Too Human | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Silicon Knights, demakers van onder andere het spannende Eternal Darkne voor de Gamecube, pakkenhet ambitieus aan op de Xbox 360. Het bedrijf en het spel Too Human, hebbensamen een hele geschiedenis achter de rug. Too Human was oorspronkelijk eenproject voor de PSone en werd later overgezet naar de Gamecube. Vorig jaar lietde ontwikkelaar weten dat het spel nu in ontwikkeling is voor de Xbox 360 endat Too Human niet een enkele game, maar gelijk een trilogie wordt. SiliconKnights heeft blijkbaar vertrouwen in het succes van het spel, maar waarom?

Het gevecht tu en mens en machine is onderwerp van tal van filmsen games, en het is een thema waar we nog niet vanaf zijn. Het blijft boeiendom te zien dat machines, door mensenhanden gemaakt, het uiteindelijk kunnenwinnen van de mens. Dat technologie, bedoeld om de mensheid te helpen, dezeuiteindelijk vernietigd. Too Human gaat verder op dit onderwerp met een leuketwist. In een verre toekomst zijn er oeroude machines die het bestaan van de mensheidbedreigen. De speler wordt naar aarde gestuurd om de mensheid te redden, enhier is de twist: jij speelt de god Baldur die tegelijkertijd mens en machineis. Wie weet staat de speler in een later deel van de serie wel aan de kant vande machines, maar dat is van latere zorg. Eerst de mensheid maar eensbeschermen.

Too Human is een snelle third-person actiegame dat nergensecht opzienbarend bijzonder is als concept. Qua uitwerking en speelbaarheidmoet het spel echter boven al die andere actiegames uitreiken. Hoofdpersonage Baldurheeft erg veel weg van bepaalde personages uit Unreal Championship 2 voor deXbox. Een sterk panzer, een flinke stok om mee te meppen en ook genoeg wapensom mee te schieten. De nadruk ligt in Too Human echter, in plaats van hetschieten, op de melee-actie.

Too Human biedt op een subtiele manier zelfs wat RPG-achtigeelementen. Zo is Baldur door de speler volledig aan te pa en. Niet alleen deopvallende kenmerken, zoals zijn armor en wapens, maar ook zijn aanvalstechniekenen de combo’s zijn naar eigen wensen aan te pa en. Via Xbox Live wordt jeeigen unieke Baldur online gebracht, waarmee je tot vier spelers tegelijkcoöperatief kunt spelen. Elk personage zal weer anders vechten, omdat in het uiteindelijkspel zo’n honderd verschillende combo’s verwerkt zullen zitten.

Too Human wordt tot leven gebracht door de Unreal Engine 3.Een ontzettende populaire engine dat voor veel next-gen games gebruikt wordtzoals Stranglehold en Gears of War. Niet voor niets, want de engine is heel wat instaat. Silicon Knights belooft een filmachtige ervaring door het gehele spel.Met de tu enfilmpjes, maar ook door de actievolle gameplay. Van wat we tot nutoe van filmpjes hebben gezien, zijn Baldur’s animatie niet van de hoogstekwaliteit. Silicon Knights heeft al in interviews gezegd dat ze gameplay boven lookskiezen, maar als je ziet dat het bij andere games wel werkt begin je toch af tevragen. De ontwikkelaar zegt er nog aan te werken, dus wellicht valt het in deuiteindelijke versie alleen maar mee.

Silicon Knights vergelijkt zelf de trilogie met filmtitelsals Star Wars en The Lord of the Rings, die beiden ook in een serie van drieverschenen. Of het bedrijf legt de lat veel te hoog, of ze zijn zo zeker vanzichzelf dat de games simpelweg niet kunnen floppen. Het spel zal moetenconcurreren met een hele rits aan goede actietitels die eind dit jaar en beginvolgend jaar op de Xbox 360 verschijnen. Zou Too Human daar zijn hoofd bovenwater kunnen houden? We zullen het zien als het spel rond de kerst in dewinkels komt te liggen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou