Kung Fu Chaos | Gamer.nl

Wie kent ze niet? De oude Aziatische kungfu films met waardeloze decors, slecht acteerwerk en nog slechtere dialogen, die vervolgens in slecht engels nagesynchroniseerd zijn. Het zijn de films waarvan de regi eurs over een laag budget beschikken en alles om de actiescènes draait, waarin de held het soms tegen wel tientallen ninja's tegelijk moet opnemen in een bar. De nodige woorden worden uitgewi eld en alles wat maar opgepakt kan worden zal tegen de ninja's gebruikt worden. De bar wordt volledig afgebroken en de held weet vaak al z'n belagers te vloeren om vervolgens koelbloedig de bar te verlaten. Dit is de bron waarmee het team van Just Add Monsters creatief aan de slag is gegaan, met als eindresultaat Kung Fu Chaos, een platform fighter voor de Xbox, die het meest te vergelijken is met de Powerstone-serie op de Dreamcast.

De eerste draaidag

In Kung Fu Chaos speel je een waardeloze acteur/actrice die de hoofdrol heeft gekregen in Shao Ting's nieuwste film getiteld Kung Fu Chaos. Shao Ting is van plan om een comeback te maken met deze film en jij gaat hem daar als speler mee helpen. Het is aan jou de taak om goed naar de aanwijzingen te luisteren van de regi eur om de scènes zo goed mogelijk te voltooien. Kung Fu Chaos bestaat uit 23 scènes vol met actie. Enkele hiervan zijn mini-games. Naast die scènes die deel uitmaken van de film, heb je tu endoor vier 'pauzes' waarin je nieuwe moves leert. Elke 'take' wordt beoordeeld op je acteerprestatie. Versla je voldoende ninja's? Dan ga je door naar de volgende scène. Doe je dit niet, dan is de regi eur niet tevreden en moet je de boel opnieuw doen. Om door te gaan naar de volgende scène dien je minimaal drie van de vijf sterren te behalen. Er zijn minimaal drie sterren nodig om de productiekosten van de film terug te verdienen. Een lagere prestatie zal ervoor zorgen dat de film direct op video wordt uitgegeven.

De waardeloze cast

De cast van Kung Fu Chaos bestaat in totaal uit negen acteurs en actrices. Hiervan zijn er drie gelocked in het begin die te unlocken zijn door goed te presteren tijdens de productie van de film. Hoewel de cast in alle soorten, maten en leeftijden aanwezig is, verschillen ze weinig tot niets van elkaar in gameplay. Het uiterlijk is dan wel anders maar de vechtstijlen zijn zo goed als identiek. Alleen de 'Super Kung Fu'-aanvallen verschillen per castlid.