Rally Championship (NGC) | Gamer.nl

Met trillende handen grijp je het stuur beet. Nu moet het gebeuren. Zodra het sein wordt gegeven dat je mag vertrekken trap je het gaspedaal in en je stuift weg: op naar een rit vol adrenaline.Meerdere games hebben in het verleden al geprobeerd de kick van het rallyrijden na te bootsen. Sommige games waren van hoog niveau, sommigen waren absolute bagger. Tot welke kla e mag Rally Championship zich rekenen?

Rally Championship verscheen eerder al op de PlayStation2, waar het middelmatige kritiek kreeg. 'Colin McRae Rally is toch wel even iets beter', was meestal het commentaar. Ontwikkelaar Warthog beloofde voor de GameCube versie een aantal verbeteringen.

Verbeteringen zijn helaas niet echt aanwezig, op de GameCube is het spel er naar mijn mening zelfs op achteruit gegaan.

Rally Championship biedt je in de singleplayer optie de mogelijkheid om een 'Quick Race' te doen, simpelweg zo snel mogelijk een rondje cro en op een willekeurige baan. Ook komen we de 'Arcade' mode tegen, die het noodzakelijk maakt steeds binnen een bepaalde tijd een checkpoint te pa eren. Allemaal leuk en aardig, maar de game draait in feite om de 'Career' modus. In deze speloptie vang je als beginnend coureur aan met rally rijden. Je hebt een klein budget, dus kun je nog niet de hele wereld over om rally's te gaan bezoeken. Je begint dus bij een lokale rally. Win je die, kun je met het prijzengeld naar betere banen afrijzen, dan wel je auto upgraden of gelijk helemaal vervangen. Het uiteindelijke doel is om alle banen te veroveren en om alle auto's te kunnen besturen. Zodra je namelijk een baan of auto hebt 'geunlocked' in de career mode, kun je deze ook in de 'Arcade' en 'Quick Race' gebruiken.

Ook in de multiplayermode worden de banen dan beschikbaar. De multiplayer is vrij standaard, pak een auto en scheur er van door. Je kunt op één scherm de strijd met maximaal 3 tegenstanders aanbinden.