Wij liepen er tijdens de presentatie van de game op de Games Convention eerlijk gezegd niet zo heel erg warm voor. De ontwikkelaar probeert deze weinig inspiratievolle smeltkroes van bewezen stijlen uit eerdere actiegames te verhullen, met een in hun woorden originele en in het oog springende artstyle. Nou oogden de menu's best rebels, met ongeremd gebruik van tribals en veel rode en bruine kleuren, en waren de prominente karakters stuk voor stuk in zo gewaagd mogelijke kledij gestoken, maar dat maakt de presentatie niet meteen stijlvol. Het komt eerder geforceerd over om eerlijk te zijn.

Die indruk werd verder bevestigd door de trailer waarmee de game ingeleid werd. Onze onverschrokken dame knalde groepjes boeven meedogenloos af met haar pistolen, terwijl ze ons ondertussen trakteerde op allerlei volstrekt onnodige, maar wel stijlvol ogende bewegingen. Natuurlijk werd het geheel ondersteund met een stevige beat, veel slowmotion effecten en shots van onze hoofdrolspeelster die naakt ligt te badderen. Nou moeten wij toegeven dat al deze elementen, hoe generiek ook, toch tot een hele toffe actiegame kunnen leiden. Helaas bleef daar niet zo heel veel van over tijdens de demonstratie van de gameplay.

In deze demonstratie werd er met het vrouwelijke spelkarakter door uitermate saai ingerichte en erg kale ruimtes bewogen die maar weinig aan de verbeelding over lieten. Iedere ruimte was even vierkant en rechthoekig ontworpen, met een bovendien zeer eenzijdig kleurpatroon. De belichting was bovendien zo ontzettend plat en zonder dynamiek, dat het nauwelijks nog door kon gaan als PS3 of Xbox 360 game. In combinatie met het matige texturewerk op de muren en objecten, deed de game meer denken aan een PS2 game in HD-resolutie. Neem de bijgevoegde screens met een dikke, vette korrel zout, want zulke sterk nabewerkte plaatjes hebben we zelden gezien.

Gameplay komt, net als in Stranglehold, neer op schieten, schieten, en nogmaals schieten. Ook net als in Stranglehold, kun je tijdens de shootouts allerlei stijlvolle bewegingen aanwenden om de actie wat meer smaak mee te geven. Níet zoals in Stranglehold, lijkt de mogelijkheid om fatsoenlijk achter obstakels te schuilen compleet afwezig te zijn. Ook niet zoals in Stranglehold, is de omgeving van Wet die wat betreft interactie net zo statisch is als het oogt. Niets geen destructie in deze game, alles blijft netjes op z'n plaats liggen. Je kunt dan wel weer aan spijlen slingeren, over tafeltjes glijden, tegen muren aanspringen en achterwaarts van een ladder afglijden, maar de actie komt zo zielloos over, dat het je in ieder geval als toeschouwer niet tot nauwelijks raakt.

Nee, wat betreft presentatie heeft de ontwikkelaar nog heel wat werk te verzetten. De game mist enige bezieling, wat met een eentonige actiegame als dit natuurlijk funest is. We zouden graag zien dat men de komende tijd flink wat verbeteringen doorvoert in de grafische engine en dat men de actie wat beter vormgeeft. Als je toch al zoveel afkijkt van andere producten, doe het dan ook in z'n volledigheid, want nu mist de game gewoon een deel van de essentie van een goede actiegame.