Door Erik Karssen

Naast een redelijk goed single-player verhaal is het toch het multiplayergedeelte van het spel waar de meeste mensen op zaten te wachten. C&C Mode is een unieke multiplayermode, gebaseerd op het Command & Conquer Universum. In deze mode spelen 2 teams. Beide teams (GDI en NOD) hebben een vooraf gebouwde basis. Het doel is om de basis van je tegenstander te vernietigen binnen een gestelde tijdslimiet of op een bepaalde plaats een baken te plaatsten. Beide basissen zijn helemaal opgebouwd uit de bekende C&C basisstructuur. Er is een powerplant voor de stroom, een harvester om geld te verzamelen, barracks voor de extra eenheden en een fabriek voor de voertuigen. Wat C&C mode nu zo leuk maakt is dat een aanval op een bepaald basiselement een geweldige impact kan hebben bij de tegenstander. Door het vernietigen van zijn fabriek/airstrip ontneem je de mogelijkheid tot het maken van voertuigen. Dat geeft je eigen team een enorm voordeel waardoor het makkelijk wordt om je doel uit te voeren. Doelgericht aanvallen (samenwerken dus !) wordt op deze manier bevorderd.

Bij het spel worden 10 verschillende maps geleverd, ieder met zijn eigen kenmerken en basissen. De maps zijn qua omgeving vrij afwisselend, soms zit je midden in een stad terwijl je de volgende veldslag uitvoert in een verlaten woestijn. Nadeel is dat de maps soms vrij groot zijn en het zeker als gewone unit soms wel 2 minuten duurt voordat je bij de vijandelijke basis bent. Als je echter als een team speelt kun je gewoon meeliften met een teammate die met een voertuig gaat aanvallen.