Een dag te laat, maar met een goede reden: achter de schermen draaien redactie en techniekafdeling op volle toeren om Gamer.nl V6 af te krijgen. Er wordt gebouwd, er wordt getest, er wordt feedback verwerkt, er wordt meer getest, en er wordt alles aan gedaan om de nieuwe website zo snel en zo goed mogelijk klaar te krijgen. We lanceren het nieuwe Gamer.nl eerst in bètavorm, wat betekent dat nog niet alle geplande functies vanaf dag één beschikbaar zijn.

Tot die tijd blijven we problemen ondervinden met de mediaserver. Daardoor is het voor ons alleen mogelijk om bestaand beeldmateriaal van onze mediaserver te plaatsen op de frontpage. Met de lancering van Gamer.nl V6 wordt het probleem verholpen. Tot die tijd komt het voor dat we gebruik moeten maken van oud beeldmateriaal.

Zoals we vorige week al aankondigden verdwijnt de Gamer.nl-app uit de App Store en Google Play. We vervangen de app met een responsive design, zodat je Gamer.nl vanaf de lancering van de nieuwe website in de browser van je telefoon of tablet bekijkt. Inclusief (bijna) alle functies van de browserversie. Met een snelkoppeling op het thuisscherm van je mobiele apparaat ga je vervolgens met één tik op het scherm naar Gamer.nl.

Nog steeds willen we ons niet branden aan een lanceerdatum voor Gamer.nl V6, maar later deze week hopen we met groot (en goed) nieuws te komen hierover.

Nog geen review

Tussen alle constructiewerkzaamheden blijven we natuurlijk artikelen publiceren. Gisteren las je al ons oordeel over Mario Party 10 en JRPG Oreshika: Tainted Bloodlines, terwijl onze in Londen gevestigde redacteur Sander Holsgens verslag deed van interessante indiegames op de EGX Rezzed-beurs. Vandaag kijken we terug op een week GTA Online Heists en lees je ons oordeel over unieke skateboardgame OlliOlli 2. Later deze week kijken we uitgebreid naar Sid Meier’s Starships, de psychologie achter de savegame en de situatie rondom FIFA Ultimate Team.

Ook lichten we een tipje van de sluier over Battlefield Hardline. Wie verder kijkt dan alleen Gamer.nl heeft ongetwijfeld gezien dat vandaag her en der de eerste recensies verschijnen over de nieuwe shooter van EA, gebaseerd op internationale reviewtrips. Gamer.nl krijgt de code later deze week pas binnen, waarna redacteur Ron Vorstermans er direct mee aan de slag gaat. Hij zal de game livestreamen via het Twitch-kanaal van Gamer.nl; zijn oordeel verschijnt volgende week. Liever leveren we, als dienst naar de Gamer-bezoeker, ons oordeel op de dag van de release, maar de problematische situatie rondom Battlefield 4 destijds (en andere games die sterk op online elementen leunen) leert dat het loont om de game met het nodige geduld tegemoet te treden.

Een zelfde situatie geldt voor Cities: Skyline; ook daarvan verscheen de code later dan gepland in onze brievenbus. De game gooit internationaal hoge ogen; hoger dan genregenoot SimCity in 2013. Redacteur Pascal Badenbroek is momenteel druk bezig met bouwen. En met reflecteren op de kwaliteit van de populaire city-builder.

Rest ons te eindigen met een woord van dank. Gamer.nl roeit momenteel met de technische riemen die het heeft, wat betekent dat de website niet in zijn ultieme vorm op je scherm verschijnt. Jullie dragen constructief bij in de reacties onder artikelen en updates van onze kant, en houden de discussie inhoudelijk gaande, bijvoorbeeld onder onze review van Hotline Miami 2. Dus bij dezen: dank voor jullie geduld en dank voor jullie bijdrage!