De game is gebaseerd op de Ninja Gaiden-reeks maar heeft cel-shaded graphics en een luchtigere sfeer in vergelijking met voorgaande Ninja Gaiden-games. De game wordt ontwikkeld onder leiding van Keiji Inafune en draait op de Unreal Engine 3. Het spel verschijnt op Xbox 360, PlayStation 3 en PC.
Yaiba: Ninja Gaiden Z verschijnt in februari
subtitle
Yaiba: Ninja Gaiden Z, de cel-shaded spin-off van Team ninja, komt op 28 februari 2014 uit.
Reacties op: Yaiba: Ninja Gaiden Z verschijnt in februari
Vermillion
RMV
shd
Vermillion
geert1
Dat gezegd hebbende, in het filmpje dat laatst uitgebracht werd was te zien dat dit een erg trieste game wordt. Vooral die tenenkrommende oneliners! Alsof Aziaten een poging doen om Amerikaanse humor te schrijven ofzo. Enorm sexistisch zonder dat het ook maar een klein beetje cool of grappig is. Het maakte me al niet eens meer uit hoe de gameplay was (die lijkt me trouwens erg simpel), alleen al door de gesproken teksten haakte ik af. Niet omdat ik het aanstootgevend vind of zo, maar gewoon omdat het zo enorm slecht is. Zelfs voor een over-the-top game als deze.
Vermillion
geert1
Maar het lastige is dat de oude formules ook niet altijd heel veel opleverden. Ze werden wel meer gewaardeerd door de fans, maar dat zijn er niet altijd genoeg om nieuwe AAA-games in die franchises te maken. Bij Ninja Gaiden zit de kracht in de moeilijkheidsgraad en de verfijndheid van het vechtsysteem. Maar met die formule heeft geen enkel deel echt veel verkocht (de originele Ninja Gaiden nog het meest, met 1,23 miljoen verkopen). Om een goede, nieuwe, next-gen Ninja Gaiden te maken, is veel geld nodig en dan willen investeerders perspectief zien op meerdere miljoenen verkopen.
Het zal dus erg lastig zijn om deze franchises kwalitatief goed te maken, de fans weer tevreden te stellen en tegelijk toch genoeg omzet te draaien. Maar het is niet ondenkbaar. In het geval van Ninja Gaiden zou de moeilijkheidsgraad op normal naar beneden moeten, zoals Ninja Gaiden 3 ook deed, maar dan wel afwisselender en beter, met prachtige moves en omgevingen. Op hogere moeilijkheidsgraden zou de oude stijl weer helemaal terug moeten zijn, zodat fans die van uitdaging houden daarvoor kunnen kiezen. Er moet nu eenmaal iets gedaan worden om ook de jongere of meer casual gamer aan te trekken, want anders is er niet genoeg budget voor al die dure graphics en techniek die een game anno 2013 nodig heeft.
Maar goed, dit haakt weer in het centrale probleem in de game-industrie: Games bouwen is voor de grote studio's zo duur geworden dat alleen de mainstream blockbusters nog uit de kosten komen. Daarom willen ze dat alle games op CoD lijken of dezelfde doelgroep aantrekken. Een game maken voor een niche-publiek daarentegen, kan alleen als je ook een niche-budget voor lief neemt. En dat wil zeggen dat er geen geld is voor echt mooie assets, nieuwe engines, cinematics van 2 miljoen per stuk, uitgebreide voice acting, enzovoort. Als gamers zijn onze verwachtingen steeds hoger gaan liggen, en er is technisch steeds meer mogelijk, maar er komt niet oneindig meer geld binnen bij de studio's. En dus kunnen formules die al 10 jaar prima werkten ineens niet meer zomaar uit.
Hopen dat Ninja Gaiden ooit een comeback maakt die de fans én het grote publiek weet te bekoren.
Vermillion
Grappig trouwens dat Capcom nu zegt dat ze terug naar de roots willen met RE terwijl de fans er al jaren om schreeuwden. Ze luisterden steeds niet en nu RE6 het slecht heeft gedaan (ook kwa verkoop) willen ze opeens wel luisteren. RE6 was echt vieze gore schijtbagger! Had niks meer met survival horror te maken. En die call of duty locaties met tanks en oorlogsgebieden in de campaign van Chris waren lachwekkend. Moet het nou echt in je strot geduwd worden dat ze op call of duty willen lijken?
Shadowkid
on topic.
Ziet er ruk uit, zoals meerderen vermelden. Gameplay valt ook tegen zie ik… Instabuy in de budget bak.
Vermillion