Redactiepost

Deze week op Gamer.nl: Aankondigingen en reviews

Wat valt er deze week allemaal op Gamer.nl te beleven?

Geschreven door Michel Musters op

In deze week op Gamer.nl neemt de hoofdredacteur van de website even de tijd om je te vertellen wat voor artikelen je deze week kunt verwachten. Ook worden er diverse andere gerelateerde zaken uit de doeken gedaan zodat je een beeld krijgt van hoe het er achter de schermen van één van de grootste gamesites van Nederland aan toe gaat.

Terwijl de mussen zowat van het dak afvallen, blijven wij natuurlijk gewoon lekker binnenshuis om jullie van het laatste gamenieuws en artikelen te voorzien. Na een intens weekend (de onthulling van Battlefield 1, inclusief een eerste preview) verwachten we deze week niet te stoppen. Sowieso staan er nog wat mysterieuze onthullingen in petto voordat de E3 start, en daar beginnen we deze week al mee.

Waar we wel al wat over kunnen zeggen, is de lading reviews die we deze week in petto hebben. Vanaf 20 mei is Fire Emblem Fates verkrijgbaar en donderdag lees je de uitgebreide recensie, waarbij we de drie verschillende versies bespreken. Inmiddels hebben we ook al flink wat uren in de 'hero-shooter' Battleborn zitten en kun je later deze week een weloverwogen recensie verwachten. Zeker bij games die zo sterk op online modi leunen, vinden we het belangrijk om de tijd te nemen. Dan maar geen recensie op de dag van release.

Andere games waar we deze week een recensie van verwachten zijn onder andere motorcrossgame MXGP 2 en de derde episode van de geprezen adventurereeks King's Quest.

We blijven natuurlijk ook doorgaan met het plaatsen van interessante achtergrondverhalen. Zo kijken we deze week naar de genres steampunk, cyberpunk en dieselpunk en leggen we de verschillen uit. Zeker nu we weten dat Dishonored 2 dit jaar uitkomt, maar ook met de aankomende release van de nieuwe Deus Ex, denken we dat dit het ideale moment is om je bekend(er) te maken met dit interessante genre.

Wees overigens ook niet verbaasd wanneer je onze toplijstjes voor de huidige generatie consoles de komende weken geüpdate ziet worden. Nu de warme lente- en zomermaanden aanbreken is dit het ideale moment om deze lijstjes (zie ze rechts op de frontpage of naast elk artikel, inclusief deze) nog eens goed te evalueren en te bepalen wat de tien beste games per platform zijn. In het verlengde daarvan zijn we ook van plan definitieve lijstjes van oudere consoles en natuurlijk de pc als gameplatform te maken.

Oh, en voordat we het vergeten: vanaf morgen is Uncharted 4: A Thief's End verkrijgbaar. In ons lanceringsdossier kun je alles vinden over de game, inclusief de review, en geven we in totaal zeven keer The Nathan Drake Collection weg, zodat je helemaal voorbereid aan Nathan's nieuwe avontuur kunt beginnen!

Afgelopen week verschenen op Gamer.nl

DICE-ontwikkelaar maakt Bloodborne na in Unreal Engine 4 Activision nog altijd eigenaar van Crash Bandicoot-franchise
1