Nieuws
parel, zelda

'Zelda: Wind Waker en Twilight Princess komen dit jaar naar Switch'

Aldus meerdere insiders

Geschreven door Michel Musters op
Zowel The Legend of Zelda: Wind Waker als The Legend of Zelda: Twilight Princess moeten later dit jaar op Nintendo Switch uitkomen, zo melden diverse insiders.

VGC-journalist en Yooka-Laylee-producent Andy Robinson meldde vannacht op Twitter dat beide games dit jaar naar de Switch komen. Hij zegt daar honderd procent zeker van te zijn. 

Ook Eurogamer-journalist Thom Phillips, die vaker Nintendo-informatie naar buiten lekt, hint naar iets soortgelijks. Op Twitter uitte iemand zijn teleurstelling in het feit dat Twilight Princess en Wind Waker niet voor Switch zijn aangekondigd tijdens de Direct-uitzending afgelopen avond, waarop Phillips antwoordde met: "Zie je over een paar maanden".

Tijdens de Direct-uitzending gisterenavond werd een HD-versie van Wii-game The Legend of Zelda: Skyward Sword aangekondigd voor de Switch. Het spel komt op 16 juli uit en het is voor het eerst dat de game op een andere console dan de Wii speelbaar is. 

Wind Waker verscheen oorspronkelijke op de GameCube en Twilight Princess op de GameCube en Wii, maar beide games hebben al een opgepoetste versie ontvangen op de Wii U. Mocht Nintendo werken aan Switch-versies, dan is het waarschijnlijk dat het om overzettingen van die opgepoetste Wii U-versies gaat.

Dit artikel delen:

Lees meer

Call of Duty: Black Ops Cold War Zombies-modus Outbreak gelekt Eerste seizoensupdate Sea of Thieves komt vandaag uit
19

Reacties op: 'Zelda: Wind Waker en Twilight Princess komen dit jaar naar Switch'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 18 februari 2021 11:46
    zo dat zijn 4 zelda games als breath of the wild 2 ook nog uit komt dit jaar.
    En denk dat ik ze weer allemaal ga spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 februari 2021 12:03
    @hulstpower Het feit dat we later dit jaar informatie krijgen voor BotW 2, maar geen enkele trailer of info kregen in deze Direct, laat mij vrezen dat die game dit jaar niet meer uit gaat komen :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 februari 2021 12:31
    @WvA nintendo doet dat vaak. Mario all stars splatoon 3 en ze moeten wat bewaren voor rond de e3 tijd en nu even zelda skyward sword in het zonnetje zetten en dan straks breath of the wild 2 laten zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 18 februari 2021 13:16
    @hulstpower Ik waardeer je optimisme, dat Brood in het Wild 2 dit jaar nog verschijnt en dat de E3 nog iets voorstelt. Maar in beide aannames zit je er hoogstwaarschijnlijk naast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 februari 2021 14:01
    @Baukereg ik bedoel niet dat ze e3 doen maar rond die datum gaan echt wel grote dev hun games tonen zoals altijd en Nintendo doet al jaren geen e3 meer. Maar hey ik mag toch hopen op eindelijk botw 2 dit jaar nog. Als ik het mis heb heb ik het mis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 februari 2021 13:49
    @hulstpower Het feit dat ze nu al titels voor 2022 laten zien, geeft mij weinig vertrouwen in aankondigingen op de E3.. :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 februari 2021 14:02
    @WvA niet op e 3 maar rond e3. Ze geven altijd meerdere Nintendo directs en rond de e3 tijd komt Nintendo ook met hun Groote aankondigingen hey misschien dit jaar niet.. Maar ik verwacht niet dat ze nu al hun grote troeven voor dit jaar hebben laten zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 18 februari 2021 15:32
    @WvA de meeste Zelda games krijgen een release in het najaar van zijn E3 reveal. Buiten een teaser trailer waren dit de reveals + release:
    Windwaker E3 2003, release december 2003.
    Twilight Princess had een E3 2005 release en was gereed voor een najaar 2005 release totdat het werd vertraagd vanwege de Wii.
    Phantom Hoursglass werd aangekondigd in maart 2006 met een release voor november 2006. Spirit tracks hetzelfde verhaal in 2009.
    Skyward Sword kreeg een E3 2011 reveal met een november 2011 release.

    Nog even wat andere voorbeelden: 3D Land, 3D World, Mario Kart 7.

    Met andere woorden, Nintendo doet wel vaker aan een E3 aankondiging met een release 6/9 maanden daarna. Sterker nog, dat lijkt hun voorkeurs manier van werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 februari 2021 16:52
    @markiewong Dat klopt niet helemaal. Zelda games zijn best wel vaak uitgesteld. Een snelle search:

    Skyward Sword: The game was unveiled at E3 2009, although its title remained unknown. Due to its in-development state, Miyamoto could not show off gameplay as he had wished. Instead, he showed promotional art featuring Link and Fi.
    - Die game is dus niet in 2011 gerevealed en kwam het zelfde jaar uit, hij was al sinds 2006 in ontwikkeling, vanaf april 2008 gehint, en vanaf E3 2009 dus deels getoont. Hij is volgens mij 1 of 2x uitgesteld.

    Twilight Princess: In four months, Aonuma's team managed to present realistic horseback riding,[l] which Nintendo later revealed to the public with a trailer at Electronic Entertainment Expo 2004.
    Release: 2006.
    - Deze game is dus ook zeker niet het zelfde jaar uitgekomen als de E3, maar 2 jaar later.

