Summoner | Gamer.nl

Ergens in een donker bos, in een nog donkerdere wereld ligt een dorp, genaamd Masad. Het vredelievende dorp wordt op een nacht aangevallen door strijders die op zoek zijn naar een jongen met een speciaal teken op zijn hand, de strijders gaan bruut te werk en moorden het hele dorp uit. Zonder succes, het speciale kind leeft nog en wordt onder jouw hoede gebracht.

Dit is het begin van de nieuwe RPG van Volition, onder meer bekend van de aankomende first person shooter Red Faction, genaamd Summoner, wat staat voor afgevaardigde. Zoals ik net vertelde speel je in het spel de persoon met het speciale teken op zijn hand, genaamd Joseph. Gelukkig biedt Volition ons wat afwi eling door nog drie andere karakters aan het spel toe te voegen. Dit zal behoorlijk helpen in zowel je mi ie, als het verhaal, maar daarover later meer.

Na m'n hardeschijf weer bijna anderhalve gigabyte zwaarder gemaakt te hebben vervolg ik mijn weg naar, mi chien zijn jullie het al van me gewend, de keuken van het spel; het opties menu. Het moet gezegd worden, de menu's in Summoner zien er overzichtelijk en creapy uit, wat eigenlijk voor het hele spel geldt. Er wordt veel gebruik gemaakt van een donkere kleur groen, in combinatie met licht zwart, wat soms voor flink wat rillingen over je rug zorgt.

Na een paar simpele klikken met de muis beland ik aan in het opties menu, hierin vinden we verschillende opties qua resolutie, Anti-Aliasing en noem het maar op. Ik kies voor de standaard optie en verlaat het menu om te gaan beginnen aan mijn daadwerkelijke mi ie, het spelen van het spel.