Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Redactiepost
None

De Gamer.nl podcast: Bloodborne, amiibo en Halo Online

De paasaflevering

Geschreven door Arthur van Vliet op
In aflevering zes van de Gamer.nl-podcast is Gamer-redacteur Marcel Vroegrijk te gast: als Souls-fanaat weet hij als geen ander of Bloodborne een waardige opvolger van Demon's Souls en Dark Souls is. Verder vat Joe de Nintendo Direct-uitzending samen (hint: amiibo spelen de hoofdrol!) en geeft Ron zijn kijk op free-to-play-shooter Halo Online die alleen in Rusland te spelen is.

De podcast is te beluisteren op iTunes of Youtube, je kunt 'm ook downloaden (rechtsklikken en Opslaan Als). Voor vragen, kritiek of andere opmerkingen kun je hieronder in de reacties terecht. Als je de podcast waardeert, vergeet dan niet een recensie achter te laten op iTunes!

De Gamer.nl podcast aflevering 6 is opgenomen met headsets van Turtle Beach.

Luister via iTunes

Luister en download mp3

Dit artikel delen:

Lees meer

Bloodborne Etherium
4

Reacties op: De Gamer.nl podcast: Bloodborne, amiibo en Halo Online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Panzermeister

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Leuke podcast. Wil wel graag even mijn mening geven over het stukje van Onlive.

    Ik kan mij er persoonlijk wel aan storen dat games waar ik geld voor neer tel, een dikke 50 euro nog wel, na een aantal jaren al hun online functionaliteit verliezen. Ik vind het gewoon diep triest eigenlijk. De games worden al niet veel meer gespeeld dus de belasting op de servers is al minimaal. Hoeveel moeite kan het dan kosten om die servers gewoon in de lucht te houden? Waarschijnlijk teveel, maar dat hebben ze dan te danken aan hun eigen slechte programmeerwerk.

    Het is wel een van de redenen dat het nu meer dan 10 jaar geleden is dat ik voor het laatst betaald heb voor een game van uitgevers als EA en Activision. Ik heb ze wel gespeeld uiteraard, daar heb je de Scene voor. Aangezien een game iets digitaals is en daardoor qua materiaal gratis oneindig te herproduceren is vind ik het ook onzin dat dit 1 op 1 met diefstal vergeleken wordt.

    Ik snap heel goed dat mensen zeer kwaad worden van dat soort praktijken als bij OnLive. Als je een product verkoopt dan verwachten mensen dat het product voor altijd van hun is. Dat geld dus ook voor Steam. Noem het dan een abonnement op het spelen van de games waar een maandelijks bedrag voor betaald wordt en ga mensen niet in de waan brengen dat ze iets kopen wat hun eigendom wordt. Als Steam ooit failliet gaat denk ik dat de eigenaren er niet goed vanaf gaan komen.

    Dat het jullie als journalisten allemaal wat minder kan schelen dat kan ik begrijpen, jullie krijgen zoveel games om je oren elke dag. Jullie moeten echter niet je taak vergeten om juist zeer kritisch te staan tegenover de industrie en op te komen voor de 'gewone gamer', oftewel jullie lezers c.q. klanten. Er wordt met online platforms als Steam, waar uitsluitend digitaal goed (oneindig herproduceerbaar) verkocht wordt voor echt geld, bakken met geld verdient dat wil je gewoon niet weten. Hoeven wij absoluut geen medelijden mee te hebben. Ik zeg, haal die hooivorken uit de schuur!

    Ik denk zelfs dat het grove geld wat er momenteel nog steeds verdiend wordt in de gameindustrie DE hoofdreden is van het gebrek aan kwaliteit van een heleboel games van tegenwoordig. De Playstation 4 bijvoorbeeld verkoopt gewoon heel erg goed, ondanks het feit dat er eigenlijk nauwelijks echt noemenswaardige games op uit zijn. Waarom zouden ze dan moeite gaan doen? Als WIJ als gamers weer van die echte topgames willen spelen zullen WIJ de lat hoger moeten leggen wat eisen betreft. Voting with your wallet noemt men dat. Als je denkt dat je door juist veel geld uit te geven aan (mindere) games de developers sponsort en dat er daardoor betere games komen zit je er volledig naast; dat geld zal verdwijnen in de zakken van de uitgevers, je betaald gewoon de nieuwe Ferrari van Bobby Kottick e.d, niets meer dan dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Exalian

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Dus: Als Nintendo een game maakt zonder Mario in de gamem dan wordt er gezegd "Dit zal niet zo goed verkopen omdat men het niet kent, waarom geen Mario er in stoppen?". Maar als ze een game maken, en dan Mario er in stoppen om het bekender te maken, dan gaan wordt er bitchd "Waarom altijd die Mario in de games?!? We willen nieuwe IP!!".
    En zo lijkt het ALTIJD te gaan bij wat Nintendo ook doet tegenwoordig. Ze doen het nooit goed…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Exalian

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Over die Amiibo's: Je hebt ze NIET nodig om je games te kunnen spelen. Het voegt enkel wat extra opties of gameplay toe BOVENOP de bestaande game. Je hebt ze dus helemaal niet nodig.
    Ga je ook zitten zeiken dat je andere platformen niet wilt kopen omdat je ALTIJD dlc MOET kopen bij de games?
    Bij een Amiibo kan je het iedergeval nog gebruiken in verschillende titels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Exalian

    • 2 jaren, 3 maanden geleden
    Als er geen consoles meer zijn met fysieke games, dan is het afgelopen met de game industrie.
    Online is tijdelijk. Let maar op, er gaat een backlash komen van al dat gepush om alles via online te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.