    Windwaker: Nintendo presented a demo clip of the new game at the 2001 Space World, August 23–26. Miyamoto was surprised at the response and decided to limit revealing further information about the game until the team finished a playable demonstration, hoping to shift focus from the graphics to the gameplay. Miyamoto introduced a playable demo at the next year's Electronic Entertainment Expo (E3) on May 22–24, 2002. Development continued through late 2002, with targeted release dates of December in Japan and early 2003 in North America.
    - Ook hier was de eerste reveal in 2001, en de release in laat 2002/2003.

    Waar komt je data vandaan? Want dit wijkt best wel af. Sterker nog, ik kan me geen één E3 herrineren waarin Nintendo een Zelda laat zien die het zelfde jaar uit komt, tenzij ze hem al in eerdere E3's hebben laten zien. Nou is Breath of the Wild 2 al eerder laten zien, dus het KAN wel gebeuren dat die dit jaar komt, maar je data klopt dus niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 18 februari 2021 17:52
    @WvA Daarom had ik ook specifiek vermeld "buiten de teaser". De meeste Zelda games worden aangekondigd met een teaser/korte trailer, maar die laten niet veel van de gameplay zien. Er volgt nog altijd een "grote" reveal op een E3 daarna met demo op de showfloor. In bijna alle gevallen volgde de release dat najaar nog. Grote uitzondering is Skyward Sword die op de E3 2010 en 2011 speelbaar was. En BOTW kwam in Maart uit ipv de traditionele holiday periode.

    Dus ja BOTW2 mag dan wel op E3 2019 getoond zijn, het was barely een trailer te noemen. Een E3 gameplay reveal dit jaar (zonder showfloor demo ivm corona verwacht ik), en een release dit najaar past nog steeds binnen het patroon ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 februari 2021 18:02
    @WvA en Nintendo toon nu ook bijna geen games meer heel ver vooraf dus ze laten nu zien bijvoorbeeld en dan dit jaar uit. Vanwege dat ze dus vaak hebben uitgesteld in verleden. Maar laten we hopen dat ie gewoon komt toch. Kan ik me switch weer terug af pakken van me zoon die nu zelf ook zelda is gaan spelen op 8 jarige leeftijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    D4rKy28

    • 18 februari 2021 15:18
    Wordt een beetje moe van al die remasters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 18 februari 2021 16:57
    @D4rKy28 Je hoeft ze niet te kopen he.
    Het kost ze weinig om te doen (vergeleken met een nieuw spel van scratch) en verkoopt goed genoeg, dus waarom zouden ze het niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 18 februari 2021 23:18
    @D4rKy28 Zelda is het wel waard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 18 februari 2021 16:42
    Wordt waarschijnlijk een duo-pack met TWW en TP. Nu nog een Zelda pro Switch :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 18 februari 2021 19:41
    Tja ik val er niet voor, geweldige games allemaal, Zelda is sowieso m'n lievelingsserie maar ik heb de originele uitgaves hier nog gewoon liggen. SS en TP kan ik zo in m'n Wii U proppen als ik die weer aansluit en WW in de Wii, met een component kabeltje is dat nog redelijk te doen in 480p én met de originele GC controller. Kijk liever vooruit dan terug denk ik, al zie ik BotW 2 helaas ook pas volgend jaar uitkomen..

    Als je een deel gemist hebt of ze allemaal nog nooit hebt gespeeld is het natuurlijk wel een uitgelezen kans om te ondervinden waarom deze reeks zo legendarisch is geworden!🤘

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 18 februari 2021 20:32
    Nice.
    Ik ben vooral benieuwd wat er dit jaar nog aan nieuws gaat komen over Zelda.

    Want dit is nog altijd een gerucht. En skyward sword kan toch nooit de grote klapper zijn om te vieren dat The legend of Zelda 35 jaar geleden uitkwam.
    Nintendo had zelf aangegeven het te gaan vieren met diverse dingen.
    Dus oftewel ik ben benieuwd wat er in het kader Zelda 35 nog gaat komen.
    Een zelda all stars achtige set verwacht ik wel.

    Nieuws van BotW 2 zal ook wel komen, maar ik geloof nooit dat die dit jaar komt, dat zou het momentum van andere remaster releases afremmen. Het is niet logisch een nieuw groter deel uit te brengen wanneer je net geïnvesteerd hebt in een miljoenen verkoop van oudere games( en de kans is best aardig dat elke Zelda op switch wel boven een miljoen zal komen)
    Dus ik verwacht botw2 volgend jaar zodat dit jaar de focus ligt op diverse andere games die met Zelda te maken hebben om de geschiedenis te vieren.
    Daarom hebben ze waarschijnlijk ook geen grote informatie van BotW2 laten zien omdat dan ineens SS of WW of TW niet moet zo groot nieuws is. als ik Nintendo was kwam mijn eerste grote trailer van de volgende nieuwe een paar maanden na dat de games van dit jaar uit zijn. Gewoon omdat zodra ze ook maar een release datum noemen veel mensen niet meer gaan voor een remaster maar hun geld houden voor de andere game.

    Maar we gaan het zien.

    Ik heb wel weer zin in WW op de switch. Laat maar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 18 februari 2021 23:19
    Ben best benieuwd hoe deze games op de Switch Lite gaan voelen blijft een unieke ervaring

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MarzoriuM

    • 21 februari 2021 08:41
    Stiekem hoop ik op een zelda all stars met daarin ocarina of time 3d-hd, windwaker HD en twilight Princess HD. Ik vrees echter dat er een n64 emulator aan online wordt toegevoegd en dat we het moeten doen met de n64 versie van OoT. En de andere 2 los verkrijgbaar.