SOS: The Final Escape | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

SOS The Final Escape is de Europese versie van het Japanse spel Zettai Zetsumei Toshi, dat in Amerika weer bekend staat als Disaster Report. Drie namen voor de prijs van één dus, maar wij houden het hier maar gewoon op Final Escape.

De gamer is in dit PS2-spel een verslaggever die na een zware aardbeving moet zien te ontsnappen van een eiland. Op het eiland zijn nog constant naschokken te voelen, en stort er regelmatig van alles in. Je moet trouwens niet alleen ontsnappen, maar ook informatie verzamelen over de oorzaak van de aardbeving.

Springen doet je karakter automatisch, maar je moet ook klimmen en je vastgrijpen aan richels. Als je op een smal randje aan het balanceren bent, begin je automatisch langzamer te bewegen.

Om je heen blijft intu en de omgeving instorten. Alleen door snel te reageren, is te voorkomen dat je geraakt wordt door het puin of dat je in de afgrond stort als de vloer opeens wegvalt.

Alleen op tijd wegduiken is niet genoeg om te overleven. Je personage moet ook zorgen dat hij genoeg drinkt. Een watermeter onder je gezondheidsmeter geeft aan hoe dringend je vocht nodig hebt. Hoe meer je je inspant, hoe sneller je weer water nodig hebt. Gelukkig heb je een rugzak bij je waarin je extra water mee kunt dragen.

Een beetje puzzelen komt er ook nog bij kijken. Meestal is dat een kwestie van voorwerpen verzamelen, maar die liggen niet altijd op de meest eenvoudige plaatsen. Door voorwerpen met elkaar te combineren, kun je nieuwe gereedschappen maken die goed van pas komen tijdens je ontsnapping aan het natuurgeweld.

Een aantrekkelijke jongedame in nood kun je natuurlijk niet aan haar lot overlaten. Zeker niet in dit spel, want het redden van andere eilandbewoners is een van de manieren om aan info te komen.

SOS The Final Escape is een spel dat zich niet zo makkelijk in een hokje laat plaatsen. Mi chien wordt het tijd voor een nieuwe spelcategorie, het rampen-survival-genre? Het idee is in ieder geval origineel, de hoofdrolspeler zou alleen iets meer emotie mogen tonen, zodat het spel wat spannender over komt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou