We kennen het principe allemaal: het uitmelken van succesvolle gamesformulen. Ik noem alleen al de Fifa reeks en de Tomb Raider reeks. Beide gameseries kenmerkten zich door veel vervolgdelen die weinig toevoegden aan het origineel.

De Tony Hawk serie lijkt ook een jaarlijks nummertje te worden voor Neversoft, als we Paul Robinson, een van de producers van de Gamecube versie mogen geloven tenminste. In een interview met de website 'Anolog Stick' babbelde hij er vrolijk op los over hoe de game tot stand kwam, en bij een onschuldige vraag wist hij te vertellen dat er andere technieken toegepast zullen worden in de versie van volgend jaar. 6. Was the 1.5 GB disc format a problem? How big is Tony Hawk the game? How big is the sound track (and in what format)?

I believe we have about 100k spare on the final Tony Hawk 3 disc! The disc format was a minor headache as we had over 3 GB of data to fit on there. Luckily, the movie compressor squeezed the audio track much better, but still not enough to fit with the same quality of video. We didn't want to lose any of the movies, so we had to use a lower resolution to fit them all on. The quality of the movies ended up being reasonable, but noticeably worse than the original. We felt that it was important to fit everything onto the disc, though, and we will be looking at better movie compression for next year's version.

Hoewel dit natuurlijk nog een verre van officiele statement is, is het wel duidelijk te zien dat Neversoft zich goed realiseert wat je met succes kan doen.

Lichtpuntje is wel dat er tot nu toe nog geen tegenvallende Tony Hawk-games zijn geweest.

Het hele interview lees je door hier te klikken.