Nieuws
Xbox Series X

'Xbox Series X en S in de lente weer vrij verkrijgbaar'

Begin volgend jaar zijn er waarschijnlijk nog tekorten

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft verwacht dat de pas gelanceerde Xbox Series X en Series S rond de lente van volgend jaar weer gemakkelijk verkrijgbaar zijn.

Dat meldde Tim Stuart, chief financial officer bij Xbox, tijdens een speech op de Jefferies Interactive Entertainment Virtual Conference - uitgeschreven door Seeking Alpha.

"Ik denk dat we tekorten (aan Xbox Series-consoles) blijven zien na de feestdagen, dus in Microsofts derde kwartaal, het eerste kwartaal van het kalenderjaar", aldus Stuart over de tekorten aan consoles.

Hij verwacht dat de levering van Xbox-consoles in de aanloop naar de zomermaanden weer op volle snelheid loopt. In het tweede kwartaal van het kalenderjaar 2021, vanaf april dus, "zal het aanbod gelijk gaan lopen met de vraag".

Microsoft heeft geen verkoopcijfers gegeven van de vorige week gelanceerde Xbox Series X en Xbox Series S. Het bedrijf heeft duidelijk gemaakt dat niet meer te doen, omdat het daar de nadruk niet op wil leggen. Wel maakte Microsoft bekend dat het om de beste Xbox-lancering tot nu toe gaat.

xbox

Dit artikel delen:

Lees meer

TimeSplitters 2 Remake-gerucht ontkracht door THQ Nordic 'Bethesda-games zijn het beste of verschijnen eerst op Xbox-consoles'
14

Reacties op: 'Xbox Series X en S in de lente weer vrij verkrijgbaar'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 17 november 2020 09:22
    Misschien net op tijd voor halo :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 17 november 2020 09:54
    @Roy36NL ik denk RUIM op tijd voordat halo uit komt 😬

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 november 2020 10:11
    @wazp gelukkig hebben we dan goat simulator via de gamepass 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 november 2020 09:44
    series s kon ik van de week gewoon nog online bestellen.
    Series x zal wel het probleem blijven ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 17 november 2020 11:07
    @hulstpower S is inmiddels ook uitverkocht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 november 2020 12:36
    @inkmasteryPS4 i stand corrected ik zie het nu ook ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KLUUT

    • 17 november 2020 09:45
    Ik prijs me gelukkig met mijn Day 1 series X 😊

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Colt

    • 17 november 2020 09:58
    De eerste generatie waar ik niet op dag 1 een console koop sinds de SNES… Hoewel, valt de Switch onder deze gen? Maar het feit dat ik nog zo lang moet wachten voordat ik een Series X in huis kan halen, doet wel een beetje pijn hoor.

    Je bent een volwassen vent, je hebt dit niet nodig. Je bent een volwassen vent, je hebt dit niet nodig. Je bent een volwassen vent… maar dat wil ik niet :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 17 november 2020 10:04
    @Colt haha herkenbaar. Ik heb mijn pre-order van de series X afgezegd, want mijn Xone X draait nu nog alles wat beschikbaar is. Ik wil eigenlijk niet toegeven dat ik nu toch wel spijt heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 17 november 2020 10:04
    @Colt ik worstel met hetzelfde probleem. Ik heb de vorige Xbox generatie overgeslagen en hoe langer deze op de markt was hoe meer ik twijfelde of dat een goede beslissing was. Ik zit hard te denken om met deze Xbox weer in zee te gaan naast de Switch en ps5. Vooral ook omdat ik dan met terugwerkende kracht alles alsnog kan spelen 😅…….. dilemma’s

    Coole avatar overigens 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 november 2020 10:06
    @Colt Haha, heb hetzelfde. Heb vrij snel besloten om niet meteen een Series X te kopen (of een andere console), maar te wachten. Heb nog genoeg te doen op de One X. Maar toch twijfel ik erg, wnt ik wil het zeker.
    Heb daarbij eigenlijk geluk dat hij overal uitverkocht is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 november 2020 14:44
    @fonsrutte Zal ik dan maar die lul zijn en zeggen dat het best wel een mega relaxed apparaat is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 17 november 2020 14:51
    @kleinekoosjer lul! :-p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 november 2020 10:58
    Zelfde probleem zal dus bij Sony ook wel zijn, lijkt er dus op dat het heel erg druk is bij de fabrieken die de chips fabriceren.