Hardwood Spades | Gamer.nl

Wanneer je jezelf alsdoel stelt om games te ontwikkelen die door praktisch iedereen goed te spelenzijn, dan is het digitaliseren van kaartspelen één van de meest effectievepaden om te bewandelen. Op Xbox Live Arcade zie je dit ook regelmatig terug metUNO, Texas Hold ‘Em en de Hardwood games. Wij wierpen meest recentelijk eenblik op Hardwood Spades.Je kunt het kaartspelletje Spades op verschillende manierenspelen en de ontwikkelaar heeft al deze varianten in de game proberen teverwerken. Voordat je begint met een potje tegen de computer, of menselijketegenstanders online, kun je een hele lijst met opties afwerken. Op die manierbepaal je hoe bijvoorbeeld de puntentelling verloopt, wat de samenstelling vanspelers en eventuele teams wordt en meer van dat soort aspecten. Zodoende is ervoor ieder wat wils en kan iedereen zijn of haar persoonlijke variant spelen. Hardwood Spades is behoorlijk leuk aangekleed. Het spelomvat degelijk geanimeerde menu’s met een rustgevend muziekje en je kunt zelfeen achtergrond instellen. Hier en daar kun je wel merken dat er met een kleinbudget gewerkt is. Niet alles oogt even strak afgewerkt en sommige grafischeonderdelen ogen wat amateuristisch. Dit zie je bijvoorbeeld terug bij detekstballontjes die onder andere in de tutorials gebruikt worden. De tutorialszijn overigens uitermate duidelijk en leggen je op een uitstekende manier uithoe het spelletje precies in z’n werk gaat. Er zit alleen een wat minderlogische structurering in de verschillende onderdelen van de tutorial, waardoorje soms even bezig bent met het zoeken naar de gewenste uitleg.De bediening is erg simpel en door iedereen te begrijpen.Alle handelingen verlopen bovendien lekker soepeltjes en gesmeerd, waardoor ergeen onnodige vertragingen voor komen. Wanneer je tegen de computer speelt,worden kaarten wel extreem snel op tafel gelegd, waardoor je wel eens hetoverzicht verliest. Je kunt niet eventjes pauzeren om rustig de ingelegdekaarten te evalueren, terwijl dat best belangrijk kan zijn voor je te volgenstrategie.