Ducati World | Gamer.nl

Ducati, de Ferrari onder de motoren. Racemonsters eerste klas met een prachtige geschiedenis. Het begon allemaal in 1926 bij de familie, je raadt het al, Ducati. Deze familie vond het nodig om met het nodige geleende geld de Società Radio Brevetti Ducati te stichten, in het wonderschone Italiaanse plaatsje Bologna. Het doel dat zij voor ogen hadden was erg simpel: ze wilden onderdelen maken voor radio's, die gebaseerd waren op patenten van Adriano Ducati. Hun eerste product was gelijk ontzettend succesvol, waarna er velen volgden.

De WOII heeft veel kapot gemaakt, maar de gebroeders Ducati legden zich er niet bij neer. Ze begonnen nieuwe markten te verkennen: de eerste motor, zonder frame en dergelijke, werd in elkaar gezet. Deze werd door andere fabrikanten gebruikt en kreeg uiteindelijk ook een eigen frame. Het succes op de motormarkt was geboren. Vele modellen volgden, en de succe en volgden elkaar op. In 1995 zat Ducati nog even in een financiële dip, totdat ze overgenomen werden door de Texas Pacific Group. Momenteel is het weer één van de meest bloeiende bedrijven in de branch.

Ducati: de gameHet kon natuurlijk niet uitblijven dat ook dit merk aan een game moest geloven. Op 24 juni vorig jaar werd de game aangekondigd en nu ligt het voor mijn neus in een fraai vormgegeven DVD doosje. Na bijna het cd'tje gebroken te hebben aan de véél te strakke CD-klem, om het zo maar even te noemen, was het tijd om het cd'tje in het laatje te mikken. Na de installatie direct de boel starten, en genieten van het schitterende Ducati intro filmpje met allerlei motoren en dergelijke. NOT! Geen intro filmpje te bekennen. Wel een 'pre escape to continue'-scherm, die me erg aan een arcade deed denken (maar dan 'insert coin' ). Dat was de eerste tegenvaller. Maar goed, het gaat om de game. De menuutjes zien er aardig uit, en bieden twee opties: DucatiLife en Quick Race.