Eind 2000 kwam Fox Interactive met de First Person Shooter No One Lives Forever aanzetten. Veel marketing was er niet aan vooraf gegaan en de verwachtingen bij het publiek waren dan ook niet echt groot, wat aanvankelijk tot een redelijk slechte verkoop leidde. De mensen die No One Lives Forever echter wel gespeeld hadden waren dusdanig overtuigd van de kwaliteiten van het spel, dat via mond-op-mond reclame de populariteit van NOLF een paar maanden na de release een echte opleving kreeg. Ook de arabieren maken hun terugkeer in NOLF2. Do you wanna buy my monkey?

No One Lives Forever was dan ook niet zomaar een FPS maar eentje die stealth gameplay met actie wist te combineren en er daarnaast een voor het genre ongekende lading humor overheen gooide. Tevens was het grafisch zeker te verteren en had het een uitgebreid gamma aan mooi ontworpen locaties waarvan de grote ondergrondse basis misschien wel het leukste was. Nu, krap twee jaar later, is het vervolg al bijna klaar. Het team van Monolith heeft hard gewerkt en de game-engine van allerlei nieuwe snufjes voorzien, een boel nieuwe grappen bedacht en zoveel mogelijk originele gameplay elementen toegevoegd. Wij bekijken alvast wat ons allemaal te wachten staat in dit tweede deel van de grappigste FPS op de PC.

Ninja's tijdens een tornado, een van de unieke situaties in NOLF2

We schrijven het jaar 1968. In No One Lives Forever 2 kruipen we wederom in de rol van Cate Archer, een geheim agente van de geheimzinnige organisatie genaamd U.N.I.T.Y. met de doelstelling de kwaadwillende organisatie H.A.R.M. uit de weg te ruimen. H.A.R.M. is namelijk van plan om een Derde Wereldoorlog te ontketenen met een geheim plan in de Sovjet Unie. Cate Archer wordt, zoals je al zou verwachten, erop uit gestuurd om dit te voorkomen. H.A.R.M. stuurt op haar beurt weer een aantal spionnen de wijde wereld in die Cate uit de weg moeten ruimen. Over het verloop van het verhaal is nog niet veel bekend, maar wel zullen een aantal oude bekenden weer hun opwachting maken, maar zullen we ook een aantal nieuwe bad guys ontmoeten.