E3-preview: Destiny 2 (pc) | Gamer.nl

E3-preview: Destiny 2 (pc) | Gamer.nl

Eerlijk is eerlijk, het is wat onwennig, Destiny 2 op een pc. Het stigma dat pc-shooters sneller en op hoger niveau te spelen zijn dan consoleshooters klopt weliswaar, maar de eerste Destiny was met zijn auto-aim, menu’s en matchmakingsysteem duidelijk geënt op het spelen op een console. Op de E3 spelen we de allereerste missie van het vervolg op een desktop. Met een 4K-resolutie en een consistente framerate van ver boven de zestig fps is dat even wennen.

De openingsmi ie loodst ons langs plekken in The Tower waar we in deel één zo vaak zijn geweest, maar toont ook segmenten van de social hub die we nog niet eerder mochten verkennen. Heel veel tijd om alles in ons op te nemen krijgen we niet. Los van alle uit de lucht vallende vijanden leiden de sturende kreten van onze teamgenoten behoorlijk af. The Tower wordt onder vuur genomen en dat resulteert op zijn zachtst gezegd in chaos. In het origineel zou deze mi ie de meest filmische van allemaal zijn geweest.

Media has no description

Mooier

Direct valt op hoe de pc de game grafisch en technisch naar een hoger niveau tilt. Dat is allemaal niet zo verra end gezien de hardware, maar met name de lighting en de reflectie van lichtbronnen op hun omgeving werpen letterlijk een ander licht op het Destiny dat we al kennen. Explosies zien er veel voller uit en de lensflares en blooming-effecten zijn wennen.

Bovendien, voor het eerst hoeven we de game niet te spelen op een cap van dertig frames per seconde. Met name in de multiplayer is dat een welkome toevoeging. En het spelen met een muis en toetsenbord heeft nog een andere bijkomstigheid: gezien Destiny geen cover-shooter is en je vrij in de omgeving rondrent en –springt, weten we ons zonder een controller vrij gemakkelijk door de lineaire levels te knallen.

Media has no description

Nu nemen we aan dat Bungie, dat in de ontwikkeling wordt bijgestaan door Blizzard, de moeilijkheidsgraad voor pc-gamers opvoert, maar daar is in de demo nog niet veel van te merken. Dat gezegd hebbende: we spelen met een personage dat level 20 is en dat is duidelijk te hoog. We raggen door de eindbaas heen met onze Super en leggen normale vijanden om met louter één kogel van een sniper.

Vertrouwen

Op basis van een level van tien minuten is het verder louter speculeren geblazen. We weten over het nieuwe wapensysteem, de nieuwe vaardigheden van dezelfde drie cla es als in Destiny één, maar als we daarop ingaan kunnen we net zo goed doorverwijzen naar Wikipedia. Bovendien zijn zulke details voor de pc-gamers niet zo intere ant: het zijn aanpa ingen die mensen die onbekend zijn met het eerste deel bar weinig zullen zeggen.

Nee, pc-gamers die zich voor het eerst aan deze serie gaan wagen hoeven enkel dit te weten: de eerste Destiny heeft zeer solide co-op-mechanics (zeker in de fantastische Raids) en is na maandenlang aankloten door Bungie verworden tot een diepgaande loot-shooter met een uitdagende multiplayermodus. Daarop inhakend: als je geen fan bent van dlc-modellen in games kun je Destiny 2 op voorhand laten liggen. Een van beste multiplayermodi werd toegevoegd middels betaalde dlc.

Media has no description

Bungie heeft fouten gemaakt, ja, maar de ontwikkelaar sloeg met verve terug. Het is nu aan de gerenommeerde studio in Seattle om alles in Destiny 2 van begin af aan goed te doen. Natuurlijk kunnen dingen als een wankele balans in de multiplayer of een tekort aan leuke multiplayermaps frustreren, maar zelfs dan wordt Destiny 2 uiteindelijk een goede game. Ook op de pc. Daar durven we dankzij de hulp van Blizzard gif op in te nemen.

Destiny 2 komt op 24 oktober uit voor pc. De Xbox One- en PS4-versies verschijnen op 6 september.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou