[Weblog] *Update* Onderzoeken en meer | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Een stukje terug in de tijd

Eerder heb ik het over de basis van het maken van de site gehad. Net zoals bij een huis heb je een goed fundament nodig, anders stort alles in elkaar als een kaartenhuis. Een goede site begint dus bij een stabiele site, een site die werkt en goed te vinden is. Uiteindelijk verf je de wanden en kleed je het aan zodat het er aantrekkelijk uitziet. Een groene pannenkoek is gevoelsmatig ook minder lekker dan een normale bruine die exact het zelfde smaakt.

Testing...

Ik ga de technische kant iets minder scherp maken, omdat dit uiteindelijk vrij weinig toevoegt. In het eerste artikel heb ik het al gehad over de bouw, welk ontwikkelplatform ik gebruikt heb. Als perfectionist wou ik ook graag een sociaal-aspect op de site hebben. Een platform waar mensen filmpjes, ideeën, foto’s en andere dingen met elkaar kunnen delen. Hiervoor heb ik een dienst gebruikt, en die geïmplanteerd en gemodificeerd, iets wat ook weer dagen in beslag nam omdat ik zoiets nog nooit eerder had gedaan in een voor mij vreemde taal. Altijd als er iets aangepast was ging ik het testen, ook weer iets wat veel tijd in beslag nam omdat ik het met meerdere browsers moest testen. Dit blijkt echt drama te zijn! In browsers als Opera en Firefox gaat het wel goed, maar Chrome en IE zijn af en toe echt een drama. Van IE had ik dit wel verwacht maar van Chrome valt me dit wat tegen. Uiteraard heeft dit ook met mijn kennis en vaardigheden te maken.

Vragen die antwoorden zoeken

Uiteindelijk gaat het om unieke artikelen maken, die ook nog eens leuk zijn. Niet de standaard reviews want daar gaat het bij Gamemind niet om. Om die reden heb ik mijn slogan ook ‘de gedachten achter games’ genoemd. Er bestaan al honderden sites met hoe goed en slecht een game wel niet is, ik vind de invloed die een game op iemand achter laat vele malen belangrijker dan hoe mooi of leuk zo’n game wel niet is. Hebben de makers een maatschappelijke boodschap verstopt? Wat kan een game voor de maatschappij betekenen en hoe wordt er naar gekeken door mensen die niet game! Dit soort onderwerpen kan ik met een hoop pa ie schrijven omdat ik streef naar antwoorden die maar niet onderzocht worden, kort door de bocht want er zijn wel wat onderzoeken maar op Nederlandse bodem wordt er veel te weinig mee gedaan. Die pa ie probeer ik om te zetten in een intere ant verhaal, momenteel ben ik bezig met een onderzoek of games ons leven in de lengte kan verlengen. Ik begin met een leeg velletje en uiteindelijk hebben ik complete theorieën die gebaseerd zijn op wetenschappelijke onderzoeken.

Tijd rekken

 Het grote nadeel is tijd. Een onderzoek zoals hierboven staat kost ontzettend veel tijd, ik heb gesprekken met gespecialiseerde mensen en dat kost allemaal een hoop energie en tijd. Naast games heb ik nog zoveel andere dingen en een dag blijft helaas 24 uur. Mi chien dat we in de toekomst Ma Effect taferelen krijgen dat we naar een planeet kunnen waar een dag 50 uur duurt, maar vooralsnog zit dat er niet in. En de hele dag wakker blijven lijkt me ook al een hele opgave, en op lange termijn maakt het ook vrij weinig uit of ik moet jaren ouder worden door een medicijn of iets dergelijks. Helaas, ik moet het gewoon doen met die 24 uur en voor lief nemen dat meer soms teveel is. 

UPDATE:

Ik ben klaar met mijn onderzoek of je door videogames langer of korter leeft. Ik update dit even omdat ik het in het artikel benoem. Ik ga nu verder met het volgende item in de comments is hier meer informatie over te vinden.

Let wel op dat de eerst genoemde geen licht onderzoek is. Er komen wat medische termen voorbij, hierbij heb ik beschreven wat het inhoudt en doet. Voor de wat jongere mensen onder ons kan het af en toe wat lastig zijn om het te volgen, maar ik heb de drempel zou laag mogelijk gemaakt wat betreft het instap niveau.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou