Volgens Blizzards is het voor healer-personages nu vooral een kwestie van andere spelers zo snel mogelijk weer naar honderd procent van hun levensbalk brengen, omdat zij anders ten onder gaan door zogeheten spike damage, een grote hoeveelheid schade die in korte tijd toegebracht wordt. Dit zou het weinig interessant maken voor dergelijke spelers, omdat er nauwelijks variatie inzit.

Om meer variatie te bewerkstelligen sleutelt Blizzard aan de effectiviteit van healing spells. Deze moeten niet langer in staat zijn om de levensbalk van anderen eenvoudig weer helemaal aan te vullen. Ook wordt het healen van meerdere spelers tegelijkertijd minder efficiënt gemaakt ten opzichte van één doelwit kiezen om te healen. Blizzard benadrukt dat het deze veranderingen mee gaat nemen in hoe het nieuwe dungeons en raids in Warlords of Draenor ontwerpt. 

Verder wordt het gat tussen hoe weerbaar spelers zijn in PvE en PvP verkleind, onder meer door spelers in absolute aantallen een grotere levensbalk te geven en de extra schade die critical hits toebrengen te verminderen in PvP. Hierdoor zouden spelers minder snel moeten doodgaan in gevechten met andere spelers. Om tegen te gaan dat iedereen hierdoor relatief sterker wordt in PvE, gaan monsters meer schade doen. 

Wanneer de vijfde uitbreiding van World of Warcraft precies verschijnt, is nog niet bekend.