pure competetieve skill-based shooter had kunnen zijn inherente krachtverschillen tussen spelers creeert. Maargoed, dat was natuurlijk het model om spelers tot aankopen over te halen.

    @Clay
    Is het verschil in star cards dan móg groter dan on SWBF 1? Ik vond dat daar af en toe ook richting oneerlijke balans gaan.

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Microtransacties Star Wars Battlefront 2 tijdelijk verwijderd

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    Ichi .

    @Clay Hier maakt blizzard zich ook aan schuldig, bijna alle mobile games ook. Waar trek je de lijn. Dit had al veel eerder aan het licht moeten worden gesteld.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    Ichi .

    @Clay Hier maakt blizzard zich ook aan schuldig, bijna alle mobile games ook. Waar trek je de lijn. Dit had al veel eerder aan het licht moeten worden gesteld.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • ShadowKiller heeft gereageerd op je bericht:

    Ik vind het voor DICE ook heel sneu, maar EA weet dondersgoed wat ze hieraan kunnen doen.

    Weer een mooie:
    http://fortune.com/2017/11/15/star-wars-battlefront-gambling-disney-electronic-arts-loot-box-crate/

    @Clay
    DICE is het volgende slachtoffer van EA. Kwestie van tijd.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • ShadowKiller heeft gereageerd op je bericht:

    Ik vind het voor DICE ook heel sneu, maar EA weet dondersgoed wat ze hieraan kunnen doen.

    Weer een mooie:
    http://fortune.com/2017/11/15/star-wars-battlefront-gambling-disney-electronic-arts-loot-box-crate/

    @Clay
    DICE is het volgende slachtoffer van EA. Kwestie van tijd.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Ichi heeft gereageerd op je bericht:

    Ik vind het voor DICE ook heel sneu, maar EA weet dondersgoed wat ze hieraan kunnen doen.

    Weer een mooie:
    http://fortune.com/2017/11/15/star-wars-battlefront-gambling-disney-electronic-arts-loot-box-crate/

    @Clay Hier maakt blizzard zich ook aan schuldig, bijna alle mobile games ook. Waar trek je de lijn. Dit had al veel eerder aan het licht moeten worden gesteld.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Ichi heeft gereageerd op je bericht:

    Ik vind het voor DICE ook heel sneu, maar EA weet dondersgoed wat ze hieraan kunnen doen.

    Weer een mooie:
    http://fortune.com/2017/11/15/star-wars-battlefront-gambling-disney-electronic-arts-loot-box-crate/

    @Clay Hier maakt blizzard zich ook aan schuldig, bijna alle mobile games ook. Waar trek je de lijn. Dit had al veel eerder aan het licht moeten worden gesteld.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2-ontwikkelaars zijn 'enorm verdrietig' over negatieve feedback

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    unipro81 .

    @Clay

    "maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen"

    Hier gaat het in gamingland vaak mis. Die storm van kritieken, die 600K downvoters, die zijn allemaal zoals jij. Hebben het spel niet gespeeld (kan immers niet) maar zien dat er veeeeel mensen reageren, dus dan moet er wel 'iets' zijn. Naast greedy uitgevers zijn juist die redenaties hetgeen wat goede IP's kapot maakt. Vorm je eigen mening op basis van wat je leest en laat je niet verblinden door 600K aan mede-blinden :)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    unipro81 .

    @Clay

    "maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen"

    Hier gaat het in gamingland vaak mis. Die storm van kritieken, die 600K downvoters, die zijn allemaal zoals jij. Hebben het spel niet gespeeld (kan immers niet) maar zien dat er veeeeel mensen reageren, dus dan moet er wel 'iets' zijn. Naast greedy uitgevers zijn juist die redenaties hetgeen wat goede IP's kapot maakt. Vorm je eigen mening op basis van wat je leest en laat je niet verblinden door 600K aan mede-blinden :)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Clay

    Vreemd, ik heb niks verwijderd. Ging het om de onderstaande reactie?

    "Sure, elk procentje telt in zekere zin, maar zoals ik in de recensie aangeef zijn de invloeden van bijv een officier, of een tank (tanks zijn voor iedereen ontgrendeld en krijg je na 1500 battlepoints, een jedi/sith pas na 8000) veel groter op de verloop van het spel. Bovendien zie je niet of iemand het kaartje heeft gekocht of eerlijk ontgrendeld. Natuurlijk is en blijft het technisch gezien pay-to-win, en pay-to-win is absoluut een vies woord, maar in de praktijk zijn de effecten nauwelijks merkbaar. Ik heb lange tijd expres geen enkele upgrade toegevoegd tijdens het reviewen en voelde me geen moment benadeeld. Wat betreft incorrecte info: dat was inderdaad zo op een review event. Maar ik speelde de game gewoon thuis en Vader en Luke waren hier gewoon 60.000 credits. Ironisch genoeg werden de prijzen gisteren aangepast naar 15.000 ;) De shitstorm is zeker ten dele terecht, en naar aanleiding daarvan heb ik ook extra aandacht besteed aan het unlocksysteem en het creditssysteem, om dat echt te doorgronden. Positief ben ik daar ook absoluut niet over, maar ik heb me wél heel erg vermaakt tijdens het spelen. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)"

    Prima, constructieve reactie zoals ik ze graag zie en nooit zou verwijderen. Wat zou kunnen is dat degene op wie je reageerde zijn of haar post heeft verwijderd. Alle daar op volgende reacties verdwijnen dan. Da's niet handig, dat ben ik met je eens.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    Swieb .

    @Clay

    Vreemd, ik heb niks verwijderd. Ging het om de onderstaande reactie?

    "Sure, elk procentje telt in zekere zin, maar zoals ik in de recensie aangeef zijn de invloeden van bijv een officier, of een tank (tanks zijn voor iedereen ontgrendeld en krijg je na 1500 battlepoints, een jedi/sith pas na 8000) veel groter op de verloop van het spel. Bovendien zie je niet of iemand het kaartje heeft gekocht of eerlijk ontgrendeld. Natuurlijk is en blijft het technisch gezien pay-to-win, en pay-to-win is absoluut een vies woord, maar in de praktijk zijn de effecten nauwelijks merkbaar. Ik heb lange tijd expres geen enkele upgrade toegevoegd tijdens het reviewen en voelde me geen moment benadeeld. Wat betreft incorrecte info: dat was inderdaad zo op een review event. Maar ik speelde de game gewoon thuis en Vader en Luke waren hier gewoon 60.000 credits. Ironisch genoeg werden de prijzen gisteren aangepast naar 15.000 ;) De shitstorm is zeker ten dele terecht, en naar aanleiding daarvan heb ik ook extra aandacht besteed aan het unlocksysteem en het creditssysteem, om dat echt te doorgronden. Positief ben ik daar ook absoluut niet over, maar ik heb me wél heel erg vermaakt tijdens het spelen. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)"

    Prima, constructieve reactie zoals ik ze graag zie en nooit zou verwijderen. Wat zou kunnen is dat degene op wie je reageerde zijn of haar post heeft verwijderd. Alle daar op volgende reacties verdwijnen dan. Da's niet handig, dat ben ik met je eens.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @KingOfTheHill Ik mis hier een reactie van mij en @fonsrutte die wat mij betreft inhoudelijk bijdroegen aan de discussie en - hoewel kritisch van aard - niemand persoonlijk aanvielen.

    Ik heb BF2 inderdaad niet gespeeld dus ik weet inderdaad niet first-hand wat er allemaal precies waar is of niet, maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen.

    Deze game heeft voor mij hetzelfde probleem als Shadow of War. ik WIL het wel spelen want beide lijken me episch, maar het lootboxmodel (in tegenstelling tot bv Overwatch) is voor mij onoverkomelijk.

    @Clay

    Vreemd, ik heb niks verwijderd. Ging het om de onderstaande reactie?

    "Sure, elk procentje telt in zekere zin, maar zoals ik in de recensie aangeef zijn de invloeden van bijv een officier, of een tank (tanks zijn voor iedereen ontgrendeld en krijg je na 1500 battlepoints, een jedi/sith pas na 8000) veel groter op de verloop van het spel. Bovendien zie je niet of iemand het kaartje heeft gekocht of eerlijk ontgrendeld. Natuurlijk is en blijft het technisch gezien pay-to-win, en pay-to-win is absoluut een vies woord, maar in de praktijk zijn de effecten nauwelijks merkbaar. Ik heb lange tijd expres geen enkele upgrade toegevoegd tijdens het reviewen en voelde me geen moment benadeeld. Wat betreft incorrecte info: dat was inderdaad zo op een review event. Maar ik speelde de game gewoon thuis en Vader en Luke waren hier gewoon 60.000 credits. Ironisch genoeg werden de prijzen gisteren aangepast naar 15.000 ;) De shitstorm is zeker ten dele terecht, en naar aanleiding daarvan heb ik ook extra aandacht besteed aan het unlocksysteem en het creditssysteem, om dat echt te doorgronden. Positief ben ik daar ook absoluut niet over, maar ik heb me wél heel erg vermaakt tijdens het spelen. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)"

    Prima, constructieve reactie zoals ik ze graag zie en nooit zou verwijderen. Wat zou kunnen is dat degene op wie je reageerde zijn of haar post heeft verwijderd. Alle daar op volgende reacties verdwijnen dan. Da's niet handig, dat ben ik met je eens.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Swieb heeft gereageerd op je bericht:

    @KingOfTheHill Ik mis hier een reactie van mij en @fonsrutte die wat mij betreft inhoudelijk bijdroegen aan de discussie en - hoewel kritisch van aard - niemand persoonlijk aanvielen.

    Ik heb BF2 inderdaad niet gespeeld dus ik weet inderdaad niet first-hand wat er allemaal precies waar is of niet, maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen.

    Deze game heeft voor mij hetzelfde probleem als Shadow of War. ik WIL het wel spelen want beide lijken me episch, maar het lootboxmodel (in tegenstelling tot bv Overwatch) is voor mij onoverkomelijk.

    @Clay

    Vreemd, ik heb niks verwijderd. Ging het om de onderstaande reactie?

    "Sure, elk procentje telt in zekere zin, maar zoals ik in de recensie aangeef zijn de invloeden van bijv een officier, of een tank (tanks zijn voor iedereen ontgrendeld en krijg je na 1500 battlepoints, een jedi/sith pas na 8000) veel groter op de verloop van het spel. Bovendien zie je niet of iemand het kaartje heeft gekocht of eerlijk ontgrendeld. Natuurlijk is en blijft het technisch gezien pay-to-win, en pay-to-win is absoluut een vies woord, maar in de praktijk zijn de effecten nauwelijks merkbaar. Ik heb lange tijd expres geen enkele upgrade toegevoegd tijdens het reviewen en voelde me geen moment benadeeld. Wat betreft incorrecte info: dat was inderdaad zo op een review event. Maar ik speelde de game gewoon thuis en Vader en Luke waren hier gewoon 60.000 credits. Ironisch genoeg werden de prijzen gisteren aangepast naar 15.000 ;) De shitstorm is zeker ten dele terecht, en naar aanleiding daarvan heb ik ook extra aandacht besteed aan het unlocksysteem en het creditssysteem, om dat echt te doorgronden. Positief ben ik daar ook absoluut niet over, maar ik heb me wél heel erg vermaakt tijdens het spelen. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)"

    Prima, constructieve reactie zoals ik ze graag zie en nooit zou verwijderen. Wat zou kunnen is dat degene op wie je reageerde zijn of haar post heeft verwijderd. Alle daar op volgende reacties verdwijnen dan. Da's niet handig, dat ben ik met je eens.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • unipro81 heeft gereageerd op je bericht:

    @KingOfTheHill Ik mis hier een reactie van mij en @fonsrutte die wat mij betreft inhoudelijk bijdroegen aan de discussie en - hoewel kritisch van aard - niemand persoonlijk aanvielen.

    Ik heb BF2 inderdaad niet gespeeld dus ik weet inderdaad niet first-hand wat er allemaal precies waar is of niet, maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen.

    Deze game heeft voor mij hetzelfde probleem als Shadow of War. ik WIL het wel spelen want beide lijken me episch, maar het lootboxmodel (in tegenstelling tot bv Overwatch) is voor mij onoverkomelijk.

    @Clay

    "maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen"

    Hier gaat het in gamingland vaak mis. Die storm van kritieken, die 600K downvoters, die zijn allemaal zoals jij. Hebben het spel niet gespeeld (kan immers niet) maar zien dat er veeeeel mensen reageren, dus dan moet er wel 'iets' zijn. Naast greedy uitgevers zijn juist die redenaties hetgeen wat goede IP's kapot maakt. Vorm je eigen mening op basis van wat je leest en laat je niet verblinden door 600K aan mede-blinden :)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • unipro81 heeft gereageerd op je bericht:

    @KingOfTheHill Ik mis hier een reactie van mij en @fonsrutte die wat mij betreft inhoudelijk bijdroegen aan de discussie en - hoewel kritisch van aard - niemand persoonlijk aanvielen.

    Ik heb BF2 inderdaad niet gespeeld dus ik weet inderdaad niet first-hand wat er allemaal precies waar is of niet, maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen.

    Deze game heeft voor mij hetzelfde probleem als Shadow of War. ik WIL het wel spelen want beide lijken me episch, maar het lootboxmodel (in tegenstelling tot bv Overwatch) is voor mij onoverkomelijk.

    @Clay

    "maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen"

    Hier gaat het in gamingland vaak mis. Die storm van kritieken, die 600K downvoters, die zijn allemaal zoals jij. Hebben het spel niet gespeeld (kan immers niet) maar zien dat er veeeeel mensen reageren, dus dan moet er wel 'iets' zijn. Naast greedy uitgevers zijn juist die redenaties hetgeen wat goede IP's kapot maakt. Vorm je eigen mening op basis van wat je leest en laat je niet verblinden door 600K aan mede-blinden :)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    KingOfTheHill .

    @Clay Geen idee wat er mis ging met de reacties, ik lijk ook een reactie van mezelf te missen, haha. Weet je nog wat je ongeveer had gereageerd? De shitstorm op Reddit komt zeker niet uit de lucht vallen hoor, en ik heb dan ook meer dan ooit bij een online game m'n best gedaan om het unlocksysteem echt volledig te doorgronden, juist om te checken hoe terecht de kritiek nou precies is. In mijn ervaring zijn de invloeden van een tank of officier echter groter dan die van de kaartjes van een individu. Technisch gezien is het natuurlijk pay to win, en pay to win is een vies woord, dus ik snap het als mensen daar niet van gediend zijn. Maar het staat bij mij het plezier echt niet in de weg. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    KingOfTheHill .

    @Clay Geen idee wat er mis ging met de reacties, ik lijk ook een reactie van mezelf te missen, haha. Weet je nog wat je ongeveer had gereageerd? De shitstorm op Reddit komt zeker niet uit de lucht vallen hoor, en ik heb dan ook meer dan ooit bij een online game m'n best gedaan om het unlocksysteem echt volledig te doorgronden, juist om te checken hoe terecht de kritiek nou precies is. In mijn ervaring zijn de invloeden van een tank of officier echter groter dan die van de kaartjes van een individu. Technisch gezien is het natuurlijk pay to win, en pay to win is een vies woord, dus ik snap het als mensen daar niet van gediend zijn. Maar het staat bij mij het plezier echt niet in de weg. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • KingOfTheHill heeft gereageerd op je bericht:

    @KingOfTheHill Ik mis hier een reactie van mij en @fonsrutte die wat mij betreft inhoudelijk bijdroegen aan de discussie en - hoewel kritisch van aard - niemand persoonlijk aanvielen.

    Ik heb BF2 inderdaad niet gespeeld dus ik weet inderdaad niet first-hand wat er allemaal precies waar is of niet, maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen.

    Deze game heeft voor mij hetzelfde probleem als Shadow of War. ik WIL het wel spelen want beide lijken me episch, maar het lootboxmodel (in tegenstelling tot bv Overwatch) is voor mij onoverkomelijk.

    @Clay Geen idee wat er mis ging met de reacties, ik lijk ook een reactie van mezelf te missen, haha. Weet je nog wat je ongeveer had gereageerd? De shitstorm op Reddit komt zeker niet uit de lucht vallen hoor, en ik heb dan ook meer dan ooit bij een online game m'n best gedaan om het unlocksysteem echt volledig te doorgronden, juist om te checken hoe terecht de kritiek nou precies is. In mijn ervaring zijn de invloeden van een tank of officier echter groter dan die van de kaartjes van een individu. Technisch gezien is het natuurlijk pay to win, en pay to win is een vies woord, dus ik snap het als mensen daar niet van gediend zijn. Maar het staat bij mij het plezier echt niet in de weg. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • KingOfTheHill heeft gereageerd op je bericht:

    @KingOfTheHill Ik mis hier een reactie van mij en @fonsrutte die wat mij betreft inhoudelijk bijdroegen aan de discussie en - hoewel kritisch van aard - niemand persoonlijk aanvielen.

    Ik heb BF2 inderdaad niet gespeeld dus ik weet inderdaad niet first-hand wat er allemaal precies waar is of niet, maar je kan de storm van kritiek op Reddit toch moeilijk ontkennen.

    Deze game heeft voor mij hetzelfde probleem als Shadow of War. ik WIL het wel spelen want beide lijken me episch, maar het lootboxmodel (in tegenstelling tot bv Overwatch) is voor mij onoverkomelijk.

    @Clay Geen idee wat er mis ging met de reacties, ik lijk ook een reactie van mezelf te missen, haha. Weet je nog wat je ongeveer had gereageerd? De shitstorm op Reddit komt zeker niet uit de lucht vallen hoor, en ik heb dan ook meer dan ooit bij een online game m'n best gedaan om het unlocksysteem echt volledig te doorgronden, juist om te checken hoe terecht de kritiek nou precies is. In mijn ervaring zijn de invloeden van een tank of officier echter groter dan die van de kaartjes van een individu. Technisch gezien is het natuurlijk pay to win, en pay to win is een vies woord, dus ik snap het als mensen daar niet van gediend zijn. Maar het staat bij mij het plezier echt niet in de weg. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Arrahant heeft gereageerd op je bericht:

    > Star Wars Battlefront 2 is dan ook geen pay-to-win

    Ehm, dit is juist het beklag overal. Er is gister Reddit geschiedenis geschreven met 600K downvotes op een EA comment die het model goed probeert te praten. Ook met de aanpassingen van vandaag blijft BF2 een pay to win skinnerbox en verdient die een keiharde onvoldoende.

    @Clay Het is jammer dat de auteur van het artikel zijn definitie van pay-to-win niet verduidelijkt. Uit principe nooit non-cosmetische items uit loot boxes accepteren, side-grades accepteren, alleen low level upgrades accepteren, of puur kijken of je ingame het verschil voelt… Volgens mij neigt de auteur naar het laatste.

    Ikzelf boycot games met non-cosmetische items in loot boxes. Als ik een full priced game koop wil ik een level playing field als het op gameplay aankomt. Lootboxes met louter cosmetische items zoals CoD en Destiny vind ik acceptabel. Na een jaar packs op de markt brengen met alle wapens of star cards zou ik ook mee kunnen leven.

    Erg jammer, want op zich lijkt deze Battlefront me een toffe game. Hopelijk is er voldoende backlash en voelt EA zich gedwongen om de loot boxes uit de progressie te halen en er alleen cosmetische items in te stoppen. Dan stap ik graag aan boord.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Arrahant heeft gereageerd op je bericht:

    > Star Wars Battlefront 2 is dan ook geen pay-to-win

    Ehm, dit is juist het beklag overal. Er is gister Reddit geschiedenis geschreven met 600K downvotes op een EA comment die het model goed probeert te praten. Ook met de aanpassingen van vandaag blijft BF2 een pay to win skinnerbox en verdient die een keiharde onvoldoende.

    @Clay Het is jammer dat de auteur van het artikel zijn definitie van pay-to-win niet verduidelijkt. Uit principe nooit non-cosmetische items uit loot boxes accepteren, side-grades accepteren, alleen low level upgrades accepteren, of puur kijken of je ingame het verschil voelt… Volgens mij neigt de auteur naar het laatste.

    Ikzelf boycot games met non-cosmetische items in loot boxes. Als ik een full priced game koop wil ik een level playing field als het op gameplay aankomt. Lootboxes met louter cosmetische items zoals CoD en Destiny vind ik acceptabel. Na een jaar packs op de markt brengen met alle wapens of star cards zou ik ook mee kunnen leven.

    Erg jammer, want op zich lijkt deze Battlefront me een toffe game. Hopelijk is er voldoende backlash en voelt EA zich gedwongen om de loot boxes uit de progressie te halen en er alleen cosmetische items in te stoppen. Dan stap ik graag aan boord.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    KingOfTheHill .

    @Clay Tja, kritiek van mensen die de game niet gespeeld hebben en op basis van soms zelfs incorrecte informatie vanuit de onderbuik hun onvrede uiten op het internet. Is het een 'schone' multiplayer? Nee, maar de buffs die je hebt verwateren dusdanig dat het effect marginaal is. Niet groter dan verschillende wapens in elke andere multiplayergame ooit in ieder geval.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    KingOfTheHill .

    @Clay Tja, kritiek van mensen die de game niet gespeeld hebben en op basis van soms zelfs incorrecte informatie vanuit de onderbuik hun onvrede uiten op het internet. Is het een 'schone' multiplayer? Nee, maar de buffs die je hebt verwateren dusdanig dat het effect marginaal is. Niet groter dan verschillende wapens in elke andere multiplayergame ooit in ieder geval.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • fonsrutte heeft gereageerd op je bericht:

    Sure, elk procentje telt in zekere zin, maar zoals ik in de recensie aangeef zijn de invloeden van bijv een officier, of een tank (tanks zijn voor iedereen ontgrendeld en krijg je na 1500 battlepoints, een jedi/sith pas na 8000) veel groter op de verloop van het spel. Bovendien zie je niet of iemand het kaartje heeft gekocht of eerlijk ontgrendeld. Natuurlijk is en blijft het technisch gezien pay-to-win, en pay-to-win is absoluut een vies woord, maar in de praktijk zijn de effecten nauwelijks merkbaar. Ik heb lange tijd expres geen enkele upgrade toegevoegd tijdens het reviewen en voelde me geen moment benadeeld.

    Wat betreft incorrecte info: dat was inderdaad zo op een review event. Maar ik speelde de game gewoon thuis en Vader en Luke waren hier gewoon 60.000 credits. Ironisch genoeg werden de prijzen gisteren aangepast naar 15.000 ;)

    De shitstorm is zeker ten dele terecht, en naar aanleiding daarvan heb ik ook extra aandacht besteed aan het unlocksysteem en het creditssysteem, om dat echt te doorgronden. Positief ben ik daar ook absoluut niet over, maar ik heb me wél heel erg vermaakt tijdens het spelen. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)

    @Clay Zoals je ook in de review kan lezen is er best veel informatie die simpelweg niet klopt en daar baseer jij dus je mening op.
    Als reviewer moet je kritisch zijn, maar dan wel op basis van informatie die klopt en niet zomaar op wat allerlei mensen op Reddit posten.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • fonsrutte heeft gereageerd op je bericht:

    Sure, elk procentje telt in zekere zin, maar zoals ik in de recensie aangeef zijn de invloeden van bijv een officier, of een tank (tanks zijn voor iedereen ontgrendeld en krijg je na 1500 battlepoints, een jedi/sith pas na 8000) veel groter op de verloop van het spel. Bovendien zie je niet of iemand het kaartje heeft gekocht of eerlijk ontgrendeld. Natuurlijk is en blijft het technisch gezien pay-to-win, en pay-to-win is absoluut een vies woord, maar in de praktijk zijn de effecten nauwelijks merkbaar. Ik heb lange tijd expres geen enkele upgrade toegevoegd tijdens het reviewen en voelde me geen moment benadeeld.

    Wat betreft incorrecte info: dat was inderdaad zo op een review event. Maar ik speelde de game gewoon thuis en Vader en Luke waren hier gewoon 60.000 credits. Ironisch genoeg werden de prijzen gisteren aangepast naar 15.000 ;)

    De shitstorm is zeker ten dele terecht, en naar aanleiding daarvan heb ik ook extra aandacht besteed aan het unlocksysteem en het creditssysteem, om dat echt te doorgronden. Positief ben ik daar ook absoluut niet over, maar ik heb me wél heel erg vermaakt tijdens het spelen. Online vind ik zelf bijvoorbeeld leuker dan Call of Duty: WW2. Vandaar ook toch nog een redelijk positief cijfer. Maar met een fatsoenlijk progressiesysteem zou het cijfer zeker hoger hebben gelegen (en de shitstorm op het internet zou dan wss kleiner zijn geweest, haha)

    @Clay Zoals je ook in de review kan lezen is er best veel informatie die simpelweg niet klopt en daar baseer jij dus je mening op.
    Als reviewer moet je kritisch zijn, maar dan wel op basis van informatie die klopt en niet zomaar op wat allerlei mensen op Reddit posten.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    KingOfTheHill .

    @Clay Tja, kritiek van mensen die de game niet gespeeld hebben en op basis van soms zelfs incorrecte informatie vanuit de onderbuik hun onvrede uiten op het internet. Is het een 'schone' multiplayer? Nee, maar de buffs die je hebt verwateren dusdanig dat het effect marginaal is. Niet groter dan verschillende wapens in elke andere multiplayergame ooit in ieder geval.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft gereageerd op een bericht van

    KingOfTheHill .

    @Clay Tja, kritiek van mensen die de game niet gespeeld hebben en op basis van soms zelfs incorrecte informatie vanuit de onderbuik hun onvrede uiten op het internet. Is het een 'schone' multiplayer? Nee, maar de buffs die je hebt verwateren dusdanig dat het effect marginaal is. Niet groter dan verschillende wapens in elke andere multiplayergame ooit in ieder geval.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • KingOfTheHill heeft gereageerd op je bericht:

    > Star Wars Battlefront 2 is dan ook geen pay-to-win

    Ehm, dit is juist het beklag overal. Er is gister Reddit geschiedenis geschreven met 600K downvotes op een EA comment die het model goed probeert te praten. Ook met de aanpassingen van vandaag blijft BF2 een pay to win skinnerbox en verdient die een keiharde onvoldoende.

    @Clay Tja, kritiek van mensen die de game niet gespeeld hebben en op basis van soms zelfs incorrecte informatie vanuit de onderbuik hun onvrede uiten op het internet. Is het een 'schone' multiplayer? Nee, maar de buffs die je hebt verwateren dusdanig dat het effect marginaal is. Niet groter dan verschillende wapens in elke andere multiplayergame ooit in ieder geval.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • KingOfTheHill heeft gereageerd op je bericht:

    > Star Wars Battlefront 2 is dan ook geen pay-to-win

    Ehm, dit is juist het beklag overal. Er is gister Reddit geschiedenis geschreven met 600K downvotes op een EA comment die het model goed probeert te praten. Ook met de aanpassingen van vandaag blijft BF2 een pay to win skinnerbox en verdient die een keiharde onvoldoende.

    @Clay Tja, kritiek van mensen die de game niet gespeeld hebben en op basis van soms zelfs incorrecte informatie vanuit de onderbuik hun onvrede uiten op het internet. Is het een 'schone' multiplayer? Nee, maar de buffs die je hebt verwateren dusdanig dat het effect marginaal is. Niet groter dan verschillende wapens in elke andere multiplayergame ooit in ieder geval.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Mutsaers78 heeft gereageerd op je bericht:

    > Star Wars Battlefront 2 is dan ook geen pay-to-win

    Ehm, dit is juist het beklag overal. Er is gister Reddit geschiedenis geschreven met 600K downvotes op een EA comment die het model goed probeert te praten. Ook met de aanpassingen van vandaag blijft BF2 een pay to win skinnerbox en verdient die een keiharde onvoldoende.

    @Clay

    Dat is geen pay-to-win. Je kan het wat sneller bereiken, maar het is geen pay-to-win. Beschouw het als een extreme XP-boost.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Mutsaers78 heeft gereageerd op je bericht:

    > Star Wars Battlefront 2 is dan ook geen pay-to-win

    Ehm, dit is juist het beklag overal. Er is gister Reddit geschiedenis geschreven met 600K downvotes op een EA comment die het model goed probeert te praten. Ook met de aanpassingen van vandaag blijft BF2 een pay to win skinnerbox en verdient die een keiharde onvoldoende.

    @Clay

    Dat is geen pay-to-win. Je kan het wat sneller bereiken, maar het is geen pay-to-win. Beschouw het als een extreme XP-boost.

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Star Wars Battlefront 2

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zou jij een game niet meer kopen omdat er lootboxes in zitten?

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Zou jij een game niet meer kopen omdat er lootboxes in zitten?

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Anthem-ontwikkelaar geeft mening over lootboxes

  • Clay heeft een reactie geplaatst

    bij het artikel Anthem-ontwikkelaar geeft mening over lootboxes