Het evenement is bedoeld als inzamelactie. Middels een camera in een huiskamer kunnen zes gamers die, verdeeld over twee teams, honderd uur lang The Legend of Zelda-games spelen gevolgd worden. Tijdens de marathon zullen de zes gamers volgers oproepen om geld te doneren voor de Nederlandse Hartstichting. Deze donaties kunnen zij doen via iDeal.

Er wordt nauwkeurig bijgehouden wie hoeveel heeft gedoneerd en hoeveel er al in totaal is opgehaald. De zes deelnemers zullen aan de kijkers ook vragen stellen, bijvoorbeeld als zij vastlopen in een game, of donateurs uitnodigen voor gesprekken via Skype.

Aandacht

De zes deelnemers vinden het zaak dat hartklachten meer aandacht krijgen bij jongeren. De The Legend of Zelda-reeks is voor de gamers een logische keuze, aangezien er in dit spel zogenaamde 'heart-containers' kunnen worden verzameld. Hartjes staan in de Zelda-games gelijk aan leven. Daarnaast is Zelda een populaire reeks bij een grote groep gamers. De initiatiefnemers roepen geïnteresseerden op om ze te volgen via Facebook of Twitter.