Dragon Ball Z-games worden met de regelmaat van de klok op ons af gekamehameha'd. Nu is Dragon Ball Z: Infinite World uit, de laatste Dragon Ball Z-game voor de PlayStation 2. Vooraf is beloofd dat deze laatste game het beste van alle voorgaande games in zich zou hebben en dus een waardige afsluiter zou zijn van de serie.

In alle Dragon Ball Z-games kun je verschillende spelmodi spelen, en dat geldt dus ook voor deze game. De belangrijkste modi in Dragon Ball Z: Infinite World zijn de Dragon Mission en de Dragon Duel. In de Dragon Mission speel je vrijwel de gehele verhaallijn uit de tekenfilmserie na. Het begint, net als in de tekenfilmserie, als Radditz naar aarde komt. Dragon Ball Z: Infinite World beperkt zich niet tot de verhalen uit Dragon Ball Z, je kunt ook tegen personages vechten die uit Dragon Ball GT komen. Hiernaast kun je in deze modus geld verdienen, waarmee je extra krachten en nieuwe personages kunt kopen in de Warrior's Room. Met deze extra krachten kun je je personage weer een stuk sterker maken.

Er is geprobeerd om meer van Dragon Ball Z: Infinite World te maken dan alleen een vechtspel. Dit hebben ze gedaan door verschillende missies in de verhaallijn op te nemen die niks met vechten te maken hebben. Een voorbeeld van zo'n missie is dat Goku, het hoofdpersonage, op een gegeven moment in het spel over een erg lange weg moet lopen naar King Kai, een van je trainers. Het doel van zo'n missie is puur het lopen over de lange weg totdat je bij het einde bent. Dit zijn erg simpele missies waar geen enkele uitdaging in zit. Toch zijn niet alle missies zo makkelijk. Sommige missies zijn namelijk zo moeilijk dat het frustrerend wordt. Je moet bij die opdrachten bijvoorbeeld voorwerpen verzamelen binnen een bepaalde tijd. Deze levels zijn erg groot opgezet en de voorwerpen worden erg ver bij elkaar vandaan geplaatst. Hierdoor zoek je je rot om maar op tijd alle voorwerpen te vinden.

De moeilijkheidsgraad van Dragon Ball Z: Infinite World is vrij hoog. De meeste gevechten in de Dragon Mission zijn erg pittig, zelfs op de makkelijkste stand, al zal dit voor ervaren Dragon Ball Z-spelers misschien minder het geval zijn. Voor degenen die nog niet zo veel ervaring hebben met dit soort spellen ligt de moeilijkheidsgraad erg hoog, misschien zelfs wel té hoog. De gevechten zelf zijn wel erg tof uitgewerkt. Je zult met een beetje oefening enorm krachtige combo's uit je hoed kunnen toveren en allerlei bizar grote kamehameha-aanvallen op je tegenstander af kunnen schieten. De gevechten gaan erg snel en zijn een lange adrenalinekick. Je kunt je tegenstander zelfs, wanneer je hem een flinke beuk verkoopt, dwars door bergen slaan. Dit ziet er allemaal erg spectaculair uit en geeft je echt het gevoel dat je met superkrachtige personages aan het knokken bent.

De graphics zelf weten erg goed de sfeer van de tekenfilmserie op je PlayStation te toveren. Door het gebruik van de felle kleuren en de overdadige spiermassa's zie je direct dat je met een Dragon Ball Z-game te maken hebt. Er zit vrijwel geen grafische vooruitgang in ten opzichte van de vorige Dragon Ball Z-games. Maar je kunt de vraag stellen of de ontwikkelaar niet goed genoeg zijn best heeft gedaan, of dat de top van wat de PlayStation 2 aan kan niet al bereikt is. Feit is wel dat de hele sfeer van de tekenfilmserie erg goed neergezet wordt.

Naast de Dragon Mission is er ook de Dragon Duel. In deze modus speel je het spel tegen een vriend of vriendin. Je kunt elk van de reeds vrijgespeelde personages selecteren en het tegen elkaar opnemen. Leuke toevoeging hieraan is dat je elk personage aan kunt passen naar jouw smaak. Je kunt namelijk de extra aanvallen die je in de Dragon Mission hebt gekocht, aan deze personages geven. Hierdoor krijgen de gevechten wat meer diepgang en wordt het net wat tactischer dan een standaard vechtspel waarin je alleen maar je personage kunt kiezen en er niks aan kunt veranderen.