XBox development kit uitleg | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een tijdje geleden meldde we al dat de development kit voor de XBox naar developers was gestuurd, zodat bedrijven konden beginnen met games ontwikkelen. De 'Interact Hammerhead' (de controller) is echter nog niet helemaal af. De hoeveelheid en soort knoppen zullen hetzelfde blijven, maar de design zal waarschijnlijk helemaal veranderen:"They are actually Interact Hammerhead pads which have 2 analogue sticks, 6 buttons, 2 triggers and start/back. So, they don't have the proportional buttons, thumbstick buttons or memory card slot(s) that the final will and the layout/feedback is way different. However, they are similar in terms of the input. They are not Microsoft controllers. Their functionality is almost identical to the Playstation controller.

"The goal is to have developers working with a target system which has no keyboard/mouse with a somewhat similar layout, but more importantly similar number, of inputs. Our controller has gone through an amazing design proce relative to the average bear. Gamers certainly won't be disappointed."

En natuurlijk volgt Microsoft de industrie in de keuze voor memory slots


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou