E3 Impressie World of Warcraft | Gamer.nl

We hebben al lang zitten wachten en helaas moeten we nog heel lang wachten op de release en zelfs de beta van World of Wacraft. Maar als je hebt gezien wat ik heb gezien en je houdt van MMORPG's en het universum van Warcraft, dan is het wachten het meer dan waard. Tijdens mijn gesprek met John Cash (lead programmer) en Dana Jan (level Designer) kwam ik het volgende te weten.

Een kleine maand geleden mochten we ruiken aan een Gameplay movie uit de World of Warcraft game. Veel van de geruchten van over de gehele wereld waren dat de onderwater en waterval scenes niet echt in het spel zaten en gephotoshopped waren. Helaas voor al die geruchten is niets minder waar. De onderwaterwereld is levendig en realistisch en elke character cla heeft de mogelijkheid om questitems uit gezonken schepen of onderwatersteden te halen. Ook de waterval nabij Elwynn Forest is echt en is gewoon te bereiken mits je door de level 21 krokodillen heen komt.

Magic, Death, Power en een paars bos!

Op 1 mei van dit jaar kwam Blizzard met de aankondiging het vijfde speelbare ras te hebben geïmplementeerd, namelijk de Nightelves. De Nightelves zijn het derde Allegiance ras, en nadat ik vroeg of dit ras het laatste ras was dat playable zal worden in World of Warcraft kreeg ik te horen dat het zeker niet het laatste ras was. Welk ras of ra en er nog zullen volgen werd echter angstvallig achterwegen gelaten, daar mocht niets over gezegd worden.

De Allegiance bestaat nu uit de Humans, de Nightelves en de Dwarves in tegenstelling tot The Horde die bestaat uit de Orcs en de Tauren plus eventueel nog volgende ra en. Met een klein beetje geluk volgt er een Undead playable ras, maar of Blizzard de eerste zal zijn die de ondoden tot leven roept blijft voorlopig nog de vraag.

Dana Jan, Level Designer!