LSL: Magna Cum Laude | Gamer.nl

Heel wat jaren geleden konden de gamende pioniers kennis maken met Larry Laffer, de afgedankte loser die haastig opzoek was naar een grote smeerbeurt. Onder de naam Dirty Larry was het aan de speler om het personage van Larry door middel van tekst commando's door een pixel wereld te loodsen. De tijd van sprites, grote 16 kleuren achtergronden en een resolutie van 320x200 zijn we onderhand gepa eerd en dat ook de familie van Larry met zijn tijd meegaat, is duidelijk te zien in Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude.

Leisure Suite Larry: Magna Cum Laude, voor het gemak in het vervolg afgekort met LSL, speel je niet met de onderhand oud geworden Larry Laffer, maar met zijn even hitsige neefje, Larry Lovage. Het wezenlijke verschil tu en Oom Larry en Neef Larry is alleen de leeftijd, want de jonge Larry heeft bijna al dezelfde familietrekjes van zijn oom geërfd. Beide Larry's staan bekend om hun sullige en rare uiterlijk. Met hun te grote hoofd, te grote voeten en een veel te klein lichaam proberen ze het hoofd van verschillende dames op hol te brengen. Natuurlijk krijgen de mooie rondborstige dames voorrang, maar als al snel blijkt dat die niet bijster veel intere e hebben in Larry, neemt hij ook genoegen met de stoffige types, oudere vrouwelijke profe oren, stille mimespelers, achterlijke bandleden of grofgebekte Italiaanse deernes. Nu net het programma Swingles opnames aan het maken is op de campus van Larry's universiteit lijkt het hem de perfecte manier om de juiste en leukste dames aan de haak te slaan. Het is aan de speler om Larry in de TV opnames van Swingles en in het bed van menig vrouw te krijgen.

High Voltage, de ontwikkelaar van deze nieuwe Larry game, heeft de voorgaande delen uit de serie gelaten voor wat ze waren en de gameplay over een heel andere boeg geworpen. Alle adventure- en puzzelelementen zijn in de vuilnisbak beland en men heeft de nadruk gelegd op iets dat bijna iedereen wel kan: simpele spelletjes die gebruik maken van oog-hand coördinatie. Heel LSL zit namelijk vol met minigames. Deze meeste van deze spelletjes zijn gebaseerd op de suffe spelletjes die ze vroeger op het schoolplein ma aal stonden te doen. Van handjeklap tot het werpen met een kwartje, waarna een glas bier achterover geslagen dient te worden, je komt het allemaal tegen. In e entie komen de meeste minigames neer op het snel indrukken van de juiste knoppen of het tijdig ontwijken dan wel oprapen van objecten.

Bij het behalen van zo'n minigame is de jonge Larry weer een stap dichter bij het in bed krijgen van de dame waar je al die moeite voor doet. Maar voordat je ook maar met één van de dames mag “spelen”, moet je eerst het een en ander aan elkaar liegen. Liegen is iets waar de jonge Larry gelukkig heel goed in is en dat is vaak te herlijden uit de grappige zinnetjes die hij uitkraamt bij het voeren van een gesprek. Het voeren van zo'n gesprek is op een heel originele manier tot uiting gebracht. Niet langer moet je een keuze maken uit een aantal voorgeprogrammeerde zinnetjes. De gesprekken voer je namelijk door een zaadcel te besturen door een veld met smilies. Raak je een groene, dan zeg je iets iets dat mevrouw wil horen en kom je weer een stap dichter in de buurt van het bed. Raak je een rode, dan zeg je iets dat totaal tegen de haren van de dame in kwestie strijkt waardoor er soms hele gekke en vooral humoristische situaties ontstaan.