Xbox 360 krijgt aparte framebuffer van NEC in de GPU | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Microsoft heeft een deal gesloten met NEC rond het leveren van een speciaal ontwikkelde embedded DRAM (eDRAM), voor implementatie in de grafische proce or van de console. Door de hoge snelheid van dit geheugen, is het uitermate geschikt als framebuffer. Hierom zal het gebruikt worden voor beeldverbeterende functies zoals anti-aliasing. Hiermee wil Microsoft voorkomen dat er onnodig veel resources in dit soort zaken gestoken worden door de andere onderdelen van het systeem. "The next-generation Xbox platform will provide gamers with a highly advanced graphics experience," said Todd Holmdahl, corporate vice president, Xbox Product Group. "NEC Electronics' cutting-edge embedded DRAM technology plays a vital role in enabling our graphics engine's performance, while its manufacturing proce provides a reliable resource that can deliver the volumes required to support what will be an extremely popular gaming platform."De hoeveelheid geheugen die als framebuffer gebruikt gaat worden, is nog niet duidelijk. Geruchten wijzen op een hoeveelheid van 10MB. Net als bij de huidige Xbox, zal het normale werkgeheugen van de console, dat 512MB schijnt te bedragen, waarschijnlijk voor alle overige taken ingezet worden en verdeelbaar zijn tu en CPU en grafische proce or. Voor een spelcomputer is dit geen probleem vanwege de directere en snellere verbinding tu en het geheugen en de overige onderdelen. Bovendien worden er geen resources verspilt aan applicaties die verder niets met het draaien van games te maken hebben.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou