Nieuws van de week: Project Cars 2 aangekondigd | Gamer.nl

Nieuws van de week: Project Cars 2 aangekondigd | Gamer.nl

In het nieuws van de week bekijken we wekelijks het belangrijkste nieuws. We gaan waar mogelijk iets dieper in op de feiten en wat het betekent voor de game-industrie en uiteraard voor de gamers.

Vervolg op Project Cars aangekondigd

Project Cars krijgt een vervolg. Ontwikkelaar Slightly Mad Studios kondigt de game aan op de projectpagina op World of Ma Development. Op deze pagina kunnen gamers het project steunen met een donatie. De ontwikkelaar geeft op de pagina aan dat het vervolg op Project Cars meer dan tweehonderd tracks zal bevatten op meer dan vijftig locaties. Spelers kunnen racen op circuits bezaaid met modder of sneeuw.

Project Cars 2 moet ook een co-op carrièremodus bevatten waarin spelers als chauffeur achter het stuur of in de bijrijderstoel kunnen plaatsnemen. De studio wil net als bij het eerste deel geld bij elkaar krijgen door crowdfunding. Wie bereid is meer geld te doneren krijgt daar meer voor terug. Vanaf 140 euro zien spelers hun eigen naam als AI terugkomen in het spel.

Media has no description

Nieuw PlayStation 4-model met schijf van 1 TB aangekondigd

Op 15 juli komt er een nieuw model van de PlayStation 4 in de winkels die 1 terabyte aan schijfruimte biedt. Het huidige PlayStation 4-model heeft een harde schijf met 500 GB, oftewel de helft van de schijfruimte in het nieuwe model. 

Het is ook al mogelijk om de harde schijf in de PlayStation 4 zelf om te wi elen, of een externe harde schijf aan de console te hangen. Met een externe harde schijf is het echter niet mogelijk om games te installeren.

Media has no description

Burnout-ontwikkelaar zou nieuwe F-Zero maken

Burnout-ontwikkelaar Criterion had bijna een nieuwe F-Zero voor de Wii U gemaakt. Het ging echter niet door omdat de studio het te druk had. Het gerucht dat Criterion aan een F-Zero game had gewerkt ging al langer, en oprichter Alex Wards (die inmiddels bij de studio is vertrokken) heeft dat nu bevestigd aan Nintendo Life. 

Het was de bedoeling dat een demo van de game op een E3 getoond zou worden en dat de game op de lancering van de Wii U beschikbaar zou komen. Nintendo Europa vroeg hier namelijk om. Vanwege andere werkzaamheden kon Criterion echter niet helpen.

Media has no description

Belgische Tale of Tales maakt mogelijk nooit meer games

De Belgische studio Tale of Tales, dat recentelijk Sunset uitbracht, gaat wellicht nooit meer een game maken. Dat nadat Sunset te kampen had met tegenvallende verkopen. Sunset is ongeveer 4000 keer verkocht, ondanks dat de titel recentelijk in de Steam Sales werd meegenomen. De studio, dat uit het duo Auria Harvey en Michaël Samyn bestaat, gaf eerder artistieke titels als The Endle Forest en The Graveyard uit. Met Sunset probeerde de studio zich aan conventionele gameregels te houden, maar dat bleek geen succes. 

Tale of Tales bekijkt het van de positieve kant: "Nu zijn we vrij. We hoeven van niemand meer advies te krijgen. We hadden het fout en iedereen met wie we het over Sunset hebben gehad zat fout." Tale of Tales meldt dat het trots is dat het een 'game voor gamers' heeft gemaakt. "We hebben gefaald en dat is iets wat we nooit meer hoeven te doen. We hebben nog steeds veel creativiteit in maar we denken niet dat we nog videogames gaan maken. En als we dat al doen, dan geen commerciële projecten meer."

Media has no description

Game voormalige ontwikkelaars Bioshock haalt Kickstarter-doel

Perception, de horrorgame die wordt ontwikkeld door voormalige Irrational Games-werknemers, heeft zijn Kickstarter-doel van 150.000 dollar gehaald.

De game moet in juni 2016 op pc verschijnen en is verzonnen door Bill Gardner, die aan Bioshock en Bioshock Infinite werkte. In de first-person horrorgame moeten spelers zich een weg banen door een mysterieus kasteel. Spelers zijn echter blind en moeten geluid maken om hun omgeving vorm te geven.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou