Halo 3, nog een userdoc! | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

oh mijn god, niet nog een!

zullen velen denken, maar ik ga dus ook nog even een userdoc over Halo 3 schrijven!

Ik ben namelijk wel, zoals Peter Zeilstra het wist te zeggen, Halowned.

Het begon allemaal toen ik mijn XBox kocht.

Ik had een goed jaar op school gehad, zat al jaren over een XBox te zeuren, dus besloten ze me wat extra's te geven voor m'n verjaardag zodat ik een XBox kon kopen en zij van eht gezeur af zouden zijn.

Iedereen gelukkig, en hijgend en kwijlend maakte ik de doos open om het (toen) loeizware zwarte ding eruit te trekken.

Onderin lagen 4 kleine witte mapjes en wat boekjes.

in 2 daarvan zat Midtown Madne 3, een van de games waarvoor ik toen dat ding had gehaald, in de andere 2 zat Halo.(ja, dat domme mens bij de ka a deed van elke game 2 in de doos)

Wekenlang heb ik alleen Midtown Madne en True Crime gespeeld, de andere witte mapjes ongeopend.

Ik vond het wel goed zo, vermaakt me prima met de racegame en het voor mij toen nog vrij nieuwe Free Roaming genre.

Maar op een dag, toen ik geen zin had om te rijden of naar de achterkant van een of andere agent te kijken besloot ik het andere mapje open te maken.

Ik kwam in een menu met mannenkoor-muziek en vroeg me af wat dit in vredesnaam was.

Het klonk eigenlijk heel goed, en sindsdien ben ik ook een groot fan(t) van de Halo muziek.

Maar dus, ik startte de game en kwam er achter hoe geweldig Halo was.

Het FPS genre, wat ik kende van de PC, zomaar werkend op een console!

dat was bijzonder!

Eenmaal een 2de controller aangeschaft bracht Halo mij nog meer plezier.

Vrienden kwamen bijna elke dag over de vloer, en de controller werd doorgegeven om elkaar af te knallen, of juist te helpen in een altijd spannend potje Co-Op.

Zelfs de normaal non-gamers wouden wel eens de controller pakken en proberen wat aliens te vermoorden, en het was altijd gezellig.

Zo kwam ik in aanraking met multiplayer, het was compleet anders dan de normale vorm van gamen, maar het beviel me best.

Maar na een tijdje werd het saai, de campaign uitgespeeld, elk kleine hobbeltje in Blood Gulch uit m'n hoofd geleerd, en ik wou meer.

Gelukkig kwam dat meer in de vorm van Halo 2.

Reviewers waren gematigd enthousiast, en ik kocht deze game dan ook met teleurstelling in het vooruitzicht.

Die terleurstelling kwam echter nooit, en ik heb Halo 2 met veel plezier uitgespeeld.

Weer een vriend uitnodigen en in de split-screen co-op de hele game doorwerken is geweldig, maar slechts weinig games hebben het.

Alleen bij Timesplitters FP en Gears of War kreeg ik het Halo gevoel tijdens co-op.

Maarja, ook aan Halo 2 kwam een eind.

Een open eind, that is, een best wel irritant open eind.

Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik, en vele anderen, de game willen spelen, om 'This fight' te 'finishen'.

Een poosje dacht ik niet zo aan Halo, het intere eerde me niet zoveel meer, op af en toe als er een vriend langskwam even een potje Multiplayer of een leveltje co-op.

Maar toen ik eenmaal hoorde over de publieke MP beta van Halo 3 begon het weer te kriebelen.

Ik had weer zin om in de huid van Masterchief de covenant hun a te kicken.

En als dat niet kon nam ik ook wel genoegen met als blauwe spartan wat rode spartans pwnen(blauw staat boven rood, weetje), en ik kocht Crackdown voor de beta.

Niet dat Crackdown slecht was, maar ik heb me uiteindelijk meer vermaakt met de beta.(lees mijn preview, ga naar de gamepagina en je ziet hem wel staan)

al bunnyhoppend knalde ik met de indrukwekkende nieuwe wapens mensen van hun mongoose, kwam ik erachter hoe goed melee altijd werkt in Halo, en maakt ik kennis met de leuke pickups zoals het bubble-shield.

Het voelde goed, het voelde zelfs bijna perfect.

Het was de perfecte combinatie tu en de MP van Halo 1 en die van Halo 2.

Voertuigen konden kapot, de M5AB(lees: A aukt Rifle) was terug, ookal was het dit keer de M5AC, en de game was weer goed gebalanceerd.

Wat betreft graphics, mja, het zag er mi chien niet schokkend uit, maar lelijk was het zeker niet.

De SP beelden zien er nu weer prachtig uit, maar weten toch het kla ieke Halo beeld te behouden.

Wat zal Bungie doen met de SP?

zal de berhaallijn perfect afgesloten worden, of laat Bungie ons met vragen zitten?

Komt er echt geen nieuwe Halo FPS meer, of krijgen we nog prequels of dat soort dingen?

Zullen de overige 6 halo's vernietigd worden?

Wat is er aan de hand met Cortana en de Gravemind?

veel vragen die hopelijk binnenkort beantwoord worden.

Ik kan in ieder geval niet wachten.

Tot die tijd speel ik Halo 2 nog wel een keertje uit om het verhaal weer een beetje te volgen, en ik moet The Flood, First Strike en Ghost of Onyx nog uitlezen.

De legendary edition staat gepre-ordered(ik ben zon fan die van kleine prulletjes houdt)


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou