Square Enix lijkt weer de westerse doelgroep aan te willen spreken. Met de overname van Eidos en de samenwerking met ontwikkelaars als Gas Powered Games en Double Helix kunnen weer games gemaakt worden voor groepen die voorheen ontoegankelijk waren. De RTS Order of War is zo'n game waarmee Square-Enix een kansje wil wagen. En ondanks de inspiratieloze titel wil ontwikkelaar Wargaming.net toch wat nieuws brengen in de verzadigde markt voor WOII-strategiegames.

Als het gaat om strategiegames, lijkt Square-Enix vooral een voorkeur te hebben voor schaal. Net als Supreme Commander 2 (Gas Powered Games) zal ook Order of War sterk gericht zijn op enorme slagvelden. Wargaming.net heeft daarom gekozen een aantal historische en epische gebeurtenissen te includeren aan zowel geallieerde als Duitse zijde. Zo zal de Duitse campagne zich afspelen op het oostfront, een strijdtoneel dat zich door de enorme Russische steppen perfect leent voor grootschalige vuurgevechten. De Amerikaanse campagne met de invasie van Normandië belooft net zo groots te worden.

In het heetst van de strijd nemen honderden troepen deel aan de strijd. En aangezien de schaal zo enorm is, neemt het realisme ook toe. Tanks kunnen al op grote afstand hun doel raken en infanterie hoeft niet op steenworp afstand te komen om dekking te geven aan andere troepen. Individuele situaties zijn natuurlijk mooi om te zien, maar bedenk wel dat er tientallen zullen plaatsvinden. Om de gameplay overzichtelijk te houden is het opbouwen van een basis achterwege gelaten. Iets dat al een tijdje een trend is in het genre. Wargaming.net gaat er bovendien prat op dat de hele game is te spelen zonder menu's en met alleen de muis.