Na de prijsdaling van de GameCube naar €99,- kon Microsoft natuurlijk niet stil blijven zitten. Microsoft koos voor de Xbox echter niet voor een prijsverlaging maar ging weer voor de bundel: een Xbox, Halo, Midtown Madness 3 en 2 maanden gratis Xbox Live. Volgens ChartTrack heeft dat in Groot Brittannië goed uitgepakt, want de verkoop steeg met 81%. Hiermee heeft de Xbox de GameCube na één week derde gestaan te hebben weer ingehaald. Ondanks de daling van 20% weet Nintendo's kubus toch nog 7 keer zo veel te verkopen dan vóór de prijsverlaging het geval was.GameCube sales dropped by an alarming 20 per cent week on week, despite heavy TV advertising and a £50 advantage on the competition, but the good news for Nintendo is that since the price cut sales are still running at an average of seven times the level they were at previously.

And with F Zero GX, Mario Kart: Double Dash!! and 1080 Avalanche still to come, and the Player's Choice range providing excellent value on some genuinely triple A titles, there's every chance the pendulum will swing back Nintendo's way - especially if retailers decide to throw in other free extras as Game has done with its new Xbox bundle, which features another two free titles in addition to Microsoft's own.

Nokia's N-Gage blijft het ondertussen rampzalig doen bij de gamers: bij ChartTrack's 6000 geregistreerde gamewinkels werden deze week slechts 1000 N-Gages verkocht, ofwel 1 N-Gage per 50 GBA's. Hierin zijn telefoonwinkels echter niet meegerekent en mogelijk weet de N-Gage bij dit publiek beter te verkopen.

Met dank aan merveilles voor het melden van dit nieuws.