The Sims: Superstar | Gamer.nl

Superstar is alweer de zesde uitbreiding voor de nog steeds populaire simulatie-game The Sims. Na de rijkdom van Livin' Large, de feeststemming van House Party, de romantiek van Hot Date, de zon, zee en zaligheid van Vacation en de beestenboel van Unleashed is het nu dus de beurt aan je Sims om een heuse superster te worden. Of dit nog wat toe weet te voegen aan deze alweer meer dan drie jaar oude game bekijken we in deze review.

In Superstar is het dus aan de speler om je Sim van een onbekend en onbemind persoontje naar beroemde en geadoreerde superster te laten evolueren. Het aanmelden voor de baan als superster geschiedt iets anders dan bij een normale baan in The Sims het geval is. Je hoeft immers niet in de krant te kijken maar je kan gebruik maken van een speciale brochure die door de krantenjongen langs gebracht wordt. Middels deze brochure kan je je aanmelden bij een impresariaat en vanaf dat moment staan alle wegen voor je Sim open om een heuse superster te worden.

Studio Stad van bovenaf gezien.

Superster worden doe je in de speciaal voor deze aanvulling ontworpen Studio Stad. Via de telefoon in je huis kan je een taxi bellen welke je, maximaal een keer per dag, naar Studio Stad belt. De tijd in je huis bevriest vervolgens en in Studio Stad krijg je dan de kans om je bekendheid te vergroten. Je kan hier net zo lang vertoeven als dat je conditie toe laat, want ondanks dat de tijd in je huis bevroren is lopen de tellertjes als vermoeidheid, honger en comfort nog steeds terug.

In Studio Stad kan je verschillende activiteiten ondernemen welke je de nodige sterren op kunnen leveren. Afhankelijk van het niveau waarop je je op een bepaald moment bevindt dien je een activiteit te ondernemen. Je begint met wat simpel gezanik door de microfoon in de karaoke-bar doch wanneer je meer sterren behaalt krijg je ook nog de kans in een soap-serie mee te spelen, een videoclip te maken of, het meest prestigieuze, in een film mee te spelen.

Het spel vertelt je eerlijk dat je niet kan zingen. Het lijkt Idols wel.

Hoe verder je stijgt op de sterren-ladder, aan hoe meer eisen je Sim moet voldoen om een volgende ster te behalen. Zo zal je voor meer sterren zo nu en dan je lichaam, je creativiteit en je charisma wat bij moeten stellen voordat je kan vorderen. Hiervoor dien je dus in je huis te trainen. Een flinke work-out, wat oefenen op de gitaar of gekke bekken trekken voor de spiegel maken je succes op de dansvloer of in de muziekstudio alvast iets groter dan voorheen.