Army Men Sarge's Heroes | Gamer.nl

Army Men: Sarge's Heroes is niet 3DO's eerste game gebaseerd op de plastic vechtmachines. Eerder mochten we al proeven aan de PC versie van Army Men: World War, naast deze game heeft de developer ook nog 2 handen vol aan Playstation games gemaakt van de soldaatjes. De games scoorden vaak niet echt hoog en verkochten ook niet al te best, laten we eens kijken of 3DO van haar fouten geleerd heeft en met AM:SH (Army Men: Sarge Heroes) eens een goede titel neergezet heeft.

Installeren en gaan met die banaan

Na een zware dag school achter de rug te hebben gehad kwam ik thuis en zag ik bij de post een mooie rechthoekige envelop met een GamePoint sticker erop liggen. Met een noodvaart ben ik naar mijn pc gerend en heb de cd van Army Men: Sarge's Herous in de DVD speler geslingerd. Na een halve minuut wachten gebeurde er nog niets, daar begint het gezeur al. Ieder spel wat tegenwoordig uitkomt heeft een autorun optie, behalve, je raad het al, Sarge's Heroes. Dan maar de cd-map openen en handmatig op de install knop drukken. Deze aktie bracht mij al in een stemming die je niet al te goed kan noemen, maarja ik blijf hangen, verder met de install.

Zoals bij iedere installatie krijg ik de optie om een compacte- of een gehele versie van de game te installeren. Ik kies keurig voor de hele install en ga door naar het “procenten” menu. Na een vrij lange setup krijg ik de melding dat ik geen DirectX 7.0 geïnstalleerd heb, och daar gaan we weer. “Op mijn computer staat geen DirectX 7 meneer, maar DirectX 8”. Gelukkig herkent het spel na een tijdje mijn nieuwere versie van de api en kan ik eindelijk beginnen met spelen.

Ik dubbelklik op het icoontje AM:SH en beland na een aantal tellen in de game, na een keurige intro wordt ik verder geleid naar het hoofdmenu. Zoals altijd begin ik eerst een kijkje te nemen bij de opties, want een spel niet geoptimaliseerd beginnen staat me niet aan. Eenmaal aangekomen in het gedeelte ziet mijn oog geen optie “Visuals”, of iets in die richting, staan. Ik kom tot de conclusie dat ik de game maar in één resolutie kan spelen, wat die resolutie is vertel ik later.

Laten we niet te treurig worden en maar eens gaan kijken wat de game naast een matige install en een menu zonder beeldweergaven eigenlijk echt te bieden heeft: laten we gaan spelen.