Headhunter | Gamer.nl

Headhunter is één van de laatste spellen voor de Dreamcast en bovendien komt deze titel(voor de verandering) alleen in Europa uit. Het spel is ontwikkeld door de tot nu toe onbekende ontwikkelaar Amuze uit Zweden.

De verwachtingen van Headhunter waren groot. Heel groot zelfs. Deze game zou beter worden dan Metal Gear Solid en Resident Evil bij elkaar. Amuze werd door Sega in de armen gesloten en is zowat in-house Sega developer. Er was al lang veel bekend over Headhunter en Amuze heeft dan ook alle tijd gehad om de topgame te maken die werd verwacht.

Het spel speelt zich af in de toekomst, 2019 om precies te zijn. Maar de wereld is geen High-tech wereld met alleen maar robots, nee eigenlijk nog gewoon net als nu. Corruptie en geld zijn de twee meest voorkomende zaken op de wereld en de globale wereldmacht is de ACN, the Anti Crime Network. De taak van ACN is om alle criminelen en terroristen in deze wereld aan te pakken. Dat is natuurlijk geen makkelijke taak en daarom heeft het ACN zogenaamde Headhunters: goed getrainde criminaliteitsbestrijders die hun brood verdienen met het werk waar ze goed in zijn.

De criminelen staan op een lijst, the criminal stock exchange, die aangeeft hoe gewild een bepaalde crimineel is. Hoe hoger de crimineel op de lijst staat, hoe meer de Headhunter ermee verdiend.

Jij speelt Jack Wade, de nummer één Headhunter van de wereld. Tenminste, dat was je. Op een geheime mi ie ben je namelijk bewusteloos geslagen en onder vage omstandigheden beland je in het ziekenhuis. Je weet niet meer wie je bent en wat je doet, laat staan wat je gedaan hebt. Maar dan krijg je bezoek van je ex-baas die je verteld dat jij je baan kwijt bent. Je herinnerd je dan dat je Headhunter was, maar de enige manier om weer de beste Headhunter van de wereld te worden is om de LEILA(Law Enforcement Information and License Approval) tests opnieuw te doen en zo je bevoegdheid om te doden weer te halen.