Summer Heat Beach Volleyball | Gamer.nl

De GameCube heeft Beach Spikers en de Xbox heeft Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball. Maar de Playstation 2, het populairste consoleplatform, zat nog steeds zonder een beachvolleybalspel. Het was dan ook een kwestie van tijd voordat er een ontwikkelaar zou zijn welke in zou gaan spelen op dit gat in de markt. Deze ontwikkelaar is niemand minder dan Acclaim, een bedrijf dat toch wel weer eens een toppertje kan gebruiken. Maar of Summer Heat Beach Volleyball dat gaat worden?

Strandvolleybalspellen staan over het algemeen bekend om het hoge gehalte schaars geklede vrouwen en met Summer Heat is dat niet anders. Op het strand is het namelijk warm en heb je goed de mogelijkheid lekker bruin te worden, dus de meeste vrouwelijke personages zijn in deze game gehuld in slechts een bikini. Ze hebben daarnaast allemaal de ideale vormen. Stevige heupen, een flinke borstomvang en geen haren op plaatsen waar je ze liever niet zou zien. Nu zijn de babes bij lange na niet zo mooi als in Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, maar ze mogen er naar PS2 maatstaven zeker wezen. Dus het is een goed spel? Dat dacht je!

Wat? Allen tieten niet voldoende?

Want een strandvolleybalspel moet aan meerdere eisen voldoen dan alleen mooie vrouwen, ondanks dat de meeste gamers daar anders over denken. Zo is er ook nog het element gameplay dat om de hoek komt kijken. Summer Heat biedt je de mogelijkheid een Arcade, Exhibition of Tournamentgame te spelen. Ook staat er een tutorial klaar welke je de kneepjes van het vak leert en zijn er een aantal minigames om je aan te vergapen.

Strandvolleybal wordt, althans in Summer Heat, gespeeld met twee teams van elk twee spelers. Je neemt als speler hierin gedurende één partij steeds de rol van één bepaalde speler aan. Wanneer je in je eentje speelt zal de andere speler op het veld dus door de computer overgenomen worden, speel je met een vriend dan kan deze daar de controle over nemen. Hij kan er echter ook voor kiezen bij de tegenpartij mee te spelen, waardoor je allebei een AI speler als teammate hebt. Heb je een multitap dan kan je het met vier mensen tegen elkaar opnemen.