Van Limburg naar Zandvoort is grofweg drie uur reizen. Normaal gesproken is dit geen probleem. Wanneer een press event echter om 10.00 uur 's morgens begint, is de reistijd een iets groter probleem. Dit hield in dat ik om 6.15 in de trein moest zitten. Geen probleem, want voor een ritje op het circuit van Zandvoort had ik veel over. Dat ik daarna ook nog een reviewexemplaar van het spel DTM Race Driver 3 meekreeg, maakte de dag alleen nog maar leuker. Wil je alles weten over dit speciale event en het spel zelf? Lees dan verder!

Slaperig en moe kwam ik aan op het station in Zandvoort, op vrijdagmorgen 9 februari. Het was de eerste keer dat ik een bezoek bracht aan de badplaats, die vooral bekend is om het racecircuit dat in de duinen ligt. Omdat 'voorbereid op pad gaan' niet in mijn woordenboek staat, moest ik eerst op zoek naar de VVV, die mij hopelijk de weg zou vertellen naar het circuit. Na wat rondgelopen te hebben in het dorpje dat in de zomer op meer volk kan rekenen, was de VVV binnen bereik. De behulpzame en goed ingeburgerde Nederlands sprekende Duitser achter de toonbank was zo aardig mij een kaartje van Zandvoort met routebeschrijving te geven. Goedgeluimd stapte ik het gebouwtje uit en met de frisse zeewind in mijn gezicht ging ik op pad.

Na ongeveer 25 minuten lopen, kwamen de vlaggen van het circuit in zicht. Eenmaal aangekomen bij het parcours, werden we verwend met gevulde croissants en lekker warme thee. Echter, dit was niet waar het de pers die op die dag aanwezig was, om te doen was. Het ging om DTM Race Driver 3, het nieuwste deel in de succesvolle franchise van Codemasters. Na een korte introducerende speech mochten we ons begeven naar de demo-pods, waar het spel op zowel Xbox, PlayStation 2 als op PC (inclusief racesimulator) gespeeld kon worden. Het spel zal echter uitgebreid besproken worden in de review, later in dit artikel.

Het toppunt van de dag was echter de mogelijkheid om zélf te racen op het circuit. Codemasters had ervoor gezorgd dat de aanwezige pers in een auto mocht stappen, om nou eens te ervaren hoe het is om zo'n bakbeest te besturen. Ikzelf was op dat moment net 19 jaar oud, en had al iets meer dan een half jaar mijn rijbewijs. Schitterend natuurlijk dat ik nu al de mogelijkheid kreeg om iets te doen, dat de meeste mensen geen enkele keer in hun leven mogen doen. Voor iedereen stonden er twee verschillende racemonsters klaar: Een Porsche 911 Carrera en een Formula auto stonden in de pitlane op ons te wachten. De helmen lagen, net als de auto's, als gewillige dames te wachten op hun partner. Een uitgebreide instructie beroofde eenieder van zijn fantasieën om als een ware Michael Schumacher gevaarlijke passeerbewegingen uit te voeren. Iedereen moest netjes in een lijn achter elkaar blijven, omdat wij als ongetrainde leken sneller een auto in de prak kunnen rijden dan Jos Verstappen himself.