Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Redactiepost

Technische update: Gamer.nl werkt weer

Je kunt dit artikel namelijk lezen

Geschreven door Michel Musters op
De afgelopen dagen was Gamer.nl slecht bereikbaar. De technische problemen die dit veroorzaakten, zijn nu opgelost.

De nieuwe Gamer.nl-website die medio maart lanceerde, is een bètaversie. Dat betekent dat er achter de schermen nog altijd hard gewerkt wordt aan het oplossen van bugs en toevoegen van features voor de website. Ook proberen we hem steeds sneller te laten laden en gebruiksvriendelijker te maken.

Sommigen van jullie gaven al aan dat de slechte bereikbaarheid van Gamer.nl de afgelopen dagen echt not done was: daar zijn we het helemaal mee eens. We doen ons best om er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren. Zeker voor E3 volgende maand moet de website perfect bereikbaar zijn; daar ligt onze prioriteit op dit moment dan ook.

Features

Terwijl we de website zo stabiel mogelijk maken, werken we achter de schermen ook hard aan nieuwe features voor de website. Zo is het eerstvolgende project voor ons het realiseren van de productpagina's voor games. Op deze manier kun je van elke game uitgebreide informatie opvragen. Daarnaast werken we aan een uitgebreide zoekfunctie.

We willen jullie nogmaals enorm bedanken voor jullie geduld en ons verontschuldigen voor de irritaties die de technische problemen te vaak veroorzaken. Ons doel is de nieuwe Gamer.nl steeds stabieler maken zodat we nog jaren van deze website kunnen genieten. Tot die tijd hopen we in ieder geval dat onze artikelen wel vertrouwd kwalitatief hoogstaand zijn!

Kom je in de tussentijd nog bugs tegen, stuur dan vooral een mailtje naar bugreport@gamer.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Eerste beeld van Orgrim in Warcraft-film getoond Ratchet & Clank-film verschijnt in april 2016
18

Reacties op: Technische update: Gamer.nl werkt weer

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • chemicalscum

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Ik moet nog steeds een paar keer refreshen voordat ie volledig inlaadt.

    Edit: of het duurt gewoon vrij lang, optimaal is t zeker nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Goed dat jullie ons op de hoogte houden van de status van de website en een aantal functionaliteiten in het bijzonder. Ik zou het zelf ook interessant vinden als jullie wat dieper in zouden gaan in de materie. Bijvoorbeeld de zoekfunctie is interessant, vooral omdat ik zelf een aantal uitgebreide zoekfuncties gebouwd heb met lucene is het altijd leuk om te lezen welke technieken jullie gebruiken hiervoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michiel_Reshift

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Probeer eens met CTRL+F5, een harde refresh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Berischten plaatsten en teruglezen gaat ook nog helemaal niet goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bioh4zard

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Het grootste probleem is inderdaad dat hij (bij mij op Firefox) niet volledig inlaadt. CTRL+F5 lost dit probleem op, alleen zal het niet de bedoeling zijn uiteraard. Had al een mail naar bugreport gestuurd om het te melden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michiel_Reshift

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    niet volledig inladen is helaas iets wat lag aan een hele trage server. Die is nu een stuk gezonder belast en gaat alles sneller. We passen nogal wat zaken in de backend aan, en dat vraagt dan (helaas) om een harde refresh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • qsmits

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Developer hier;

    Vanmiddag een oplossing bedacht/gevonden voor het 'harde refresh-probleem'. Komt (hopelijk…) bij volgende deploys niet meer voor! :)

    Wij overwegen overigens al langer om een soort blogje/artikelenreeks te schrijven over de techniek achter onze nieuwe sites, gaat er zeker komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Svarog

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Jammer dat je nog steeds elke dag opnieuw moet inloggen. Waarom is er nog steeds geen optie om ingelogd te blijven?

    En ja, ik gebruik Internet Explorer 11 die op alle andere sites prima werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    En los van dat ik veel begrip heb voor de website / de mensen achter de website heel snel vind reageren is het toch wel bedroevend hoeveel tijd het kan kosten voor een professionele website om zaken als dit goed te regelen.

    Negativiteit / haat heeft niemand wat aan op het internet maar kan iemand toelichten waarom dit zo lang duurt aangezien dit naar mijn weten de 1e grote website is die hier zoveel problemen mee heeft, veranderingen aan PU e.d. van vroeger leken wat vlotter & soepeler te gaan en dat waren ook geen kleine aanpassingen als ik toen de verhalen mocht geloven.

    In elk geval succes en inhoudelijk blijft gamer.nl sterk als altijd maar de irritatie over de website problemen doen mij wel steeds vaker besluiten om een dagje of minder vaak per dag langs te komen :(

    Teleurgestelde fan Wormpaul

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • qsmits

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Teveel te doen, te weinig tijd… (ons team beheert/ontwikkelt 13 sites + serverbeheer, etc)

    We zijn bezig met wat ontwikkelingen die alles moeten versimpelen aan de achterkant, het wordt al beter! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Beetje lullig om te zeggen, maar met een 'professionele' site als deze zou dat niet uit mogen maken.. Ik zou de wind van voren krijgen als er zoveel problemen zijn met een officiele site (kijk als de beta nou apart zou draaien dan is het een ander verhaal)..

    Overigens lijkt het allemaal echt voor geen meter te werken, Edit werkt niet, refresh en mijn nieuw geposte bericht is weg..

    En wat nu het nut is van de speechbuble icon rechtsboven is voor mij ook een mysterie, je klikt erop en er komt een wit driehoekje onder (zowel op IE als op Chrome))..
    Nou ben benieuwd of deze post WEL geregistreerd is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • qsmits

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Om de performance problemen op te lossen hebben we hier en daar wat caching toegevoegd, deze update op dit moment om de 15 minuten, na de volgende deploy gaat de cache updaten bij wijzigingen, dus dan zie je nieuwe posts weer direct op de site verschijnen.

    De speechbubble zou moeten aangeven hoeveel reacties er zijn op jouw reacties, als je hebt aangezet dat je deze notificaties wilt ontvangen. Het blijkt echter inderdaad soms wel te werken en soms niet (bij mij deed hij het net wel). Staat bij de front-end op de ToDo lijst om er even naar te kijken… :)

    Eén van de hoofdredenen waarom we de oude site niet konden redden was dat deze afhankelijk was van een handmatig gecompileerde, specifieke (oude) PHP versie, die alleen werkte op 32 bit Linux kernels. Her-compileren van deze PHP versie met die opties/plugins kregen we niet voor elkaar omdat bepaalde pakketten niet meer beschikbaar waren, etc… Toen daarnaast de mediaserver hardware kapot ging, hebben we besloten om de ontwikkeling van de nieuwe site voorrang te geven.

    Echter gaat ontwikkelen van een site langzamer wanneer je 'm naast de ontwikkelomgeving ook 'live' draait, aangezien je deze omgeving dan ook moet beheren, etc…

    Daarnaast moet de back-end waar nu gamer en filmfan op draaien in de toekomst veel meer gaan doen (het is dus niet zomaar een website, het is een platform waarop meerdere/verschillende sites gehost kunnen worden, met geïntegreerd CMS, etc…).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Kan ik niet verwijderen???

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • qsmits

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Als je die knop ziet, dan is dat een bug, tenzij je 'superuser' bent. Alleen 'superusers' mogen posts/comments verwijderen. Normale users mogen alleen editen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    thanx voor de extra uitleg, en ik had al zo'n vermoeden wat die 'icon' moest doen, en warempel lijkt die vandaag ineens wel (deels) te werken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Nou, probleem is vandaag weer gewoon aanwezig (in iedergeval op IE11).. Moest weer een extra refresh doen om de boel bijgeladen te krijgen..
    En zoals Wormpaul het al zegt, de problemen duren nu al wel heel erg lang en zijn ook telkens weer wat anders.. En zoals ik ook al aangaf bij de bugreport, het lijkt er ook sterk op dat het helemaal niet getest wordt op IE11 (zelfde problemen op 2 compleet verschillende systeemconfiguraties, Windows 8.1 pro x64 en Windows 7 Ultimate x64)..

    maargoed, misschien komt het nog wel goed….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • qsmits

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Je hebt een punt dat het testen van de site in IE beter kan en moet.

    Het lijkt erop dat 'ze' onze windows machine weer hebben weggehaald, ik ga maar weer eens achter een andere aan voordat we de nieuwe deploy doen… :)


    Het refresh-issue zou zich vandaag echter niet voor hebben mogen doen, want er is geen deploy van nieuwe front-end code geweest…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 jaren, 2 maanden geleden
    Volgensmij toont de 'replies' icon altijd 1 reply meer dan dat er werkelijk zijn, de indicatie geeft bv 4 aan, maar als je er op klikt worden er maar 3 getoond.. Ook fijn zou zijn als bij klikken deze dan ook echt naar de reply zou springen en niet alleen naar het topic..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.