Nieuws

Xbox Game Pass voor pc vanaf volgende week tien euro per maand

Bètaperiode voorbij

Geschreven door Cody van den Bogert op
De prijs van Xbox Game Pass voor pc stijgt vanaf 17 september van €3,99, naar €9,99 per maand.

Op Twitter laat Microsoft weten dat Xbox Game Pass voor pc de bètafase verlaat en dat de prijs mee zal stijgen. Op de officiële website van Xbox Game Pass is te lezen dat de tijdelijke prijs van €3,99 per maand wordt vervangen door de werkelijke prijs van €9,99 per maand.

In het bericht staat geschreven dat huidige gebruikers van het abonnement de instapprijs blijven betalen tot de volgende betaalperiode. Vanaf het volgende betaalmoment moeten ook zij de volle mik betalen.

Gister werd bekendgemaakt dat EA Play voortaan inbegrepen is bij de Xbox Game Pass Ultimate.EA's dienst komt dit najaar zowel naar Xbox Game Pass Ultimate als Game Pass voor pc.

EA Play geeft spelers toegang tot ruim 60 EA-games, verschillende trials en extra content. Microsoft voegt daaraan toe dat verschillende titels uit de bibliotheek ook speelbaar worden op Android-apparaten via Project xCloud.

Dit artikel delen:

Lees meer

Stark Industries neemt gedeelte van de Fortnite-map over Release Yakuza: Like a Dragon verplaatst naar 10 november
11

Reacties op: Xbox Game Pass voor pc vanaf volgende week tien euro per maand

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    WvA

    • 10 september 2020 14:04
    Ik heb tot nu toe nog geen gamepass geprobeerd maar het klinkt steeds interessanter. Is er ook een mogelijkheid om nog een jaar abbo te kopen voor de goedkope prijs, of gaat die automstisch maandelijks omhoog?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 10 september 2020 14:21
    @WvA volgensmij niet. Ik zie wel op internet 12 maanden codes bij sites zoals livekaarten.nl maar in de winkel heb ik het nog nooit gezien. Als het goed is kan je je eerste maand nog steeds voor 1 euro krijgen. Dat is dus zeker de moeite waard om een keer te kijken of je het wat vind

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DenXD

    • 10 september 2020 14:47
    @WvA Dat voor die 1 euro geld nog steeds waar je Gold kan omzetten naar Ultimate. Game Pass voor PC zit inbegrepen bij Ultimate, dus je bent beter af met Ultimate (want dan heb je ook Xbox Live Gold en GamePass voor Xbox).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ChocoKruidnoot

    • 10 september 2020 15:03
    @WvA Ik zal je een gouden tip geven:
    Je kunt voor de prijs van 1 maand GamePass Ultimate (€13) al je al je verzilverde maanden Xbox Live Gold upgraden naar GamePass Ultimate. (Tot max. 36 maanden.).
    Mocht je nog nooit GamePass Ultimate gehad hebben, kun je dit zelfs eenmalig voor €1,- doen.

    Op websites als G2A.com en Kinguin kun je voor zo'n €42,- 12 maanden xbox live gold kopen.

    Ik heb vorige week 2 keer 12 maanden xbox live gold gekocht voor totaal €82,-.
    Vervolgens heb ik dit geupgrade naar GamePass Ultimate voor eenmalig €13,- (omdat ik al een keer gebruik had gemaakt van die €1,- aanbieding).

    Omgerekend heb ik dus 24 maanden GamePass Ultimate voor totaal €95 = €3,96- per maand.

    Belangrijk is dat wanneer je de xbox live gold maanden verzilverd op je account geen GamePass Ultimate abbonment hebt lopen. In dat geval wordt de 12 maanden gold omgezet naar 4 maanden GamePass ultimate (3:1 ratio).
    Ook kan het omzetten naar gamepass ultimate alleen als je minder dan 36 maanden xbox live gold actief hebt.

    Mocht het niet duidelijk zijn dan kun je als voorbeeld deze video kijken:

    https://www.youtube.com/results?search_query=gamepass+ultimate+tip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 september 2020 15:55
    @ChocoKruidnoot yes exact dit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DenZon

    • 10 september 2020 19:28
    @ChocoKruidnoot Even een vraagje. Ik heb een week ofzo xbox game pass ultimate voor geloof ik 1 euro aangeschaft voor een maand. Dit heb ik gelijk erna weer gedeactiveerd. Nu ik dit zo lees lijkt het mij interessant om net zoals jij xbox game pass aan te schaffen maar dan misschien voor 12 maanden of dergelijk. Dus ik heb gamepass lopen (proefversie) en geen xbox live gold. Moet ik dan andere stappen doorlopen of is het voor mij een gelopen race? Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ChocoKruidnoot

    • 10 september 2020 23:29
    @DenZon Hoi. Je moet in dit geval even wachten tot die maand Game pass ultimate is verlopen.
    Waarna je geen Game Pass meer hebt kun je Xbox live gold aanschaffen en vervolgens dit upgraden naar Game Pass Ultimate voor eenmalig 13 euro.

    Wanneer je een code voor Xbox live Gold verzilverd terwijl je een lopend Game Pass Ultimate abbonement hebt, wordt het aantal maanden xbox live gold dat je verzilverd namelijk gedeeld door 3 omgezet naar aantal maanden game pass ultimate.

    Kortom: Nog een paar weekjes wachten dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 10 september 2020 15:44
    Blijft Ultimate wel 13 eu per maand?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 10 september 2020 15:57
    @sandervs yup

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 10 september 2020 19:14
    @sandervs ik vermoed dat de prijs omhoog gaat zoals het altijd omhoog gaat maar denk de eerste 2 / 3 jaar niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 11 september 2020 15:11
    @Shinjite ja zal ooit wel 15 worden ofzo maar gold schijnt ook te verdwijnen dus misschien gaan alle abo's wel op de schop.