Zes procent van consumenten koopt DLC voor console | Gamer.nl

Zes procent van consumenten koopt DLC voor console | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Vijftien procent koopt DLC voor de PC of Mac, vier procent via een smartphone en twee procent doet dit via een blu-rayspeler of digitale videospeler.

De betrekkelijke lage percentages van consumenten die downloadbare content aanschaffen zullen in de toekomst een flinke stijging zien, denkt Ru Crupnick, vicepresident van de NPD Group. “De belofte van altijd verbonden zijn zal waarheid worden. Consumenten vragen al naar internetconnectiviteit voor hun blu-rayspelers en de helft van alle gameconsoles is al verbonden met het internet. Ook gaat de deur steeds verder open voor muziek, video, gamen en ander vormen van entertainment.”

Het onderzoek werd gehouden onder consumenten van dertien jaar of ouder en hield gedurende drie maanden hun downloadgedrag met betrekking tot DLC bij. Hoeveel mensen mee hebben gedaan is niet bekend. Ook een definitie van wat het onderzoek beschouwt als DLC ontbreekt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou