IGI2 : Covert Strike | Gamer.nl

In 2000 kwamen Eidos Interactive en Innerloop Studios met een opvallende game, te weten Project: I'm Going In. Kortweg IGI. De game had alle potentie om een topper te worden, toch ging het mis. Slechte AI, soms frustrerende gameplay, geen MP en andere foutjes zorgde er voor dat de game niet her verwachtte succes werd. Toch brengt Innerloop, nu onder de vlag van Codemasters nu IGI2 op de markt. Dit brengt ons gelijk bij vraag: heeft men geleerd van deel 1?

In IGI2 neem je de rol op je van David Jones, een ex-SAS soldaat die nu in dienst is van de mysterieuze IGI organisatie. The Institute for Geotactical Intelligence controleert of er geen gevaarlijke wapens worden gebruikt tegen het Westen en doet er alles aan om verspreiding van gevaarlijke wapens te voorkomen. Als speler neem je de rol aan van David die in 19 gevaarlijke mi ies de verspreiding van deze wapens tegen moet zien te houden.

Het verhaal van IGI is niet echt origineel, al is het al jaren geleden dat ik een FPS game met een vernieuwend verhaal heb gespeeld. De koude oorlog is voorbij en de wereld rust in vrede..totdat er nieuwe gevaarlijke tegenstanders opstaan. Een Chinese generaal is van plan alle Westerse satellieten te vernietigen met een geheim EMP wapen, in een poging de wereldeconomie te ontwrichten en het wereldwijde machtsbalans richting de Chinezen te keren. Uiteraard ontvouwt zich hierbij een spanend plot waarbij ook de Ru ische maffia en de Libiër betrokken zijn. Time to save the world in IGI style!

Iedere mi ie wordt vooraf gegaan door een kort in-game filmpje waarin je ziet hoe onze held naar vijandelijk gebied wordt gebracht. Dan begint de fun pas echt, al koste het mij nog flink wat frustratie voordat ik de gameplay echt doorhad. IGI2 wil een stealthy-action FPS zijn en dat is gelukt.