Microsoft heeft bekend gemaakt dat Xbox Live een groot succes is in Azië. Zes maanden na de introductie van de dienst speelt al zo'n 15% van de Aziatische Xbox eigenaars online. Als je dit afzet tegen de 12% markt penetratie over de hele wereld kun je inderdaad zeggen dat de dienst succesvol is. Daar tegenover staat wel dat de markt voor de Xbox in Azië een stuk kleiner is dan in het Westen.

In gerelateerd nieuws heeft hoofd van marketing en publishing Peter Moore bekend gemaakt dat men met de Xbox 2 niet dezelfde fouten gaat maken als met hun huidige console. Het falen van Xbox in Japan komt volgens Moore o.a. door het design en de grootte van de Xbox en het gebrek aan interessante titels voor Azië. Om een volgende mislukking te voorkomen gaat de opvolger een stuk kleiner en simpeler worden. Ook zal meer de hulp van locale developers ingeroepen worden om meer aantrekkelijke en op de Aziatische markt gerichte games te maken. Opmerkelijk is dat Moore zegt dat Xbox 2 een game machine gaat worden, in tegenstelling tot Sony's PS3 die de multimedia kant op gaat. Zou dit betekenen dat Microsoft toch bepaalde opties uit de Xbox 2 haalt die momenteel wel in de Xbox zitten?