Hoogtepunten: De PlayStation 5-controller en Paper Beast-review

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Review:Paper Beast is een speelbare koortsdroom

Paper Beast speelt graag met je verwachtingen. Jij verwacht een rustgevende droomwereld? Hier, knalharde Japanse popmuziek door je speakers. De intro van de game is even onverklaarbaar als onsamenhangend, maar na enkele verwarrende minuten sta je plots tussen de poten van een metershoog papieren beest, midden in een woestijn en begint de game pas echt.

Een duidelijke uitleg hoef je niet te verwachten; Paper Beast communiceert liever subtiel met de speler. Zodra je doorhebt hoe je iets vastpakt en teleporteert (een over het algemeen aangenamere manier van bewegen in VR dan ‘gewoon’ rondlopen), moet je de rest maar zelf uitvogelen. Al snel is duidelijk dat de papieren dieren er meestal zijn om je te helpen. Soms wijzen ze de weg of lopen ze gewoon een stukje mee, andere keren maken ze de weg voor je vrij.

Lees hier de volledige review.

Paper Beast

Modder verandert GameCube in een gaming-pc

Modder en YouTuber Tech by Matt heeft een GameCube in een moderne gaming-pc verandert. De video is nu op YouTube te vinden.

Tech by Matt heeft een kapotte console gekocht op Ebay en heeft daarin een Sleeper-pc gebouwd. De YouTuber geeft toe dat het een aardige klus was om dit voor elkaar te krijgen, maar dat hij uiteindelijk trots is op het eindresultaat. De GameCube-pc draait op een AMD Ryzen 3 3200G 4-Core processor en heeft 16GB RAM en een SSD-opslag van 500 GB. Op de GameCube draaien Fortnite en Counter-Strike Global Offense op 1080p. Met games als Far Cry 5 doet hij het op iets minder goed op 25fps.

Lees hier het volledige bericht.

Nintendo GameCube

Capcom vraagt of fans meer Resident Evil-remakes en vervolgen willen

Capcom heeft een enquête op zijn website geplaatst waarin het fans vraagt over mogelijke vervolgen op of remakes van Resident Evil-games.

In de enquête vraagt Capcom of fans nieuwe remakes van Resident Evil-games zouden kopen, en of men interesse heeft in nieuwe delen. Er wordt zelfs gevraagd of men er een nieuwe console voor zou kopen - waarmee Capcom lijkt te willen weten of spelers een PlayStation 5 of Xbox Series X zouden aanschaffen voor een nieuwe Resident Evil-titel.

Lees hier het volledige bericht.

Resident Evil 3

Achtergrond:Modern Warfare 2 Campaign Remastered vergeleken met het origineel

De remaster van Call of Duty: Modern Warfare 2 is een van de slechtst bewaarde geheimen van de industrie, maar eenmaal daadwerkelijk beschikbaar, is het fascinerend om te zien wat er zoal is veranderd. In dit artikel vergelijken we de originele game op Xbox 360 met de remaster op PS4 Pro.

Na het succes van Call of Duty 4: Modern Warfare kon een vervolg niet uitblijven, en zodoende kwam Infinity Ward in 2009 met het langverwachte Modern Warfare 2. De game verkocht tientallen miljoenen stuks en domineerde jarenlang verkoopcijfers en servers van Xbox Live en PSN. Ten opzichte van diens voorganger, is Modern Warfare 2 een stuk meer gericht op actie, met minder adempauzes en vooral heel veel explosies en actiescènes die je destijds alleen in blockbusterfilms vond. Grafisch was het daarom – in combinatie met de soepele, kenmerkende gameplay – een indrukwekkende titel.

Lees hier het volledige artikel.

modern warfare 2

Sony onthult PS5-controller

Sony heeft zojuist de PlayStation 5-controller getoond: de DualSense. De PS5-controller kent een aantal nieuwe features, waaronder haptische feedback.

Haptische feedback zorgt ervoor dat spelers realistische vibraties voelen tijdens het spelen. Zo gaf Sony eerder als voorbeeld dat verschillende ondergronden, zoals zand of rotsen, op deze manier van elkaar te onderscheiden zijn. In het verlengde daarvan kent de DualSense adaptive triggers, die weerstand van bijvoorbeeld een pijl en boog of een gaspedaal veel realistischer doen aanvoelen.

Lees hier het volledige bericht.

PS5

Hardware Update:AMD nu ook koning van het laptop-segment

Dat AMD het de laatste jaren opeens erg goed doet met hun desktop-processors mag geen nieuws meer zijn, maar sinds 2 april maken ze ook een terugkomst in het laptop-segment. Daarnaast zijn de Nvidia Super-kaarten voor laptops nu ook een feit en weten we meer over de tiende generatie Intel Core-processors.

AMD Ryzen 9 4900HS vernedert Intel Core i9 9980H

Hoewel AMD sinds enkele jaren een comeback maakt in de desktop-markt, is Intel nog altijd met ruime marge de marktleider als het gaat om mobiele processors. Daar komt echter snel verandering in, want afgelopen week heeft AMD de Ryzen 4000 APU's gelanceerd. De processors komen in twee smaken: de U-serie voor ultrabooks en de H-serie voor hoge prestaties. Door het gebruik van de Zen 2-architectuur en een 7 nm-technologie waren de verwachtingen hoog, maar niemand had verwacht dat AMD de topmodellen van Intel zou vernederen. Dat is echter wel wat er nu gebeurt.

Lees hier het volledige artikel.

hardware-update

Google Stadia Pro tijdelijk twee maanden gratis

De komende twee maanden kunnen geïnteresseerden Google Stadia Pro gratis uitproberen. Dat heeft Google bekendgemaakt middels een persbericht.

De reden voor het tijdelijk gratis maken is om mensen te helpen in deze periode van zelfisolatie door het coronavirus. “Videogames kunnen een belangrijke manier zijn om in contact te blijven met vrienden en familie wanneer je thuis zit. Daarom geven we 14 landen gratis toegang tot Stadia Pro voor twee maanden,” zegt Phil Harrison, de vicepresident van Google Stadia.

Lees hier het volledige bericht.

Google Stadia

World of Warcraft: Shadowlands bevat nieuw gebied voor beginners

De aankomende World of Warcraft-uitbreiding Shadowlands bevat een nieuwe zone genaamd Exile's Reach, dat als nieuw begingebied dient voor nieuwe spelers.

Dat wordt gemeld in een blogpost van Blizzard. Spelers worden in Exile's Reach gevraagd om met een groep nieuwkomers een zoektocht naar een vermiste persoon te houden, dat natuurlijk helemaal uit de hand loopt.

Lees hier het volledige bericht.

World of Warcraft

Wastelanders-update voor Fallout 76 vanaf dinsdag verkrijgbaar

Bethesda heeft de lanceringstrailer voor Fallout 76-update Wastelanders uitgegeven. De update verschijnt aanstaande dinsdag.

Wastelanders speelt zich een jaar in de toekomst af en brengt nieuwe personages naar Fallout 76 die zijn verweven in de verhaalmissies. Zoals voorgaande Fallout-titels krijgen spelers dialoogopties, ditmaal soms meer dan vier, kunnen spelers romantische relaties opbouwen en is er een reputatiesysteem aanwezig. Spelers zullen dan ook een kant moeten kiezen tussen de raiders en settlers.

Lees hier het volledige bericht.

Fallout 76

Achtergrond:De hoogte- en dieptepunten uit de geschiedenis van PlayStation – Deel 1

PlayStation bestaat al meer dan 25 jaar en in die tijd heeft Sony’s gameplatform genoeg ups en downs gehad. Nu de vijfde console in aantocht is, vonden we het tijd om eens te kijken naar de verschillende hoogte- en dieptepunten van PlayStation, de één significanter dan de ander. Dit is het eerste deel, binnenkort volgt het slotstuk!

Dieptepunt: PlayStation Vita:

Laten we maar met het meest voor de hand liggende dieptepunt beginnen: de PlayStation Vita. Na het succes van de PSP lanceerde Sony in 2011 een zeer krachtige opvolger die bijna te sexy voor woorden was. De PlayStation Vita zag er goed uit, was de eerste handheld met twee analoge sticks en draaide prachtige games als Uncharted: The Golden Abyss en Killzone: Mercenary.

De prijs was echter een groot hekelpunt voor de Vita; bij lancering was de handheld even duur als de PS3 op dat moment. Mede dankzij Sony’s eigen peperdure geheugenkaarten, was de Vita simpelweg erg duur. Toen de verkopen ondanks een zeer solide line-up aan games tegenvielen en de lancering van de PS4 koste wat het kost een succes moest worden, verschenen er steeds minder games voor de Vita. Niet veel later stopte Sony met het maken van exclusieve games en stierf de Vita uiteindelijk een stille dood. De handheld had zoveel potentie, maar is eigenlijk een beetje in de steek gelaten.

Lees hier het volledige artikel.

PlayStation

""