TD Overdrive | Gamer.nl

De besturing van de verschillende wagens voelt compleet anders aan. Een Dodge Viper gaat hard en is daardoor wat lastig te besturen. Een Camaro trekt hard op maar ligt ontzettend slecht in de bochten, terwijl de langzame GTO juist goed de bochten door komt. Toch is de besturing ontzettend arcade. Zo wordt het gebruik van de handrem niet genadig afgestraft en stuurt het allemaal vrij simpel. Dat wil overigens niet zeggen dat de game simpel is. Het ontwijken van objecten en ander verkeer op straat is met deze snelheden niet makkelijk. Afremmen in de bochten is daarnaast ook zeker geen overbodig luxe.

Tel daarbij ook nog eens op dat de politie regelmatig achter je aan zit en de ellende is compleet. Deze politie zal er alles aan doen om vier maal tegen je aan te botsen, want na vier keer zal je een aantal secondes stil moeten blijven staan voordat je verder mag. De weg zal regelmatig afgezet worden met politiewagens en hekjes en overal staan de men in blue je op te wachten. Gelukkig kun je de radar uit deel 1 van de Test Drive serie weer gebruiken zodat je tijdig gewaarschuwd wordt.

Multiplayer

Zoals het een goede arcade racer betaamt is er een split screen optie in TD Overdrive aanwezig. Je kunt gewoon een linear, circuit of drag race rijden met z'n twee-en. Erg enerverend is het dus niet, maar het houd je wel weer even van de straat. Helaas is cop chase niet mogelijk met twee spelers, terwijl dit toch een uitstekende game mode daarvoor is.

Tot nu toe klinkt het allemaal erg goed, en op zich is er ook niet veel mis met deze game. Toch mist het iets. Het heeft bijvoorbeeld geen diepgang. Er zit weliswaar een verhaallijn achter, maar dit stelt ook niet veel voor. Dat is voor een arcade racer geen ramp, maar een beetje meer variatie zou dan wel mooi zijn. De zes game modes lijken over het algemeen op elkaar, terwijl je de cop chase en drag race vrij snel gezien hebt. De replay waarde van deze game ligt niet al te hoog. Het is echt een game die goed is voor een tu endoortje. Af en toe eventjes een paar rondjes racen om daarna weer te verstoffen in de kast. En dat is nu net niet de game waar je 69 euro's voor neerlegt. Daar komt ook nog eens bij dat de laadtijden vrij groot zijn. Gelukkig wordt die tijd wel opgevuld met een ouderwets potje Pong, maar ook dat gaat vervelen.

Weliswaar is dit zeker geen slechte game, en het is een enorme vooruitgang ten opzichte van de laatste Test Drive games, maar het mist toch iets wat een Need for Speed 3 wel heeft. TD Overdrive: the brotherhood of speed past dan ook mooi in de categorie huur- en budgetgames. Op dat gebied is dit dan ook echt een aanrader!