Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Trailer
The Climb

Crytek’s eerste vr-game The Climb nu beschikbaar voor Oculus Rift

49,99 euro in Oculus Store

Geschreven door Lucas May op

Ontwikkelaar Crytek heeft hun eerste vr-game uitgebracht voor Oculus Rift. In een nieuwe trailer wordt de lancering van de klimsimulator gevierd.

In The Climb moeten spelers rotswanden beklimmen die geïnspireerd zijn door locaties in de wereld. Naast de eerder aangekondigde Alpen- en Bay-locaties heeft Crytek nu ook details over de derde omgeving onthuld: Canyon. Deze derde locatie is geïnspireerd door de Grand Canyon en andere natuurlandschappen uit de Verenigde Staten. Spelers kunnen in deze omgeving mysterieuze mijnschachten ontdekken, vuurwerk aanschouwen van een nabij muziekfestival en luisteren naar huilende coyotes.

De vr-game bevat een tutorial-modus met een eindeloze klimmuur die procedureel gegenereerd is. Ook bevat The Climb een Tourist-modus, waarin zonder druk nieuwe routes kunnen worden ontdekt of kan worden genoten van het uitzicht.

The Climb is nu exclusief beschikbaar voor Oculus Rift voor 49,99 dollar.

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

Eidos introduceert het verhaal van Deus Ex: Mankind Divided Nieuwe screenshots verschenen van Dead Island Definitive Collection
13

Reacties op: Crytek’s eerste vr-game The Climb nu beschikbaar voor Oculus Rift

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gamerlezer

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    Bah, oculus exclusive….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacUseless

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    ziet er leuk uit maar of het 49,99 dollar waard is ……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    Voor het eerst dat ik een fatsoenlijke game zie voor vr. Normaal zijn het techdemos of lelijke indies waarbij je YouTubers geforceerd ziet lachen of zogenaamd spannend vinden. 50 euro vind ik nog teveel voor zo'n eenzijdige game, maar de mechanisch en graphics zien er goed uit voor vr begrippen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    Kappe met die exclusive's! -_-
    VR moet open source blijven en niet afhankelijk van de hardware.
    (Momenteel heeft de VIVE roomscale en motion controllers, maar dat is alleen maar meer dan Oculus.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipfo

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @incarnatus en waar moet Oculus dan zijn geld mee verdienen?? Dus ze mogen de ontwikkeling van bepaalde games VOLLEDIG financieren en dan tegen de concurrentie zeggen: alsjeblieft. Ja, daar zou Valve inderdaad erg blij mee zijn :-)

    Overigens is OpenVR helemaal niet open source, de binaries zijn gratis te gebruiken maar de Source is volledig eigendom van Valve.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gamerlezer

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @pfipfo Oculus moet zijn geld JUIST verdienen door niet exclusives te supporten. De VR markt heeft baat bij een zo groot mogelijke userbase en door zichzelf gelijk op een eilandje te plaatsen helpen ze 1 zichzelf niet mee… want hun eigen headsets zijn nog geeneens beschikbaar en 2 de VR markt in zijn geheel. Valve en andere game producenten zullen dan ook niet happig zijn om met Oculus samen te werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @pfipfo
    "en waar moet Oculus dan zijn geld mee verdienen?? Dus ze mogen de ontwikkeling van bepaalde games VOLLEDIG financieren en dan tegen de concurrentie zeggen: alsjeblieft. Ja, daar zou Valve inderdaad erg blij mee zijn :-"

    Zowel Oculus als Valve mag zijn geld verdienen met de hardware verkoop zoals elke verkoper van beeldschermen.
    En ja beeldschermen kunnen elke game weergeven die ze willen.

    "Overigens is OpenVR helemaal niet open source, de binaries zijn gratis te gebruiken maar de Source is volledig eigendom van Valve."

    Ik doel meer naar dit:

    "But HTC has a huge advantage over other companies making VR headsets in its partnership with Valve – there's a massive amount of Steam games that already have the necessary code to work with the Oculus Rift, and Valve is releasing an open source API (application programming interface) so that developers can make their products (not just games) compatible with SteamVR"

    Bron: wearable punt kom /vr/htc-vive-vr-headset-release-date-price-specs-7929

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipfo

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @incarnatus Probleem is dat Oculus geen geld verdient met de verkoop van hardware. Dat geldt overigens ook voor Valve (HTC verdient hopelijk wel geld). De inkomsten van Oculus moeten dus uit software verkopen komen. Dit geldt ook voor Valve maar die hebben al marktdominantie.

    Wat ik maar wil zeggen: Oculus heeft geen keus.

    edit:

    "Valve is releasing an open source API (application programming interface)".

    Dit is dus niet juist: de API is niet Open Source. Hij is weliswaar vrij te gebruiken, maar alleen Valve bepaalt hoe dat ding werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @incarnatus Valve maakt niet de Vive, HTC maakt en verkoopt de Vive.. Valve verdient aan het verkopen van games/applicaties via het Steam platform..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @SuperDre
    Je hebt volkomen gelijk maar je snapt mijn punt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dutch-Glory

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    Tja, wat kan je hiervan zeggen..
    Ik vind dit nog steeds meer op een Tech-demo lijken dan een daadwerkelijk spel.

    En of dat dan inderdaad 50 doller waard is valt te betwijfelen.

    Ik denk dat het wow effect snel wegebt, en wat houd je dan nog over?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    Crytek bewijst weer dat ze niet zo goed zijn in visual design.
    Verder waarschijnlijk idd geen 50 euro waard. Als de graphics fotorealistisch waren geweest zou het misschien wel heel erg spannend kunnen zijn met die bril op je kop. Maar dan nog, veel te veel geld voor alleen een beetje klimmen.
    Maar dat is ook precies de reden waarom VR nooit mainstream gaat worden. Voorlopig werkt iets als VR gewoon niet lekker met een volwaardige game-ervaring. Het blijft meer om de ervaring ansich gaan.
    Het is de vraag of het mogelijk is om een volwaardige game lekker te laten werken met VR, zoja dan wordt dit alsnog alleen iets voor de elite zoals volwaardige racestoelen dat nu voor professionele racegamers zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dutch-Glory

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    @oropher

    Klopt, het is en blijft een gadget. Ik denk persoonlijk ook dat het nooit mainstream gaat worden. Het is teveel gedoe..

    En buiten dat is de prijs nou ook niet bepaald goedkoop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.