Gebruikte systeem:

AMD Athlon 650

192 MB SDRAM

17 inch beeldscherm

Diamond viper V770 ultra (TNT2 ultra)

SB live! + Creative 4-point surround set

Resolutie 1280*1024

minimale systeemeisen volgens Sierra:

Pentium 233 Mhz

32 MB RAM geheugen

400 MB HD ruimte

OS: Win95 of hoger

CD-rom: 4X of hoger

800*600 SVGA high color (16 bit)

Direct X 6.1 (deze staat op de cd)

Windows compatible sound device

Muis en toetsenbord

Aanbevolen systeemeisen volgens Sierra:

Pentium 266 Mhz +

64 MB geheugen

3D videokaart (met Direct 3D ondersteuning)

Overigens draait de game op sommige high-end systemen (Athlon 600 mhz+GeForce bijvoorbeeld) ontzettend traag terwijl bij sommige mensen het in 800*600 al lekker draait op een pentium 166. Er is niemand die hier een verklaring voor kan geven! Ik zou dus zeggen probeer het eerst met de demo.

Het begon allemaal met Police Quest: in persuit of the death angel. Dit was een revolutionaire adventure waarin je 'Sonny Bonds' speelde. Je begon als nietig agentje maar ging uiteindelijk undercover en begon aan het echte werk! Het was een realistische game met de standaard procedures van de politie erin verwerkt (met behulp van Daryl Gates (geen familie van Bill), een politieman). De game werd dan ook door de politie (in ieder geval in Amerika) gebruikt om te oefenen! Ondertussen is deze game al weer 11 jaar oud. Weten de die-hard gamers het nog? In de goede oude tijd was er nog geen internet om walk-throughs te downloaden, nee, we moesten het helemaal zelf doen! Die goede oude tijd…

Later kwamen er ook een deel 2, 3 en 4. Deel 3 vond ik zelf wat minder. Toen vond Sierra het tijd om met wat nieuws te komen, dus maakten ze (nog steeds met hulp van Daryl Gates) Police Quest: SWAT. Deze schitterende game heb ik zelf helaas nooit gehad (ik weet eigenlijk niet waarom). Daar kwam ook weer een vervolg op, Police Quest: SWAT 2 (hoe verrassend). Deze game was 2D maar de gameplay was zeer strak, hoewel er wel wat irritante momenten in voor kwamen. Een leuke optie was om voor terrorist te spelen, dit was wel erg lastig.

Als je dit zo leest zul je wel denken dat de police quest serie ondertussen wel uitgemolken is (did I hear somebody saying 'tomb raider'?), maar elk nieuw deel is echt een spel op zich. Ik heb er geen een niet leuk gevonden. Dit geld ook voor SWAT 3: close quarters Battle.