De meest omstreden engine in gamesland is natuurlijk de Voxel-engine van Novalogic zoals iedereen ondertussen wel weet. Voor de mensen die dit niet weten (zijn die er nog?) zal ik het dan maar weer vertellen…De Voxel-engine maakt geen gebruik van polygonen maar van, zoals de naam zegt, voxels. Dit houdt in dat de 3D videokaarten deze voxels niet kunnen renderen, omdat deze alleen maar polygonen ondersteunen. Hierdoor komt een groot gedeelte van de graphics bij de processor terecht waardoor het lelijk wordt en rete-traag gaat. Het voordeel van deze engine is dat deze hele grote landschappen op je beeld kan toveren, wat weer erg lastig is en veel kracht van je computer eist met behulp van polygonen. Nog een voordeel is dat je je processor zo erg kan martellen dat je deze op een maximale temperatuur kan krijgen, handig voor het testen van stabiliteit tijdens het overclocken.

Maar in Delta Force: Land Warrior zou dat allemaal anders gaan volgens Novalogic. Er wordt gebruikt gemaakt van de next-generation Voxel-engine die meer polygonen ondersteunt als zijn voorganger, en minder voxels.

Wat wil je nog meer? De perfecte gameplay van Delta Force (2) en de soepelheid en snelheid van een game als Q3/UT/Half-Life of wat nog meer te bedenken valt. Daar gaat je plezierstick toch van overeind staan? Toch wilde ik nog even mijn kritische blik over deze game laten gaan voordat het gereleast wordt, aangezien een Utopia op gamesgebied waarschijnlijk nooit bereikt zal worden.