Deze week op Gamer.nl: Sinterklaasstream, events en reviews | Gamer.nl

In deze week op Gamer.nl neemt de hoofdredacteur van de website even de tijd om je te vertellen wat voor artikelen je deze week kunt verwachten. Ook worden er diverse andere gerelateerde zaken uit de doeken gedaan zodat je een beeld krijgt van hoe het er achter de schermen van één van de grootste gamesites van Nederland aan toe gaat.

November is (na vandaag) voorbij, de feestmaand staat voor de deur. Tijd om uit te rusten, toch? Niets is minder waar. Deze week wordt één van de meest drukke weken van het jaar op Gamer.nl en we proberen zo kort mogelijk samen te vatten waarom.

Reviews

Allereerst komen er nog drie gigantische games uit. Morgen verschijnen Just Cause 3 en Rainbow Six Siege officieel, vrijdag de rpg Xenoblade Chronicles X. We proberen alle drie de games te recenseren deze week, maar stuiten wel op wat problemen. Want hoewel we rond release pas wat mogen zeggen over Just Cause 3, is de game sinds dit weekend al bijna overal te koop. En Rainbow Six Siege laat helemaal lang op zich wachten, want we moeten de reviewcode nog ontvangen. Het spreekt voor zich dat we het vooral belangrijk vinden dat we de online multiplayergame goed hebben kunnen testen, zeker na de hobbelige open bèta. Dan heb je tenminste iets aan de recensie. Xenoblade Chronicles X bespreken we sowieso gewoon deze week.

Events

Donderdagnacht om 03:00 uur zijn The Game Awards. Zaterdagnacht is de PlayStation Experience-persconferentie. Op beide events verwachten we,  zoals we afgelopen week al schreven, een hoop nieuws, nieuwe aankondigingen en trailers. Je kunt de evenementen live bekijken op Gamer.nl, of gewoon rustig het nieuws lezen wat er uit voortkomt. Dit zijn waarschijnlijk de laatste grote nieuwsmomenten van het jaar voordat het angstvallig stil wordt.

Media has no description

Eindejaarscontent

Althans, stil qua nieuws, want vanaf vandaag beginnen we traditiegetrouw onze eindejaarscontent uit te rollen. Heel de maand december (en de laatste dag van november) hebben we weer genoeg originele content. Net zoals vorig jaar, kun je vanaf vandaag elke dag een artikel lezen in de rubriek 'De favorieten van de redactie'. In elk artikel bespreekt een Gamer.nl-redacteur zijn favoriete game of gamemoment van het jaar. Dat levert een aantal bijzonder originele verhalen op.

Verderop in december nemen we een aantal grote ontwikkelingen en nieuwsfeiten die dit jaar in de game-industrie zich voordeden onder de loep in uitgebreide analyses. Op de eerste kerstdag kun je lezen wat de 25 beste games van het jaar volgens Gamer.nl zijn.

En dan is er natuurlijk die heerlijk grote Top 100 van 2016. Op de laatste vijf dagen van het jaar tellen we af naar de meest veelbelovende game van volgend jaar. Vijf grote artikelen en vijf spectaculaire video's waarin we honderd prachtige games waar we op zitten te wachten behandelen. Het is inmiddels niet meer weg te denken op Gamer.nl en natuurlijk keert de feestelijke rubriek dit jaar gewoon terug.

Media has no description

Sinterklaa tream

Alsof die recensies schrijven, het nieuws van de events bijhouden en het voorbereiden van eindejaarscontent nog niet genoeg is, keert ook een andere populaire bezigheid terug op Gamer.nl. Net als vorig jaar houden we namelijk met zusteruitgaves InsideGamer en Power Unlimited de Sinterklaa tream, aanstaande vrijdag welteverstaan.

Gedurende het grootste gedeelte van de dag zijn we weer live op Twitch en hier op de website en geven we een onvoorstelbare hoeveelheid games en goodies weg. We hebben weer samengewerkt met alle grote uitgevers om een stapel cadeau's te verzamelen die niet eens in één Sinterklaaszak past. We hebben echt zo'n stapel games en merchandise dat we ons afvragen of we alles wel in een dag aan jullie weggegeven krijgen. Maar we gaan het proberen, aanstaande vrijdag dus! Zorg dat je er 's ochtends al bij bent!

Nieuwe update voor de website

Het zweet staat inmiddels op ons voorhoofd, maar we zijn er nog niet. We gaan deze week namelijk ook een nieuwe update voor Gamer.nl lanceren. Uit bèta is hij dan nog nét niet (wel bijna), maar we zijn wel erg blij met de nieuwe versie. Details volgen nog!

En hiermee sluit ik deze bomvolle Deze week op Gamer.nl af, want zoals je ziet staat er zoveel op stapel dat we er maar snel mee moeten beginnen voordat de week alweer voorbij is. Wij gaan er van genieten, hopelijk jullie ook!