Nieuws

Zwarte Dualsense-controller voor PlayStation 5 duikt op

FCC brengt foto's uit

Geschreven door Jacco Peek op
De Federal Communications Commissie in de Verenigde Staten heeft foto's van een zwarte Dualsense-controller uitgebracht voor de PlayStation 5.

De onafhankelijke commissie reguleert elektronica en legt regelmatig producten vast die het beoordeelt. In de negen afbeeldingen is een volledig zwarte Dualsense te zien, waar de reguliere controller zwart-witte kleuren bevat.

Het is de tweede keer dat de FCC een zwarte versie van de Dualsense vastlegt. Opvallend is dat de knoppen toen wit waren, waar de recentere versie enkel zwarte knoppen bevat.

Mogelijk is de controller bedoeld voor development kits van de PlayStation 5 en niet voor de verkoop. Of er een zwarte versie van de Dualsense verschijnt is dus nog onduidelijk.

De reguliere Dualsense wordt geleverd bij de PlayStation 5, die op 19 november lanceert. In de Verenigde Staten lijken accessoires echter op 30 oktober al in de winkels te verschijnen, ruim voor de releasedatum op 12 november.

Dit artikel delen:

Lees meer

Call of Duty: Black Ops Cold War-bèta met een dag verlengd Sony reageert op kritiek opname voice chat PlayStation 5
20

Reacties op: Zwarte Dualsense-controller voor PlayStation 5 duikt op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 18 oktober 2020 13:20
    We gaan toch niet echt verbaasd zijn dat er zwart controllers gaan komen voor de ps5 toch? Al sinds jaar en dag worden ze is verschillende uitvoeringen qua kleurstijl uitgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 oktober 2020 15:17
    @Jumpman ik vroeg mij eerder deze week ook af wat de nieuwswaarde was van een artikel. Kreeg gelijk kritiek. Dus kan je beter niet vragen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 18 oktober 2020 16:04
    @darkmanwls je gaf zelf ook gelijk kritiek toch? Of zijn het dubbele standaarden :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 18 oktober 2020 21:10
    @Millman7 Precies

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 oktober 2020 23:35
    @Millman7 Volgens mij hebben we het niet over dezelfde reactie, en uiteraard is er een dubbele standaard, respect my authoratah!!!
    en @Mmo-veteran Spuit 11 geeft ook modder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 05:46
    @darkmanwls over de nieuwswaarde van het artikel (of andere) spreek ik me niet zo heel snel over uit maar ik doelde op de tekst dat het nog onduidelijk is of er wel een zwarte controller komt. Het is niet de vraag of maar eerder wanneer deze verschijnt 😜.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 oktober 2020 07:03
    @Jumpman uiteraard, Sony heeft bij iedere console al vanaf de ps1 controllers in verschillende kleuren uitgebracht. Dat gaan ze nu ook weer doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 oktober 2020 09:26
    @darkmanwls nou dat. Als we even terug kijken naar iedere andere ps console dan zijn er zwarte uitvoeringen geweest dus we kunnen wel veilig stellen dat dat nu ook gebeurt.ik zeg niet perse direct bij launch maar ik kan er veilig heel mijn game collectie om verwedden πŸ˜‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 18 oktober 2020 15:53
    Nu de console nog πŸ‘

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 18 oktober 2020 17:02
    @Aquemini +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 18 oktober 2020 17:29
    @Aquemini Liever dat Sony gewoon voor €20 ofzo custom faceplates verkoopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 oktober 2020 18:11
    @poklaan Nee, liever niet, ik wil niet nog eens 20 euro extra neer moeten leggen om mn console mooi te krijgen. Ze hadden nooit de standaard in wit moeten doen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 18 oktober 2020 21:11
    @SuperDre Inderdaad! Lelijke console man. Groot en lelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 oktober 2020 18:11
    Nou nog hopen dat Sony ook de PS5 zelf in deze mooie mat zwart finish uitlevert, zonder dat je extra geld hoeft uit te geven aan eventuele custome faceplates.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 18 oktober 2020 21:12
    @SuperDre Dont get your hopes up. Sony kennende zal je lekker extra moeten betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 oktober 2020 03:51
    @Mmo-veteran hoezo "sony kennende"? Ik heb nou niet het idee dat Sony nou een enorme geldwolf is in vergelijking met de concurrentie. Het zijn allemaal bedrijven die winst willen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 18 oktober 2020 23:30
    @SuperDre Afplaktape en de zwarte spuitbus eroverheen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fappingsnake

    • 18 oktober 2020 21:30
    Dit is zoiezo geen officieel ding. Het mist de afbeeldingen op de knoppen. En het is het gewoon TE zwart… waarschijnlijk een omhulsel gemaakt met een 3d printer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 oktober 2020 03:56
    @Fappingsnake Ik denk eerder een prototype.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rexus

    • 19 oktober 2020 17:03
    @darkmanwls Er is geen reden om een prototype aan de FCC te leveren.
    Dit is een organisatie die producten voor consumenten keurt; ik zou er van uit gaan dat het hier om een echt product gaat dat rond de launch in de winkel komt te liggen.

    Het kan wel zo zijn dat alleen voor de goedkeur een zwarte behuizing is gebruikt om zo de echte looks te verbergen, of dat de witte variant nog niet beschikbaar was.